Verwijderd

Topicstarter
Ik ben dus op zoek naar een Sony Clie. Het ding moet iig een mogelijkheid hebben om agenda te zijn ;)

Daarnaast graag:
MP3
kleurenscherm
niet te duur
Memorystick opslagmogelijkheid
makelijk te syncen met outlook
mogelijkheid tot navigatie

Nou kwam ik uit op 3 modellen die elkaar nauwelijks ontlopen. Weet iemand de echte verschillen en welke is aan te raden (gebruikerservaring :? )

De 3 clie's:

Sony Clié PEG-TJ35
Sony Clié PEG-T675C
Sony Clié PEG-SJ33

of toch NOG een andere

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2003 22:38 ]

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Verwijderd schreef op 26 november 2003 @ 22:36:
Ik ben dus op zoek naar een Sony Clie. Het ding moet iig een mogelijkheid hebben om agenda te zijn ;)

Daarnaast graag:
MP3
kleurenscherm
niet te duur
Memorystick opslagmogelijkheid
makelijk te syncen met outlook
mogelijkheid tot navigatie

Nou kwam ik uit op 3 modellen die elkaar nauwelijks ontlopen. Weet iemand de echte verschillen en welke is aan te raden (gebruikerservaring :? )

De 3 clie's:

Sony Clié PEG-TJ35
Sony Clié PEG-T675C
Sony Clié PEG-SJ33

of toch NOG een andere
Okee, die ontlopen elkaar wel degelijk, en er is op dit moment maar een goede keuze mogelijk, welke ik zal beargumenteren. Zie ook de palmclub.nl fora.

De SJ33 en t675c zijn verouderde modellen. Ze draaien nog op 66 MHz Motorola Dragonball processoren, en OS 4.1. Daarnaast hebben ze beide maar 16 Mb geheugen. De memorystick slot is niet geschikt voor Memorystick Pro. De t675 wordt bijna nergens meer verkocht, or tegen een woekerprijs. De SJ33 wordt nog wel vaak op voorraad aangetroffen, maar voor een woekerprijsje vergeleken met de TJ35.

De TJ35 heeft een 200 MHz processor, en draait op OS5 , het nieuwste Palm besturingssysteem. 32 Mb geheugen vrij, van aluminium (in tegenstelling tot de plastieken SJ33), en ondersteunt memorystick Pro. Hij zal worden verkocht voor rond de 250 EUR, en probeer daar maar eens onder te komen met een t675 of SJ33 - zelfs met de mindere specs lukt dat niet. Erg raar in de PDA wereld.

De beste GPS oplossing voor de Palm is op dit moment Mapsonic. Laat je niet verleiden door de Perfect Passenger GPS pakket, da's gewoon een gerevampte DigiMap die niet helemaal ideaal werkt.

Overigens, als een aluminium behuizing je niet uitmaakt, en de memorystick slot ook niet, dan zou ik gewoon voor de Palm Tungsten E gaan. Die is iets goedkoper, iets beter scherm, maar minder solide (plastiek) en krasvast.

[ Voor 7% gewijzigd door Stereotomy op 26-11-2003 22:54 ]

Alors.

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt hier wel temaken met een Sony freak dus het liefst Sony (ook al ben ik erg gecharmeerd van de Ipaq's ) maar bij Sony weet ik zeker dat de service en garantie goed zit en dat is mij veel waard.

Is deze navigatie te vergelijken met TomTom? You made your point about the Tj35

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Verwijderd schreef op 26 november 2003 @ 23:01:
Je hebt hier wel temaken met een Sony freak dus het liefst Sony (ook al ben ik erg gecharmeerd van de Ipaq's ) maar bij Sony weet ik zeker dat de service en garantie goed zit en dat is mij veel waard.

Is deze navigatie te vergelijken met TomTom? You made your point about the Tj35
Ik heb een Clié SJ30, dus ja ik begrijp je wel , behalve dat stukje over Sony service. ;)

Mapsonic vs. TomTom. Nou. Het is in ieder geval niet Digimap vs. TomTom, want dat was gewoon de reden waarom in Nederland vooral zoveel mensen overgestapt zijn naar GPS. Laatst bij een poll op de PPC club gaven maar liefst 50-60 % van de mensen aan voor PPC te kiezen vanwege navigatie.

