Toon posts:

Geen verbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempje met mijn netwerk instellingen waarschijnlijk.

Ik maak gebruik van een compaq proliant en 2 werkstations.

Instellingen op de server: (OS Windows XP Prof.)

ik heb mijn eerste netwerk kaart (inkomend signaal van @Home) ingesteld op dynamisch... Die krijgt mooi een ip adres toegekend. 213.51.x.x

Dan heb ik de 2e netwerk kaart in de server ingesteld op statisch: 192.168.0.1 met subnet 255.255.255.0 en de gateway gewoon leeg.
Dns ingesteld op 213.51.129.170 en 213.51.140.170 dit zijn de dns adressen van @home.

De eerste netwerk kaart met het inkomend signaal heb ik geshared.

De werkgroep heb ik ingesteld.

Instellingen op het werkstation: (OS Windows 98)

Ip instellingen ingesteld op statisch met ip 192.168.0.2
subnet op 255.255.255.0

wat doe ik fout of vergeet ik?

ik heb alle internet pagina's over netwerken ongeveer al gezien en heb volgens mij alle instellingen goed staan... of niet :?

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-08 21:06
Kun je wel pingen naar webpagina's op 't internet via ip nummers.. probeer eens te pingen naar de dns server van @home via je client.. en kan je je "server" pingen (XP prof is geen server maarja)..

Draai anders op de client eens netsetup disk die je op je XP prof machine gemaakt hebt..

[edit]
btw.. als je ICS aan hebt staan en goed ingesteld hebt kun je je clients als dynamisch instellen..

[ Voor 33% gewijzigd door Krypt op 27-11-2003 09:27 ]

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
ik kan mijn server vanuit de ftp en http modus gewoon via het internet benaderen.

ik kan alleen vanaf mijn werkstation de server niet zien.

die disk heb ik geprobeerd maar dat werkt ook niet.

• Krypt
Je kan dus niet pingen van de workstation naar de server? Dan zit er echt iets fout in je netwerkinstellingen/hardware...

Controleer je hardware (evt met een andere machine; bijv van workstation naar workstation), kabels ed.. Zorg eerst dat je van je workstations naar de server kan pingen en connecten, dan pas verder kijken naar je internet sharing zooi..

Op je server netsetup draaien om ICS goed in te stellen en op je clients ook..

Pvouput live

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 november 2003 @ 09:21:
Ik heb een probleempje met mijn netwerk instellingen waarschijnlijk.

Ik maak gebruik van een compaq proliant en 2 werkstations.

Instellingen op de server: (OS Windows XP Prof.)

ik heb mijn eerste netwerk kaart (inkomend signaal van @Home) ingesteld op dynamisch... Die krijgt mooi een ip adres toegekend. 213.51.x.x

Dan heb ik de 2e netwerk kaart in de server ingesteld op statisch: 192.168.0.1 met subnet 255.255.255.0 en de gateway gewoon leeg.
Dns ingesteld op 213.51.129.170 en 213.51.140.170 dit zijn de dns adressen van @home.

De eerste netwerk kaart met het inkomend signaal heb ik geshared.

De werkgroep heb ik ingesteld.

Instellingen op het werkstation: (OS Windows 98)

Ip instellingen ingesteld op statisch met ip 192.168.0.2
subnet op 255.255.255.0

wat doe ik fout of vergeet ik?

ik heb alle internet pagina's over netwerken ongeveer al gezien en heb volgens mij alle instellingen goed staan... of niet :?
Geen verbinding. Verbinding waarmee? Internet? Shares op je server?
Wat heb je op je 98-machine als DNS ingesteld?

Kan je wel pingen naar 192.168.0.1? Zonee, firewall?

Verwijderd

Topicstarter
geen verbinding nergens mee.

alleen mijn server kan op internet.

maar de rest van de werkstations kunnen geen contact maken met mijn server.

de hardware werkt goed als ik mijn werkstation rechtstreeks op internet aansluit werkt alles perfect (wel andere computernaam natuurlijk)

• Krypt
Ja duh.. what about je 2e netwerkkaart in je server, evt switches en natuurlijk de kabels. Even verder kijken dan je neus lang is..

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
vanuit de 2e netwerk kaart naar de uplink van een hub.

als ik mijn werkstation aanzet krijg ik op de server een melding van lan cable dus dat zou toch allemaal goed moeten zijn zou je zeggen.

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:46
Verwijderd schreef op 27 november 2003 @ 10:03:
vanuit de 2e netwerk kaart naar de uplink van een hub.

als ik mijn werkstation aanzet krijg ik op de server een melding van lan cable dus dat zou toch allemaal goed moeten zijn zou je zeggen.
Heb je een netwerkkaart aan een uplink poort geknoopt ? dat gaat niet werken.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

Topicstarter
jah bedankt dat zal het zijn *stupid stupid stupid*
Pagina: 1