Toon posts:

[HTML+FRAMESET] url hiden lukt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<frameset rows="*,100%" frameborder="0" framespacing="0" border="0">
    <frame src="empty.html" name="top" marginwidth="0" marginheight="0" scrolling="no" noresize>
    <frameset rows="52,*" frameborder="0" framespacing="0" border="0">
        <frame src="layout/top.php" name="top" marginwidth="0" marginheight="0" scrolling="no" noresize>
        <frameset cols="150,*" frameborder="0" framespacing="0" border="0">
            <frame src="layout/beheermenu.php" name="menu" noresize scrolling="no">
            <?
                //echo $_GET["load"];
                $url = unserialize( base64_decode( $_GET["load"] ) );
                //echo "URL: ". $url;
                echo "<frame src=\"". $url ."\" name=\"main\" scrolling=\"no\" noresize>";
            ?>
        </frameset>
    </frameset>
</frameset>

Ik heb de bovenstaande code in mijn frameselector.php, met behulp van die empty.html wil ik graag de adresbalk leeg maken... nu staat er iets in de trant van:
code:
1
http://192.168.1.158/themanager/frameselector.php?load=czo3MToiaHR0cDovLzE5Mi4xNjguMS4xNTgvdGhlbWFuYWdlci90YWtlbi90b2RvX3RhYWtfYmV3ZXJrZW4ucGhwP3RhYWtfaWQ9NjQiOw==

in de adresbalk, dit wil ik terugbrengen naar:
http://192.168.1.158/themanager/

nou weet ik dat dit kan met behulp van een lege html file in een frameset, maar ik krijg hem niet verstopt?

Verwijderd

Als je dit:
PHP:
1
<frameset rows="*,100%" frameborder="0" framespacing="0" border="0">

veranderd in dit:
PHP:
1
<frameset rows="0,100%" frameborder="0" framespacing="0" border="0">

ipv * een 0 dus, werkt dat ook niet ?

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
HTML hoort niet thuis in P&W, maar in W&G.
Zie ook de forumdescriptions.

p&w -> w&g

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
sorry ik moet echt even beter opletten waar ik mijn posts doe :(

Grote vos-> ga het proberen
[edit]
nee maakt helaas geen verschil

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2003 13:28 ]

Verwijderd

Even iets andes, waarom zet je alles in frames, waarom niet gewoon in tabellen, als iemand je pagina wilt bookmarken dan heb je kans dat het niet goed gaat. Daarbij is het irritant als je een andere resolutie hebt als waar de site voor ontworpen is, een tabel resized dan zelf, een frame niet, je krijgt dan van die irri scrollbalken.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-04 11:46

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op 27 november 2003 @ 14:19:
Even iets andes, waarom zet je alles in frames, waarom niet gewoon in tabellen, als iemand je pagina wilt bookmarken dan heb je kans dat het niet goed gaat. Daarbij is het irritant als je een andere resolutie hebt als waar de site voor ontworpen is, een tabel resized dan zelf, een frame niet, je krijgt dan van die irri scrollbalken.
Als de frames met procenten zijn vermeld resized die ook. Scrolling kun je toch uitzetten?

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

PcDealer schreef op 27 november 2003 @ 14:24:
Als de frames met procenten zijn vermeld resized die ook. Scrolling kun je toch uitzetten?
Tja, kan ook, mijn ervaring leert echter dat met frames werken meestal meer problemen geeft als met tabellen, maar je hebt inderdaad gelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Tja, kan ook, mijn ervaring leert echter dat met frames werken meestal meer problemen geeft als met tabellen, maar je hebt inderdaad gelijk.
tja... its a little bit 2 late for that :(

Ik zou een aanvulling maken voor een bestaande beheermodule, die zoals je al kunt raden gemaakt was in frames.
Ik heb die frameset overgenomen en ben flink aan de slag gegaan. In een later stadium een nieuw grafisch ontwerpje gemaakt voor mijn modules en die viel zo in de smaak dat het een standalone pakket wordt :)
Maarja nu ga ik niet alles terugzetten naar tabellen

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

maak een frameset met 1 frame, en laadt daar vervolgens je uiteindelijke frameset in - dus niet nesten in 1 bestand, want dan gaat het je niet lukken.

Intentionally left blank

Pagina: 1