[torrent] Meeste clients, lopen vast met download

Pagina: 1
Acties:

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-08 15:51

we_are_borg

You will Comply

Topicstarter
Ik heb een probleem met alle clients die ik geprobeerd heb. De client zelf blijft doorwerken maar de downloads lopen vast. Ik heb vanalles geprobeerd in te stellen waar mogelijk maar niets helpt. Mijn internet verbinding is een bridge netwerk.

Ik heb de volgende clients geprobeerd:

Burst RC5 (al een half jaar gewerkt zonder problemen, en werkt op een ander computer perfect).
Shadow
PTC
De orginele Bit Torrent
Torrent storm

Ik draai op Windows XP met alle updates, alle stations zijn NTFS geen rechte ingesteld. Windows Xp is er een dinsdag opnieuw opgezet, toen had ik deze fout ook al, voor die instalatie werkte alles perfect. De PC zelf is een P4 2,4 Ghz 800Mhz FSB, 2x 120Gb, Ti4200 128Mb videokaart, Epox PDA2+ met 2x 256Mb 400Mhz geheugen. De pc is gewoon standaard en zijn geen tweaks op uitgevoerd.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Verwijderd

Ik gebruik zelf MLdonkey en tot nu toe heb ik los van de gebruikelijke problemen er geen last van.

Ik schrijf gebruikelijjk problemen, omdat MLdonkey in principe een Linux client is. Via een omweg en/of ander MLdonkey users kun je alsnog MLdonkey op windows laten lopen...Het is wel even zoeken, downloaden, configureren en uitproberen totdat je de juiste versie van MLdonkey hebt, maar als je hem eenmaal goed aan het lopen hebt, kun je hem zonder problemen 24/7 aan laten staan.

Ik heb zelf ook WindowsXP met twee netwerken in bridgemodus en het werkt hier vlekkeloos.

tip: kijk op http:/mldonkey.berlios.de voor meer info of probeer er meteen eentje uit vanaf http://www.student.tue.nl/u/o.p.v.loon/mldonkey/

Ik gebruik zelf http://www.student.tue.nl...cores/mlnet2.5-4%2B1a.rar
en het werkt inmiddels al ruim een week zonder herstart of wat voor probleem dan ook...

(MLdonkey is overigens een multiclient en biedt meer dan alleen BitTorrent..check de site)

Verwijderd

MlDonkey is top, vooral in combinatie met: g2gui http://developer.berlios.de/projects/mldonkey/

Alleen dat bittorrent snap ik niet, ik vind nergens die torrents, en ik heb al gezien dat ik daar niet om mag vragen hier :)

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2003 02:09 ]

• Ook
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

BitTorrent verwacht (default) inkomende connecties op poorten 6881-6889. Heb je die wel open staan op je (eventuele) firewall/router? Verder kan je met sommige tools die port range aanpassen, maar dat werkt niet altijd (bij BT++ bijv.) Probeer dus altijd eerst gewoon met de default poorten!

Wees consequent, maar niet altijd

• we_are_borg
  • Laatst online: 27-08 15:51

we_are_borg

You will Comply

Topicstarter
Ook schreef op 27 november 2003 @ 08:44:
BitTorrent verwacht (default) inkomende connecties op poorten 6881-6889. Heb je die wel open staan op je (eventuele) firewall/router? Verder kan je met sommige tools die port range aanpassen, maar dat werkt niet altijd (bij BT++ bijv.) Probeer dus altijd eerst gewoon met de default poorten!
Ik heb het al geprobeerd met een bridge dus direct contact met internet zonder er iets tussen. Met een router er tussen blijf ik het zelfde probleem houden alles download wel maar loopt na een tijdje vast, ik verwijder de vast gelopen download en roep hem opnieuw op dan download het weer even maar loopt daarna weer vast. De client zelf gebeurt op zich niets die hoef ik niet te herstarten.

@maui71 gewoon in google het volgende typen torrent+download dan krijg je genoeg te zien.

[ Voor 6% gewijzigd door we_are_borg op 27-11-2003 10:51 ]

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:48

Zym0tiC

^_^

Verwijderd schreef op 27 november 2003 @ 02:08:
MlDonkey is top, vooral in combinatie met: g2gui http://developer.berlios.de/projects/mldonkey/

Alleen dat bittorrent snap ik niet, ik vind nergens die torrents, en ik heb al gezien dat ik daar niet om mag vragen hier :)
he ik heb nu ook mldonkey voor windows gedownload. maar hoe is destabiliteit ervan + functies tov bijv. emule en abc bittorrent?
Ik ga het zeker eens testen.
Op de server de core draaien en dan via een client connecten naar de server via web of gui :*)

mocht je nog vragen hebben over bittorrent kun je me toevoegen @ msn of icq. check mijn profile

edit:
Ik zie trouwens dat niet alle netwerken mee gecompiled zijn voor win32. Waaronder soulseek dus ook. Terwijl ik die eigenlijk net nodig heb. Iemand die dit kan bevestigen? Op internet heb ik nog weinig kunnen vinden om mldonkey zelf te compilen :/

[ Voor 17% gewijzigd door Zym0tiC op 27-11-2003 12:15 ]

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Verwijderd

Soulseek is voor zover ik weet nog altijd in een experimenteel stadium. Er zijn wel een aantal clients te vinden met Soulseek erin gecompileerd, maar bij sommigen - zoals bij mij - loopt het hele zaakje dan binnen een uur dood...

Je kunt het anders natuurlijk ook zelf proberen te compileren. Het voordeel is dan dat je dan ook voor jezelf de beste oplossing kunt compileren. Maar dat kost natuurlijk wel wat moeite. De tijd die je eraan kwijt bent heb je ruimschoots terugverdient als MLdonkey loopt. Ik ben nu zelf onder WinXP aan het proberen om met MingW een Windowsclient te compileren. Zolang ik Soulseek NIET meecompileer, loopt alles vrij goed. Alleen loopt geen van de door mij gecompileerde clients beter (=langzamer, niet minder stabiel) dan die van White_Frost en Spiralvoice (zie link vorige post).

Mocht je ooit als eens een beetje met Linux hebben (willen) lopen spelen, is dit wel een goed moment om compilatie ervaring op te doen. Via de fora heb je nl. ontzettend informatie en handleidingen tot je beschikking.

edit:
edit:
Ik zie trouwens dat niet alle netwerken mee gecompiled zijn voor win32. Waaronder soulseek dus ook. Terwijl ik die eigenlijk net nodig heb. Iemand die dit kan bevestigen? Op internet heb ik nog weinig kunnen vinden om mldonkey zelf te compilen
Soulseek zit er standaard inderdaad niet in dus...hmm...bij mij doet Soulseek het wel...connecten in elk geval. Ik zou niet weten wat ik zou moeten downloaden...

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2003 10:08 ]

Pagina: 1