Maargoed, Mapsonic is een ontzettende stap vooruit en brengt Palm OS5 weer in competitie met PPC wat navigatie betreft. Je mist een aantal gelikte dingetjes zoals de 3D view van TomTom, maar de kaarten zijn draaibaar en mooi gedetailleerd (vanwege het 320x320 Palm HiRes scherm vs 240x320 scherm van PPC) en de begeleidende stem is prima. Kijk voor je eigen referentie ook even naar deze thread.. Mapsonic (die overigens ook voor de PPC beschikbaar is) is geen TomTom, maar zal je zeker niet teleurstellen. Het zorgt tenmiste weer voor wat aansluiting op GPS gebied naar de PPC toe, want op alle andere gebieden is in mijn ogen de Palm gelijk of superieur aan PPC. Tot slot een screenshotje van Mapsonic op de Palm:

Afbeeldingslocatie: http://www.paris-pug.org/images/meetings/20030910_mapsonic.jpg

Succes met je keuze he!

[ Voor 14% gewijzigd door Stereotomy op 27-11-2003 00:23 ]

Alors.

• jvdb1975
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-02 22:31

jvdb1975

tsja.........

ik heb nog een 2e hands n770 voor je te koop...

Verwijderd

hp ipaq's hebben uitstekende service genaamd:
5 day pick-up and return

ik had dus mijn batterij kapot van mijn ipaq. ef belletje gedaan, eind van de middag werd ie opgehaald, en 2 dagen erna stonden ze weer aan de deur met een volledig werkende ipaq :) zonder kosten, prima service dus bij pocketpc.

en beter als tomtom of alturion krijg je toch niet voor navigatie

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

jvdb1975 schreef op 27 november 2003 @ 08:22:
ik heb nog een 2e hands n770 voor je te koop...
Nog verouderderder dan die drie modellen die de TS opnoemde..... en maar 8 Mb intern, fletser scherm, grotere formfactor, en zo kan ik nog wel ff doorgaan.

Alors.

Verwijderd

Topicstarter
Het is zo dat de garantie van Sony mij nog nooit in de steek heeft gelaten en dat kunnen niet alle leveranciers zeggen. Ook zijn er wat contacten binnen Sony die wel is mee kunnen helpen daarin ;)

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Mocht je een TJ35 te pakken krijgen + Mapsonic, dan ben je welkom om even op Palmclub.nl je bevindingen aan ons te vertellen. We zijn benieuwd!

Succes met je soon-to-be aankoop. :)

Alors.

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-02 15:37
(even binnenvallen en me er mee bemoeien...)

Ik zit zelf ook nogal te twijfelen, maar dan tussen een TJ25 en een TJ35. Het scheelt eigenlijk weinig qua kosten, maar het is mij niet helemaal duidelijk wat het verschil is tussen de twee. Behalve dan dat de TJ25 16MB heeft en de TJ35 32MB. Iemand (Stereotomy?) nog meer verschillen?

En dan nog de twijfel tussen één van deze, of de Tungsten E... maar dat komt daarna wel.

Punctuality is the politeness of kings

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05:45

breinonline

Are you afraid to be known?

Als je op de sony site kijkt dan zie je dat deze PDA's bijna gelijk zijn. Het verschil zit hem in de audiofuncties.

TJ35:
Audio functions
• Audio frequency: 20 Hz to 20 kHz
• Recording Time in 128 MB Memory Stick*3
• MP3: 65 minutes at 256 kbps; 130 minutes at 128 kbps; 170 minutes at 96 kbps
• Audio playback format: MP3
• Sampling Frequency: 44.1 kHz (MP3)
• Output Connector: Headphone stereo mini-jack

TJ25:
Speaker (built-in)
• Buzzer

Wil je meer geluid uit je PDA halen dan wat bliebjes moet je dus blijkbaar voor de TJ35 gaan.

De Tungsten E en TJ35 ontlopen elkaar niet veel qua functionaliteit. Dus dat wordt nog lastig kiezen. Beste advies is waarschijnlijk wel naar een winkel te gaan en ze vast te houden, even proberen, scherm bekijken en op basis daarvan een keuze te maken.

