Toon posts:

Xvid inkorten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een avi bestand (Xvid) die net iets te lang is om te branden. Overburnen lukt niet zover. Dus ik wil het bestand iets inkorten, maar ik krijg het niet geopend met Virtualdub en Nandub. Is er een ander programma waar dat mee zou kunnen?

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
nee...
waarom werkt het niet in virtual/nandub?

geeft hij een fout aan?

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Mmmm, vreemd dat ie het niet kan openen. Adobe premiere moet zo'n beetje alles kunnen openen, maar is helaas niet gratis. Op www.divx-digest.com tref je wel een aantal split-progsels aan :)

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:02
waarom krijg je het niet geopend met v/nandub? heb je soms ffdshow geinstalleerd en geen xvid codec?

Strava | AP | IP | AW

Verwijderd

Als het niet op CD past is het een poep rip. In principe moet elke rip die je van internet plukt te branden zijn, al dan niet met overburnen (in hooguit 3% van de gevallen is dat noodzakelijk).

Dus OF je haalt een betere rip, of je kijkt waarom je niet kan overburnen. Wat jij doet (inkorten) is een doekje tegen het bloeden want overburnen moet gewoon mogelijk zijn, tenzij je brander 5 jaar oud is ofzo.

• Spikey
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-02 23:54

Spikey

Making the web accessible!

Wie zegt dat het niet een eigen ripje is?
En hij noemt ook geen formaat, dus kwa overburnen kun je weinig zeggen :)

idd wel vreemd.. gebruik je toevallig de nimo codec pack? die wil hier namelijk nog al eens problemen geven met playback als ie net ook nog eens verkeerde codecs (erbij) installeerd (conflict tussen codecs?)

Sony a6700 + primes | Trek Checkpoint SL5 Gen2 | Trek Emonda SL7 2019

Verwijderd

Het is vast niet zijn eigen file omdat hij het anders wel kon her-encoden. En wie heeft nu toevallig zelf een videobestand wat toevallig ongeveer 700mb is? Een of de hoeveel mensen? Juist. :+

Verwijderd

Topicstarter
Ik had inderdaad de nimo codec pack. Ik heb daarover de originele xvid codec geinstalleerd en toen werkte het wel. Virtualdub verkloot dan wel het geluid, dat loop dan niet meer synchroon met het beeld. Maar Nandub heeft daar geen moeite mee.
De film was 2 mb te groot, dus ik heb een stukje van het begin afgehaald (fbi mededeling en dat vliegend stukje over het water richting wolkenkrabbers).
Echt overburnen (volgens mij kan ik nog wel een beetje) kon ik wel met mijn lite-on met windows 98, maar sinds windows xp wil het niet meer lukken. Dat is al een hele tijd zo, maar ik heb de hoop al lang opgegeven. Ach, maar het is nu gelukt.
Pagina: 1