Toon posts:

Gentoo + dhcpcd + msn = not working (overige internet prima)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds vandaag @home rechtstreeks op mijn Gentoo bak aangesloten. Voorheen (ouderlijk huis) had ik een debian server draaien. Nu heb ik dhcp werkend, maar ik kan niet naar MSN connecten met Kopete.

Alle overige netwerk faciliteiten werken wel.

Config /etc/conf.d/net:
iface_eth0="dhcp"
dhcpcd_eth0="-BHD -h [@homeHostname] -d eth0"

/etc/hostname:
[@homeHostname]

/etc/hosts/
127.0.0.1 localhost
[@homeIp] [@homeHostname]
# IPV6 versions of localhost and co
::1 ip6-localhost ip6-loopback
fe00::0 ip6-localnet
ff00::0 ip6-mcastprefix
ff02::1 ip6-allnodes
ff02::2 ip6-allrouters
ff02::3 ip6-allhosts

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2003 09:42 ]

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:58
Haal even je inloggegevens ervan af... Je hostname is nl. specifiek voor jou... En je ww is ook heel makkelijk te achterhalen als je het niet veranderd hebt...
FF voor de veiligheid

En heb je de nieuwste versie van Kopete? Die ook protocol 9 ondersteund? Werken andere msn clients wel? Altijd goede ervaringen gehad met amsn. amsn.sourceforge.net. Download daar ff de tarball en installeer het.

[ Voor 38% gewijzigd door Paultje3181 op 27-11-2003 01:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de laatste versie van kopete en het werkte allemaal prima achter een debian server.
Het heeft zelfs even gewerkt toen ik de config bestanden nog niet had aangepast, maar dhcpcd opstartte door: dhcpcd -h name -d eth0 te gebruiken

Erg vaag allemaal als alle andere dingen wel werken.
Ik zal vanavond eens amsn emergen en testen

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:58
houdt dan wel rekening met het feit dat emerge amsn de oude versie doet... Zoek dus ff de nieuwste... Vandaar dat ik altijd de tarball pak voor amsn.

Verwijderd

Topicstarter
Ah oki, bedankt. ik zit net nog ff te controleren en zie dat ik kopete 0.7.3 heb ipv 0.7.4
FF op kopete.kde.org geloerd en daar lees ik dat er veranderingen in de MSN servers zijn geweest waardoor kopete niet meer kon connecten. Zou in 0.7.4 opgelost moeten zijn.

Nu emerging en dan vanavond testen.

Ik vind kopete prettig werken dan AMSN, maar AMSN ziet er wel beter uit.

Hopelijk gaat het allemaal werken.

Bedankt voor de tips iig.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:56

voodooless

Sound is no voodoo!

Je kunt ook handmatig emergen via "emerge /usr/portage/pad_naar_je_ebuild". Vaak zijn de ebuilds die emerge standaard geinstalleerd niet de nieuwste maar staan er wel nieuwere in de emerge directoties (0.7.4 is er idd gewoon als ebuild). Probeer ook een gaim als MSN client, die zal je ook wel bevallen denk ik.

DHCP de schuld te geven is echt absolute onzin, die heeft nu werkelijk helemaal niets met MSN te doen!

[ Voor 7% gewijzigd door voodooless op 27-11-2003 11:08 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
deepspace schreef op 27 november 2003 @ 10:59:
Je kunt ook handmatig emergen via "emerge /usr/portage/pad_naar_je_ebuild". Vaak zijn de ebuilds die emerge standaard geinstalleerd niet de nieuwste maar staan er wel nieuwere in de emerge directoties (0.7.4 is er idd gewoon als ebuild). Probeer ook een gaim als MSN client, die zal je ook wel bevallen denk ik.

DHCP de schuld te geven is echt absolute onzin, die heeft nu werkelijk helemaal niets met MSN te doen!
Err.. waar geef ik dhcp de schuld? :)
Pagina: 1