[ Voor 21% gewijzigd door breinonline op 28-11-2003 09:59 . Reden: Toevoeging ]

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

Heb zelf sinds kort een NX73V en ben er heel tevreden mee. Erg snel en ondersteunt alles, ook Bluetooth zodat je met je telefoon in je zak snel ff je email kan ophalen, en met het toetsenbordje ook snel even een reply kan geven.

• dreamscape
breinonline schreef op 28 november 2003 @ 09:56:
Als je op de sony site kijkt dan zie je dat deze PDA's bijna gelijk zijn. Het verschil zit hem in de audiofuncties.
Oke, clieplaza.com. Goed om te weten. Had me al sufgezocht op sony.nl...
Audiofuncties zijn dus WEL belangrijk, dus bij deze valt de TJ25 dus heel hard af.
Ik wilde er wel graag wat MP3'tjes mee gaan draaien.

Keuze wordt tussen TJ35 en Tungsten E. Aluminium behuizing of geld in m'n zak houden... lastig. En inderdaad: gewoon eens in een winkel gaan spelen met die dingen.

Verwijderd

Op dit moment heb ik een Tungsten E maar ik ben erover aan het denken om deze weg te doen en om een TJ35 aan te schaffen.

De behuizing (kleur en kwaliteit) van de T|E valt me namelijk ontzettend tegen... Het materiaal is erg gevoelig voor krassen en de kleur doet me denken aan een goedkoop speelgoed pdatje.

Over de prestaties ben ik wel tevreden!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

dreamscape schreef op 28 november 2003 @ 09:49:
(even binnenvallen en me er mee bemoeien...)

Ik zit zelf ook nogal te twijfelen, maar dan tussen een TJ25 en een TJ35. Het scheelt eigenlijk weinig qua kosten, maar het is mij niet helemaal duidelijk wat het verschil is tussen de twee. Behalve dan dat de TJ25 16MB heeft en de TJ35 32MB. Iemand (Stereotomy?) nog meer verschillen?

En dan nog de twijfel tussen één van deze, of de Tungsten E... maar dat komt daarna wel.
Jij + een poster daaronder hebben gelijk. De enige twee verschillen tussen de TJ25 en TJ35 is dat de TJ25 geen MP3's + polyfone geluidjes kan produceren, en maar 16 Mb (11 beschikbaar) tegen 32 Mb (24? beschikbaar) van de TJ35 heeft.

De Tungsten E is idd vrij gevoelig voor krassen, zelfs de meegeleverde flap levert al krassen op. De TJ's zijn tenminste van aluminium gemaakt, die kun je nog eens op de grond stuiteren.... maar feit blijft, test ze eens uit bij de Dixons als ze er zijn, of bij de pdashop.nl ... iig veel succes bij welke aankoop dan ook! :)

Alors.

• dreamscape
Ben vanmiddag even bij Dixons geweest. De TJ35 hadden ze niet, maar de 'look and feel' van de TJ25 is hetzelfde. Heb met een TJ25 en een T|E in m'n handen gestaan om eens wat te vergelijken, maar wat bleek (ook bij 3 andere winkels): batterij leeg...

Dixons heeft ze nu aan de lader hangen, dus morgen ga ik nog ff kijken daar :)
Eigenlijk had ik al zo'n beetje de T|E gekozen, omdat ik het design en ook het metallic gelakte kunststof mooier vond dan het aluminium van de TJ35. Maar na het verhaal van --Rob-- begin ik toch te twijfelen...

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

dreamscape schreef op 28 november 2003 @ 19:04:
Ben vanmiddag even bij Dixons geweest. De TJ35 hadden ze niet, maar de 'look and feel' van de TJ25 is hetzelfde. Heb met een TJ25 en een T|E in m'n handen gestaan om eens wat te vergelijken, maar wat bleek (ook bij 3 andere winkels): batterij leeg...

