Toon posts:

Probleem alcatel 510i en WinXP Pro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, na 2 dagen klotuh ben ik het zat en heb ik serieus hulp nodig.
Heb thuis een alcatel 510i en 2 pc's die via een hub zijn verbonden. Werkte perfekt allemaal.Alcatel ingesteld als DHCP server.
Heb ik v/d zaak checkpoint secureclient Ng voor win XP gekregen om over i-net een VPN op te zetten. na installatie op 1 v/d machines natuurlijk allerlei blauwe schermen en crashes bij het opnieuw booten. Uiteindelijk het progje weer verwijderd. Internet werkt niet meer, m'n PC kreeg geen ip-adres meer nl. 10.0.0.152. Krijgt nu constant een adres in 169.254.X.X. Krijgt ie dit adres vanuit windows?
Vervolgens maar geen DHCP gebruiken maar statisch adressen(10.0.0.X/24) toekennen.
Ook toen geen resultaat, andere bak werkte overigens elke keer. Kon wel pingen naar 10.0.0.138 maar niet telnetten. Netwerkverbinding tussen beide PC's werkte wel.Kon gewoon shares benaderen. Toen de alcatel maar eens naar default settings gebracht en van voren af aan begonnen. Weer geen succes.
Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn? Alle 'shit' omtrent die VPN applicatie heb ik uit m'n registry verwijderd.
2 opvallende dingen nog:

Event viewer geeft een dhcp warning die ongeveer luidt:
Unable to automatically configure the ip parameters for the NIC. the reguested service provider could not be loaded or initialized.

Op de alcatel komt op eth0 een ip adres voor van: 169.254.60.245/16
Dit lijkt toch op een adres uit dezelfde reeks die m'n PC krijgt toegewezen?
Ikke niet begrijp.
Alvast dank voor reakties!
Ik ga nu ff snurken! :Z

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:57

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op 27 november 2003 @ 02:28:
10.0.0.152. Krijgt nu constant een adres in 169.254.X.X. Krijgt ie dit adres vanuit

Op de alcatel komt op eth0 een ip adres voor van: 169.254.60.245/16
Dit lijkt toch op een adres uit dezelfde reeks die m'n PC krijgt toegewezen?
Dat zijn alletwee zogenaamde "self assigned" adressen :). Je hebt daar dus niets aan.
Vervolgens maar geen DHCP gebruiken maar statisch adressen(10.0.0.X/24) toekennen.
Ook toen geen resultaat,
Als je dat doet, dan moet je ook een Gateway en DNS invullen he? Dus 10.0.0.138 als gateway en DNS, dan zou dat moeten werken.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Nee had ik al geprobeerd. Op m'n andere bak werkt dat wel.

Verwijderd

Kun je je modem/router wel benaderen via de internet explorer.

Verwijderd

Topicstarter
Nee ook niet mogelijk. Geen telnet, wel ping.

Verwijderd

Op http://www.speedtouchsupport.nl/support.htm kun je de nieuwe software vinden van je modem. kijk eens of je deze geinstalleerd krijgt op je modem. Misschien dat ie hiermee een reset heeft van de setting.

Verwijderd

Topicstarter
Dezelfde versie staat er al op.

Verwijderd

Misschien kun je dit eens proberen het is een manier om via ping de modem te resetten naar default.

You'll have to disconnect from the ADSL service to configure the following settings, so maybe now's a good time to print this screen.

In case you forgot the system password you are no longer able to access the web interface or the CLI and you will be no longer able to re-configure the modem settings.

If you want to reset the password and you still are in the web interface window (i.e. you didn't disconnect from the web interface and you want to reset the password because you think you might not remember it), you can always go to the place where you've configured the password in the first place, erase the password, and apply and Save the changes.

But most of the time that's not the case. Usually you'll have a modem that has a password that you do not remember (or know), and here is where this guide will help you.

There are 3 ways in which you can reset the modem's settings (along with the password):

Two local software methods: Browse-to-Defaults - Which sets all parameters to original defaults, but keeps the system password and IP address and Ping-to-Defaults - Which sets all parameters to original defaults, including the system password and IP address.
One hardware method: Switch-to-Defaults.
Note: Be careful when using the Browse-to-Defaults, Ping-to-Defaults, or the Switch-to-Defaults procedures as these destroy changes you previously made to the modem internal settings. A reset to defaults via a Ping-to-Defaults, or via a Switch-to-Defaults, also implies the modem's IP address is reset to 10.0.0.138.

Also note that if you're using a Pro modem that was converted from a Home model, resetting the modem will NOT revert the modem back to Home! To revert back to Home you'll need to follow the instructions in the last paragraph of the Alcatel SpeedTouch - Pro to 510 article.

Verwijderd

Ik heb dit ook gehad... VPN verbinding gemaakt, crash boom bang.

Veel gezocht, weinig gevonden. Het leek er bij mij op dat de TCPIP stack om zeep was en je deze opnieuw moet installeren. Probleem met WinXP is dat je deze niet kan de-installeren (wel her-installeren, maar dat werkt ook niet), en de enige oplossing dus is om XP opnieuw te installeren. |:(

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2003 12:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 november 2003 @ 12:22:
Ik heb dit ook gehad... VPN verbinding gemaakt, crash boom bang.

Veel gezocht, weinig gevonden. Het leek er bij mij op dat de TCPIP stack om zeep was en je deze opnieuw moet installeren. Probleem met WinXP is dat je deze niet kan de-installeren, en de enige oplossing dus is om XP opnieuw te installeren. |:(
Daar zit ik ook al een tijd aan te denken. Had me netwerk kaart al weggegooid in de hoop dat ie bij het opnieuw rebooten en aanzetten v/d nic z'n stack zou herstellen.Nou niet dus.Ik denk dat ik er aan moet gaan geloven. Duurt een beetje te lang zo.
Bedankt voor jullie reakties.

Verwijderd

Lees dit nog ff door:

http://groups.google.com/...%26btnG%3DGoogle%2BSearch

Misschien heb je er nog wat aan.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2003 12:37 ]

Verwijderd

als je dan toch wilt gaan herinstalleren misschien eerst even proberen om een Service packt te draaien. Corrupte setting in windows zijn dan vaker opgelost

Verwijderd

Topicstarter
Heb nog even gekeken naar die link. Poorten 23 en 53 staan open op m'n router.
Ben inmiddels begonnen om SP1 opnieuw te installen, kijken of tie daarna weer normaal is.
ThX!

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, ook na herinstall SP1 zelfde probleem.Baluh, helemaal opnieuw dus.

Verwijderd

Succes dan maar. En je weet het he: "Elk nadeel heb z'n voordeel".

Je hebt zometeen wel weer een lekkere snelle en verse computer :*)

Verwijderd

Topicstarter
Tadaa, alles werkt weer. XP dus f*cked!
Pagina: 1