[XML] XML programma kan DTD niet inladen?

Pagina: 1
Acties:

• Mir
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Hoi,

ik heb hier een XML file die gebruikt wordt door een extern programma.
Dit programma maakt gebruik van een vaste DTD.

Deze bevat op de eerste regel:
XML:
1
<!ELEMENT ConfigurationFile (Configuration+)>

De XML file bevat:
XML:
1
<!DOCTYPE ConfigurationFile SYSTEM "">

Het programma heeft de XML zo aangeleverd.
Maar ik heb een XML editor (XmlShell) http://www.softgauge.com/xmlshell/index.htm
Deze pikt de eerste lijn van de XML niet. Hierdoor kan ik een feature niet gebruiken van het programma, juist hetgeen waarvoor ik het programma heb. (Goeie TreeView (Copy paste, overzichtelijk, etc.))
Als ik de XML regel verander naar <!-- .. --> of iets anders dan pikt de DTD het weer niet.. :(

Is dit terecht? Is de XML file verkeerd? Is de DTD File verkeerd?

Ik heb al heel wat naar XML editors zitten zoeken. Het moet een hele simpel layout hebben maar wel een TreeView waarin je kan copy-pasten. Dus misschien als iemand zegt "Geen idee wat betreft je probleem, maar kijk eens naar 'dit' programma" ? Het mag geld kosten!! (Rond de $50,-)

Alvast bedankt!! :)

[edit]
Woops,
kan de titel naar "Probleem met XML programma die iets anders verwacht dan mijn DTD" gewijzigd worden.
(weet helaas geen betere titel.. als een MOD misschien iets beters weet: be my guest!)

[ Voor 23% gewijzigd door Mir op 27-11-2003 09:39 ]

• Mir
  • Niet online
Heb ik toch liever mijn topic titel voorstel.
Het lijkt nu net alsof het programma gewoon een bug heeft en de DTD niet inlaad.

Sterker nog: Het programma kan niet eens een DTD inladen!! :)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Mir schreef op 27 november 2003 @ 09:41:
Heb ik toch liever mijn topic titel voorstel.
Het lijkt nu net alsof het programma gewoon een bug heeft en de DTD niet inlaad.

Sterker nog: Het programma kan niet eens een DTD inladen!! :)
Ik mis ook een link naar de DTD tussen de " "

Intentionally left blank

• Mir
  • Niet online
_/-\o_ thanks! :)

Dat was dus wat ik moest doen.. nu pakt het programma inderdaad wel de goeie DTD.

(Ja, weet niet zo heel veel van XML af.. het enige wat ik doe is het af en toe inladen ;) )

tnx!