Dixons heeft ze nu aan de lader hangen, dus morgen ga ik nog ff kijken daar :)
Eigenlijk had ik al zo'n beetje de T|E gekozen, omdat ik het design en ook het metallic gelakte kunststof mooier vond dan het aluminium van de TJ35. Maar na het verhaal van --Rob-- begin ik toch te twijfelen...
Die metallic gelakte kunststof wordt echt }:O als je er eenmaal krassen op hebt, en geloof me, bij de TE komen die er echt wel op, helaas. :(

Bij het bekijken van de schermen zul je merken dat die van de T|E *veel* lichter is dan die van de TJ25. Maar bedenk goed wanneer je wil dat het scherm op maximaal staat bij normaal gebruik: nooit. Ik heb op mijn SJ30 scherm, die verouderd is tov de TJ25, de boel op 50% staan. Zo fel wil ik hem hebben, anders trekt ie te hard aan de batterijen. Een T|E wil je dus ook nooit op max hebben staan, en misschien de TJ25 wel (die heeft maar 4 standen) omdat de maximale stand niet zo denderend fel is. Dus: de uiteindelijke felheid bepaald het batterijverbruik, niet de stand van de brightness schuif.

Alors.

Verwijderd

Topicstarter
1. Weet iemand overigens waar in de buurt van Hilversum deze te bekijken zijn :? Ben namelijk al een aantal winkels afgeweest en alleen maar de Sj-33 op voorraad en de Tj-35 te bestellen. Zelfs Raf heeft alleen de SJ-33 en T675.

2. IS het nodig om er een beschermhoes bij de Tj-35 te bestellen. Weet iemand waar leuke hoesjes te koop zijn?

• dreamscape
Verwijderd schreef op 01 december 2003 @ 21:35:
1. Weet iemand overigens waar in de buurt van Hilversum deze te bekijken zijn :? Ben namelijk al een aantal winkels afgeweest en alleen maar de Sj-33 op voorraad en de Tj-35 te bestellen. Zelfs Raf heeft alleen de SJ-33 en T675.

2. IS het nodig om er een beschermhoes bij de Tj-35 te bestellen. Weet iemand waar leuke hoesjes te koop zijn?
Bij de TJ25 en TJ35 zit een kunststof flap, vergelijkbaar met die van de Palm Zire, alleen dan aan de zijkant (en niet bovenkant) vastgemaakt. Dus _nodig_ is het niet. Of je die hoes handig of mooi vindt, dat is natuurlijk een ander verhaal.

Verder: Dynabyte zou ze als het goed is moeten hebben, in ieder geval de TJ25 en 35. Dixons heeft alleen de TJ25 (en de T|E). V&D idem dito.

Verwijderd

Topicstarter
dreamscape schreef op 01 december 2003 @ 21:40:
[...]

Bij de TJ25 en TJ35 zit een kunststof flap, vergelijkbaar met die van de Palm Zire, alleen dan aan de zijkant (en niet bovenkant) vastgemaakt. Dus _nodig_ is het niet. Of je die hoes handig of mooi vindt, dat is natuurlijk een ander verhaal.

Verder: Dynabyte zou ze als het goed is moeten hebben, in ieder geval de TJ25 en 35. Dixons heeft alleen de TJ25 (en de T|E). V&D idem dito.
hardste bedankt, ga morgen meteen bij de Dynabyte kijken!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Verwijderd schreef op 01 december 2003 @ 21:35:

2: Bij Brando (http://shop.brando.com.hk/bwclietj2535case.php_ ) hebben ze een mooie lederen case. Bekende casemakers zijn PDAir, Digital Express, Innopocket en Proporta. Hou hun websites in de gaten voor nieuwe casemodellen voor de TJ35

Alors.

Verwijderd

Topicstarter
Ben even gaan kijken maar ga denk ik toch maar voor een PPC. Tomtom met poi is gewoon heel mooi en goed. Flitsers worden gewoon in je route meegenomen en er wordt voor gewaarschuwd. Ook dingen als de dichtstbijzijnde pompstation of supermarkt kan het apparaat zo aangeven en je ernaartoe brengen.

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

En je hebt niet eens gekeken naar Mapsonic, die ook gewoon POI's ondersteunt en je naar de dichtstbijzijnde supermarkt of pompstation brengt? Dat doet Digimap zelfs op de Palm. :s

[ Voor 42% gewijzigd door Stereotomy op 05-12-2003 22:32 ]

Alors.

Pagina: 1