Verwijderd schreef op 26 november 2003 @ 22:36:
Ik ben dus op zoek naar een Sony Clie. Het ding moet iig een mogelijkheid hebben om agenda te zijn
Daarnaast graag:
MP3
kleurenscherm
niet te duur
Memorystick opslagmogelijkheid
makelijk te syncen met outlook
mogelijkheid tot navigatie
Nou kwam ik uit op 3 modellen die elkaar nauwelijks ontlopen. Weet iemand de echte verschillen en welke is aan te raden (gebruikerservaring

)
De 3 clie's:
Sony Clié PEG-TJ35
Sony Clié PEG-T675C
Sony Clié PEG-SJ33
of toch NOG een andere
Okee, die ontlopen elkaar wel degelijk, en er is op dit moment maar een goede keuze mogelijk, welke ik zal beargumenteren. Zie ook de palmclub.nl fora.
De SJ33 en t675c zijn verouderde modellen. Ze draaien nog op 66 MHz Motorola Dragonball processoren, en OS 4.1. Daarnaast hebben ze beide maar 16 Mb geheugen. De memorystick slot is niet geschikt voor Memorystick Pro. De t675 wordt bijna nergens meer verkocht, or tegen een woekerprijs. De SJ33 wordt nog wel vaak op voorraad aangetroffen, maar voor een woekerprijsje vergeleken met de TJ35.
De TJ35 heeft een 200 MHz processor, en draait op OS5 , het nieuwste Palm besturingssysteem. 32 Mb geheugen vrij, van aluminium (in tegenstelling tot de plastieken SJ33), en ondersteunt memorystick Pro. Hij zal worden verkocht voor rond de 250 EUR, en probeer daar maar eens onder te komen met een t675 of SJ33 - zelfs met de mindere specs lukt dat niet. Erg raar in de PDA wereld.
De beste GPS oplossing voor de Palm is op dit moment Mapsonic. Laat je niet verleiden door de Perfect Passenger GPS pakket, da's gewoon een gerevampte DigiMap die niet helemaal ideaal werkt.
Overigens, als een aluminium behuizing je niet uitmaakt, en de memorystick slot ook niet, dan zou ik gewoon voor de Palm Tungsten E gaan. Die is iets goedkoper, iets beter scherm, maar minder solide (plastiek) en krasvast.
[
Voor 7% gewijzigd door
Stereotomy op 26-11-2003 22:54
]
Alors.