Toon posts:

PC Boot niet meer.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

ik heb sinds een dag geleden een groot probleem. Mijn pc weigert te booten!
Ik was net klaar met een spelletje en had m'n pc uitgezet. Toen ik em een paar uur later weer aan wou zetten, wou hij niet meer opstarten. Het enige wat er gebeurd is dat de lampjes aangaan, de hdd gaat spinnen, de fans draaien en de cdrom's booten. De monitor blijft uit en ik hoor geen piepjes
Ik heb dus alle hardware eruit gehaald en alleen de nodige dingen terug gezet (geheugen/cpu/vidkaart).

Dit had geen effect... als eerste dacht ik dat m'n videokaart wel eens kapot kon zijn. Ik heb net een weekje een Radeon9600pro erin zitten en heb m'n zalman-hp80a ofzow erop gezet.. ik dacht dus "kut het zal niet waar zijn"
maar nadat ik m'n oude videokaart had terug gedouwt deed hij nogsteeds niet.
Alsvolgt heb ik gekeken of m'n monitor nog wel in orde was. Dus ik heb m'n pc op m'n tv aangesloten, maar dit hielp ook niet.

Nu heb ik de indruk dat het aan m'n voeding kan liggen.. toen ik hem een keer uitzette, had ik de indruk dat deze een raar geluid maaktje. M'n mobo kan de waarden van de voeding niet uitlezen, speedfan kan het wel en melde altijd schommelende voltages, dus ik nam aan dat speedfan het verkeerd doet.

Ik heb uiteraard ook m'n bios even gereset en m'n geheugen in een ander bankje gezet. Dit hielp niets.
M'n CPU wordt wel warm en m'n GPU wordt ook warm.
Iets anders wat me opgevallen is, dat m'n muis ook niet aangaat. Normaal gaat deze direct aan als ik de pc aanzet.

specs:
Mobo - ECS L7S7A2
CPU - AMD XP2500+
Geheugen - Kingston valueram 512 DDR333 2.5cas
Videokaart - Radeon9600pro / Geforce2GTS
Voeding - standaard 350 Watt

iemand enig idee of het aan m'n voeding kan liggen? of zal m'n mobo nu al dood zijn? (heb em net een maand of 2)

en hoe kan ik m'n voeding ook alweer doormeten?
groen+zwart contact laten maken om hem aan te zetten toch?

alvast bedankt!

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2003 09:23 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Heb je dit al doorgelezen, er staan handige tips in Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

ik denk ook dat het aan je voeding lig, als ik het zo door lees...
Je muis aangaat :? als die ook niet brand ^^

Wauw, een sig!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist m'n voeding doorgemeten en er is niets abnormaals mee volgens mij.
de +12V geeft 11.6V
de +5V geeft 5.22V
de +3.3V geeft 3.2V
de -5V geeft -4.96V

ik bouw deze voeding straks even in een ander systeem en neem die voeding weer mee naar m'n eigen pc.

en anders? zal ik maar al m'n spul terug sturen naar de winkel ofzow, want dit is maar bagger :{

m'n mobo geeft ook geen piepjes ofzow en ook geen activiteit bij de floppydisk...
dan lijkt het m'n mobo ofniet?

Verwijderd

Probeer eens op te starten met alle geheugen-dimms eruit.
Wanneer hij dan nog niet gaat piepen is hoogst waarschijnlijk inderdaad je moederbord defect.

Met die muis die niet aan gaat bedoel je zeker het lampje van een optische muis, is niet helemaal duidelijk uit je post.

Verwijderd

De symptomen die je aangeeft duiden vaak op een kapotte cpu.

Je kunt er heel simpel achter komen, alle onderdelen testen in andere PC!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 november 2003 @ 20:59:
Probeer eens op te starten met alle geheugen-dimms eruit.
Wanneer hij dan nog niet gaat piepen is hoogst waarschijnlijk inderdaad je moederbord defect.

Met die muis die niet aan gaat bedoel je zeker het lampje van een optische muis, is niet helemaal duidelijk uit je post.
jah dat bedoel ik. Had ik even bij moeten vermelden ipv aannemen dat iedereen tegenwoordig optical gebruikt :P

zonder DIMM's geeft hij btw ook geen biepjes. Ik ga de rest van m'n hardware wel testen bij m'n broer.. en dan zie ik wel waar het precies aan ligt :{
dat wordt ff zoeken naar de garantiebon :(
Pagina: 1