100mbps g+ w-lan

Pagina: 1
Acties:

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:49
ik zit sterk te denken aan de aanschaf van een wireless lan, de snelheid van 54mbps lag me nog wat dwars, maar nu las ik op de site van sitecom dat zij nu 100mbps g+ spul hebben. ik wou de sitecom wireless router wl122 aanschaffen en daarbij 3 keer de sitecom wireless pci card wl121. kan iemand mij vertellen of deze kwalitatief net zo goed is als de bedrade producten van sitecom en of het gebruiks/installatiegemak een beetje goed is?

er zijn voor zover ik gezocht heb nog geen reviews over te vinden, vandaar.

• Masevako
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-06 11:21
Ik heb zelf een SMC 54Mbit +g Nitro wireless router met de bijgaande pci en pcmia kaartjes, maar ik moet zeggen dat ik daar behoorlijk spijt van heb. Voor het gebruik van internet is het wel ok ( 900KB per sec ), maar voor het interne netwerk is het in mijn geval slecht, ik had aangenomen dat ik ook daadwerkelijk rond de 50Mbit zou halen met filetranfers enzo, maar ik kom bijna nooit boven de 10Mbit uit?! ;( In mijn geval ga ik ook zo snel mogelijk weer over op cat5 kabels.

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:49
het is mij voornamelijk te doen voor het delen van internet. ik heb een stronthekel aan rondzwervende kabels en dacht door het draadloos te nemen het snelheidsverlies van een kabel van zo'n 30 meter te kunnen verkleinen.

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-08 15:59
voor het delen van internet heb je al genoeg aan 11mbit w-lan

Daarbij las ik in de PCM dat US robotics ook zei dat ze 100mbit wlan hadden, dat ging over 2 verschillende golven oid, maar het was nog langzamer dan 54mbit w-lan

Ik zou nog even wachten tot het echt bewezen is dat het echt 100mbit haalt.

Overigens zijn die 11/54 of 100mbit snelheden alleen te halen als je binnen een straal van 3 meter van het accesspoint zit.

Daarna gaat de snelheid al (snel) achteruit.

edit: ik heb inderdaad ongelovelijk stom gelezen

[ Voor 6% gewijzigd door Speedener op 27-11-2003 13:37 ]

• talpje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07-2025
Speedener schreef op 27 november 2003 @ 13:15:
voor het delen van internet heb je al genoeg aan 11mbit w-lan

Daarbij las ik in de PCM dat US robotics ook zei dat ze 100mbit wlan hadden, dat ging over 2 verschillende golven oid, maar het was nog langzamer dan 54mbit w-lan

Ik zou nog even wachten tot het echt bewezen is dat het echt 100mbit haalt.
Dit is niet waar... er stond dat op de korte afstanden de 100mbit versie niet 2x zo snel was als de 54mbit versie... En op de langere afstanden was hij zelf 3x (?) zo snel als de 54mbit versie, dus ik weet niet hoe jij hebt gelezen? :)

mekkerrrrrrrrrrrr

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-08 15:59
talpje schreef op 27 november 2003 @ 13:22:
[...]

Dit is niet waar... er stond dat op de korte afstanden de 100mbit versie niet 2x zo snel was als de 54mbit versie... En op de langere afstanden was hij zelf 3x (?) zo snel als de 54mbit versie, dus ik weet niet hoe jij hebt gelezen? :)
* Speedener leest altijd conclusie :)

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:52
54mbit is tcoh 27mbitx2 (in- en uitgaand), zal met die 100mbit ook wel zo zijn. dus heb je al maar 50 meer over, en daar de radio-overhead nog afhalen...

maar voor het delen van internet zou ik er toch mijn geld niet aan geven hoor, 11mbit is meer dan zat dan!
Pagina: 1