Toon posts:

Maximaal geheugen voor MSI 875 P ?

Pagina: 1
Acties:
  • 20 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hulp nodig (geld speelt geen rol :) )
Mijn bedoeling is om een MSI 875 bordje, P4-3.2 en veel geheugen te kopen.
Dit alles moet een beetje te oc-en zijn m.b.v. luchtkoeling.
Ik heb vele sites bezocht en ook vele testen gelezen. Nu ben ik gaar en aan jullie overgeleverd :*)
Mijn bedoeling is om 2Gig (4 x 512mb-DDR500) aan geheugen op het bordje te plaatsen. Maar nu is mijn vraag;
Waarom zie en lees ik dat iedereen maar 2 paar geheugen modules plaatst terwijl velen test uitwijzen dat 4 plankjes een ietsie betere performance geven ?
Op de site van MSI wordt niets medegedeeld over het gebruik van 4 plankjes en op hun foto's zie ik altijd maar 2 plankjes.
Heeft iemand ervaring met dit soort geheugen en welke zijn de beste ?

Het is nu nacht en ik zit op m'n werk (dit heet "nachtdienst" zegt m'n baas).
Heb daarom een beetje geduld voordat ik op jullie hulp reageer, ik slaap dadelijk tot 12.00 uur (hoop ik).

En als laatste: Cu in de jaarbeurs (ik ben diegene met slaapzak op de rug) :+

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Waarom zie en lees ik dat iedereen maar 2 paar geheugen modules plaatst terwijl velen test uitwijzen dat 4 plankjes een ietsie betere performance geven ?
Headroom voor toekomstige upgrades? Geen geld meer voor extra reepjes?
Beetje vreemde vraag an sich ..

Je kunt trouwens in de FAQ van dit subforum terugvinden hoeveel/welk geheugen je maximaal op een mobo kunt plaatsen, mocht dit jouw specifieke vraag zijn (zie ook het titel van dit topic).
Heeft iemand ervaring met dit soort geheugen en welke zijn de beste ?
Euh, welk geheugen? "DDR500" maakt nog geen merk. Maargoed, kijk eens in het MSI 865/875 NEO topic hiero in PMG en in het Northwood overclock resultaten topic in DOC en natuurlijk ook het DDR geheugen overclocktopic aldaar. "De beste" is echt aan jou om te oordelen. Zie ook de FAQ van dit subforum. Bijvoorbeeld: mocht de prijs jou niet uitmaken, ga dan gewoon voor A-merk spul met de hoogste snelheid en de laagste latencies :)

Anyway, ik denk niet dat dit topic nog van nut kan zijn in PMG, gezien de wazige danwel zoek- en FAQ-vragen. Dicht.

Dit topic is gesloten.