Toon posts:

Windows XP loopt vast (bevriest)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi all,

Mijn systeem:
KT 400-8235 moederboard van Chaintech,
AMD 2400 processor,
512 mb geheuden,
80 gig harde schijf.
Nivida Geforce video card.
Sounblaster Audigy kaart met audigy II drivers,
Pinnacle dc10 plus kaart.
Windows xp SP1,
Norton systemworks 2003

Mijn systeem loop regelmatig vast. Het bevriest zullen we maar zeggen. Geen foutmeldingen of herstarten, het beeld blijft bestaan en curor zit vast en alle input middelen keyboard en muis doen niets meer. De logboeken laten ook geen fouten zien.
Ik zie alleen dat vlak voor een vastloper de Ci service 3 keer wordt geactiveerd. Dit zie ik altijd vlak voor een vastloper.
Ik kan geen info over deze service vinden.

Alle artikelen hieromtrent doorgelezen en voorgestelde acties ondernomen.
Kaarten eruit, voeding vervangen, Geheugen gewisseld maar niets helpt. Ik heb de processor temperetuur gemeten maar dat ziet er goed uit. De processor spanningen zitten soms wel 100 millivolt lager, dat lijt mij echter geen probleem temeer daar ik de meetnauwkeurigheid niet kan vastellen. Ik denk zelf dat het toch een software probleem is. Ik zie overigens geen conflicten in apparatenbeheer.

Ik las op een site dat de ccregvfy in de msconfig voor problemen zou kunnen zorgen. Deze service is van Norton. Ik heb deze ondanks dat ik niet weet wat hij doet uitgezet en het probleem is drastisch afgenomen. Echter het systeen loopt nog wel vast maar met grotere tussenposen, 1 a 2 dagen.

Ik heb overigens ook een netwerk met 3 PC's

Ik weet niet waar ik nog verder naar kan zoeken.

Soms zie ik wel disk fout in het logboek, een melding met catalog.wci. Kan ik ook niet thuisbrengen. Die melding hoort bij HD2 terwijl ik maar 1 HD heb.

Nu ja er zal wel ergens wel een samenhang zitten maar ik zie hem niet.

Komt dit probleem bekent voor en wat zou ik verder kunnen onderzoeken?

• KompjoeFriek
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-01 05:18

KompjoeFriek

Statsidioot

Probeer eerst een Norton Systemworks te installeren, gaf bij mij ook wat problemen.

Helpt dat niet, ja, het standaard antwoord: Windows op nieuw installeren

WhatPulse! - Rosetta@Home - Docking@Home

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal Norton eens verwijderen, kijken of dat helpt. Op nieuw installeren is het laatste wat ik doe. Wil ook wel een beetje snappen waardoor dingen komen. Dus nog maar even onderzoeken. Wellicht heeft er iemand andere suggesties waar ik mee verder kan.

• Pietertje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-05 14:16

Pietertje

The Rock

Ik weet niet wat de CI Service voor iets is, maar je kunt een service startup type disabled geven in Computer Management - Services.

}:O

Als dit de lock-ups verhelpt weet je dat je met een rotte service te maken hebt.
In dat geval zou ik het software pakket waar de CI service vandaan komt uninstallen of kijken voor een update.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat weet ik, de logboeken vermelden dat de Ci service actief wordt. Ik zie die alleen niet terug in de services in systeembeheer. Dus weet ik ook niet wat ik zou moet disablen. Vandaar dat ik mij afvroeg wat voor een service die Ci is.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb norton systemworks 2003 eraf gehaald. Tevens de Iss firewall erafgehaald. het probleem doet zich nog steeds voor. Ik Heb heb videoplank geforce4 mx420. Ik zie dat het nietmogelijk is om de AGP naar 4X te zetten. Tevens krijg ik het niet voorelkaar om een vinkje te plaatsen voor "enable AGP traffic" zou dat er nog iets mee te maken kunnen hebben?

Verwijderd

Wat is het vermogen van je voeding ?

Verwijderd

Topicstarter
de voeding is 300 watt

• Viking Kvinne
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:27
Foutje :X

Verwijderd

Topicstarter
Nu, Weinig reactie op het probleem. Hou ik me wellicht onvoldoende aan de regels?
IK heb een geheugen module eruit gehaald en het probleem is verdwenen. Het systeem draait stabiel.
Degenen die hebben gereageerd, bedankt daarvoor.

• Viking Kvinne
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:27
Verwijderd schreef op 03 december 2003 @ 00:02:
Nu, Weinig reactie op het probleem. Hou ik me wellicht onvoldoende aan de regels?
IK heb een geheugen module eruit gehaald en het probleem is verdwenen. Het systeem draait stabiel.
Degenen die hebben gereageerd, bedankt daarvoor.
Dat ik daar niet aan gedacht heb :? Meestal is hier altijd wel iemand die roept: draai memtest eens. En vaak ligt het daaraan , brak geheugen.

En je houd je goed aan de regels hoor, nix mis mee. 8)
Fijn dat je probleem is opgelost.

Verwijderd

Topicstarter
Dankje, Ja, ik ben wel blij dat het nu werkt. Ik heb overigens wel memtest gedraaid voordat ik hier een posting deed. Zag er allemaal goed uit hoor. Ik zag wel dat het verschillende merken geheugen waren. Dus er blijft nog wel wat te onderzoeken over. Nu ja, is ook leuk!
dank voor je reactie.
Pagina: 1