[PS7] Slices unlinken

Pagina: 1
Acties:

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Topicstarter
Ik heb in photoshop een afbeelding gemaakt die moet worden opgeslagen. Nu had ik altijd het gif formaat met overal 64 kleuren gebruikt, maar nu moet er 1 in 256 kleuren. Ik kwam tot de ontdekking dat andere slices ook ineens in 256 kleuren werden opgeslagen omdat deze gelinkt zijn (slice geeft een ringetje weer "8" tekentje).

Nu heb ik in de online manual en in het handboek dat bij photoshop geleverd zit gekeken maar ik kan het niet vinden.

Wie kan me vertellen hoe ik deze koppeling ongedaan kan maken?

Bij voorbaat dank!

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-02 22:51

Hangloozz

{ @$%&# }

bij voorkeur de 'Save for web' functie gebruiken.
In het dialoogvenster kun je dan kiezen voor GIF-formaat en naast dat dropdownboxje staat een mogelijkheid om het aantal kleuren trapsgewijs te beinvloeden tussen 2 en 256.

Dit is in ieder geval de manier waarbij je de meeste controle hebt over de GIF-instellingen.

www.jurgroessen.nl

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Topicstarter
Hangloozz schreef op 27 november 2003 @ 10:02:
bij voorkeur de 'Save for web' functie gebruiken.
In het dialoogvenster kun je dan kiezen voor GIF-formaat en naast dat dropdownboxje staat een mogelijkheid om het aantal kleuren trapsgewijs te beinvloeden tussen 2 en 256.

Dit is in ieder geval de manier waarbij je de meeste controle hebt over de GIF-instellingen.
Dat gebruiken we al...

Als ik dan per gif de kleurstelling aanpas wordt ie voor meerdere slices tegelijk aangepast omdat ze gekoppeld zijn. Ik wil van die koppeling af.