Ik heb die term volgens mij nog niet gebezigd, en ook niet op gehint. Ik geef alleen aan dat de grote software bedrijven slechts het belang van de aandeelhouders hhog in het vaandel hebben, en niet die van de klant. Dat die belangen soms overeenkomen is mooi meegenomen, maar wanneer puntje bij paaltje komt dan gaat het er simpelweg om om zoveel mogelijk geld te verdienen met zo weinig mogelijk moeite.
Niet helemaal. De ontwikkeling was niet gestopt - want ze hebben WinME moeten ontwikkelen. De support kosten zijn release date + 5 jaar (ongeveer), dus WinME betekende een vele langere support periode.
Ja, gigantische ontwikkeling...windows 98, nieuw logootje, alles waar '98' staat vervangen door 'ME', nieuw doosje, wat drivertjes toevoegen die toch al beschikbaar waren...
Eh? Win9x is *volledig* anders dan WindowsXP of Windows 2000 - de architectuur, het ontwikkel team, e.d. Dit heeft niks met porten e.d. te maken - maar is gewoon nieuwe ontwikkeling.
En zelfs als het puur backporten zou zijn - waarom zou Microsoft dit dan doen als ze gewoon Windows2000 door de strot konden duwen? Juist. Omdat ze dat niet kunnen. Omdat Microsoft ook naar de klant moet luisteren.
Volgens mij haal je een aantal zaken door elkaar. De ontwikkeling van de hele NT lijn liep toch al, en ze hebben het inderdaad heel handig bij elkaar gebracht. Intussen hebben ze ME even op de markt gesmeten om de klant koest te houden. Jij weet ook dat Windows 2000 nooit is bedoeld als OS dat thuis op de desktop staat.
Daarom draaien we nu ook nog allemaal met Netware en WP 5.1 toch ?
Zou jou nog verbazen hoeveel dat nog doen, ja. Hoewel WP5.1...dat lijkt me nou toch niet meer. Maar zeg nooit nooit.
XML is nauwelijks iets waarop je kan marketen

Niet opgelet de laatste jaren, eh?
Ik heb een product waarbij alles 'niet werkte' echt nog nooit mee gemaakt. Bovendien hou jij opnieuw geen rekening met de hardware die heel divers kan zijn waardoor Windows of een ander OS bv. niet zou willen installeren. Een software product is volledig anders dan een muur schilderen als je enigszins complexer gaat dan 'Hello world', en zelfs met 'Hello world' moet je maar hopen dat het font van de gebruiker niet toevallig standaard op 'Arabic' staat waardoor er een scheldwoord onstaat

Tja, ik weet niet welke aannames jij doet over de hardware die ik gebruik om software te draaien, maar neem van mij aan dat dat standaard hardware componenten zijn die gewoon op de HCL van microsoft staan. Met zo'n mooi logootje en al.
Anyway, ik heb het ook niet over een drivertje, ik heb het over functionaliteit. DNS implementaties die niet samenwerken (zie post boven), policies die niet kunnen werken vanwege beperkingen in het systeem, overtollige 'valueadd' die niet te verwijderen is (ja, ik klaag niet dat er iets niet in zit, ik klaag erover dat er iets inzit wat GVD niet weg te krijgen is). Wanneer ik alles op moest schrijven wat mij als klant niet tevreden stelt over een software product dan ben ik nog even bezig. Echter, HET IS NIET RELEVANT! Wat relevant is , is dat ik simpelweg niet tevreden ben over het product waarvoor ik heb betaald. WAAROM ik niet tevreden maakt niet uit. Ik heb iets gekocht, en ik wil het bij nader inzien niet...maar als het software betreft, dan heb ik er maar mee te leven, omdat dat 'normaal' is. Ik moet maar wachten op de 'volgende versie, want die is zoveel beter' (waarbij ik gelijk denk: Waarom heb je me GVD dan deze bagger verkocht?). En natuurlijk moet ik ook die kopen...err, 'licenseren', waarbij me dat ook nog eens ontzettend moeilijk wordt gemaakt ook. Tjee, als iemand een broodrooster moest gaan registreren bij de leverancier, en daarbij ook nog eens door allerlei hoepels moest springen, dan zou de consumentenbond op de achterste benen staan. Waarom dan niet bij software? Wat is daar zo bijzonder aan? Waarom gelden normale (markt)regels niet voor software en de makers daarvan? DAT is wat mij zo pissed off maakt over de hele commerciele en proprietaire software markt. Ze doen maar, en doen maar, and de debiele massa slikt het allemaal voor zoete koek, zonder erbij na te denken. Slik, slik, slik, slik, en intussen maar betalen, betalen, betalen...doet dat slikken je nergens aan denken?
Is Multiplan niet ook gewoon een (oud) Microsoft product? En Excel de "nieuwe" verbeterde versie van het product spreadsheet ?
Volgens mij niet. Het fenomeen spreadsheet is al aardig oud, en is begonnen met VisiCalc, bedacht en geschreven door iemand die later bij MS werkt(e). Dacht ik. Maar als Excel is gebaseerd op Multiplan, dan is komt het van buiten microsoft. Volgens mij was dat een andere leverancier. Moet ik opzoeken though.