[wc] memory watercooled?

Pagina: 1
Acties:
  • 204 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95473

Topicstarter
ik heb een id om mijn geheugen in me watercoolinging systeem op te nemen...

ik wil het zo doen:

boven me memory een koperenbuis laten lopen... daaromheen een aluminium plaat laten gaan en dat met thermal adhesive aan het geheugen vast maken...is dit effectief?? ik heb alles thuis liggen dus het is wel gratis en misschien een id voor andere mensen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2024

dreeke

outdated icon

zolang alle geleidende delen ook koel blijven zal het altijd wel nut hebben.

Als het jou niks kost, nodig ik je bij deze uit om het te proberen en de resultaten te posten ;)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

dank alleen dat je er niet echt rendement uit zal halen, aangezien lucht voldoende koelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke

dreeke

outdated icon

_ferry_ schreef op 26 november 2003 @ 22:45:
dank alleen dat je er niet echt rendement uit zal halen, aangezien lucht voldoende koelt
Het kan niet echt kwaad. Als je de volledige pc waterkoelt, heb je in principe geen airflow meer nodig in je kast. Zonder airflow wordt dan je geheugen wel lekker warm. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

alles waterkoelen? dus ook de spanningsregelaars, kleine IC'tjes en condensatoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
oke doe ik dat morgen of vrijdag ff...
nee maak dat aluminium vast aan de geheugenmodules...me harde schijven heb ikook zoiets watercooled gemaakt nog ff inbouwen (alleen moet eerst ff van die zelfplakkende lijm hebben, heb ut vandaag besteld) dus stuur die temps ook nog ff...
heb nog maar 2 fans er in @5V dus airflow is er niet egt...
vga+cpu+NB zijn al watercooled...
heeft het trouwens zin om een heatsinkje op je southbridge te plakken als je overclocked?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke

dreeke

outdated icon

_ferry_ schreef op 26 november 2003 @ 22:47:
alles waterkoelen? dus ook de spanningsregelaars, kleine IC'tjes en condensatoren?
Die niet natuurlijk. Maar die houden het wel uit op kamertemperatuur. Zolang de algehele temp in je kast maar niet te hoog wordt.

En die houd je dus laag door alle warm wordende onderdelen te waterkoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5897

Je hebt er alleen wat aan als je ook extreme voltages draait. Laat je het mem gewoon 200MHz draaien (uitgaande van PC3200) dan is het zinloos. Zet je er 3.35V of meer op en draai je 250MHz..dan gaat het wel helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik ga als dit zin heeft natuurlijk ook de voltages verhogen O-)

maar post binnekort wel hoe het wil..
in dit topic of een nieuwe??
zijn er al mensen met memory in wc???

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 95473 op 26-11-2003 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2bme
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-04-2024

2bme

Oude Tweakers addict...

Anoniem: 95473 schreef op 26 november 2003 @ 22:49:
<<knip>>...me harde schijven heb ikook zoiets watercooled gemaakt nog ff inbouwen (alleen moet eerst ff van die zelfplakkende lijm hebben vandaag besteld) dus stuur die temps ook nog ff...
heeft het trouwens zin om een heatsinkje op je southbridge te plakken als je overclocked?
Zelfplakkende lijm?

Ik weet niet wat voor een moederbord je hebt, maar een heatsinkje op je southbridge is altijd goed... 't kan geen kwaad zeg maar ;)

Maar ik denk ook dat WC op je geheugen niet zo heel veel gaat schelen qua performance... zou nog eerder WC maken voor je voeding, voor de stilte.

Maar suc6 en post je temps!

I used to be schizofrenic, but we're oke now... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-06 21:19
Anoniem: 95473 schreef op 26 november 2003 @ 22:49:
oke doe ik dat morgen of vrijdag ff...
nee maak dat aluminium vast aan de geheugenmodules...me harde schijven heb ikook zoiets watercooled gemaakt nog ff inbouwen (alleen moet eerst ff van die zelfplakkende lijm hebben vandaag besteld) dus stuur die temps ook nog ff...
:?
:X
8)7
:D
_/-\o_
Anoniem: 95473 schreef op 26 november 2003 @ 22:56:
ik ga als dit zin heeft natuurlijk ook de voltages verhogen O-)

maar post binnekort wel hoe het wil..
in dit topic of een nieuwe??
zijn er al mensen met memory in wc???
Dit topic natuurlijk :+
Kan je ff een titlechange (onderwerptitelverandering) aanvragen in SM ofzo of mail/icq een modje :)

[ Voor 26% gewijzigd door bredend op 26-11-2003 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
wc voor voeding heb je weer probleem met spanning over je blokken he...
maar maak mayb oko wel voor voeding...
had plaat van 1meter bij halve meter aluminium en een meter koper buis
dus kan ook nog wel voor voeding maken...
kosten in totaal :12,50€ bij de gamma dus als iemand dit ook wil...

edit:
systeem:
350watt q-tec (te weinig?????)
A7N8X
2500+ barton
9700pro
terretac 5.1 sky
maxtor diamand 9 160gb 8mb
western 80gb 8mb
dvd-rw & dvd-cdrw combo
4ccfl's
2x 512mb ddr400

edit2:
ga mijn voeding misschien OOK waterkoelen heb togh genoeg materiaal... tenminste als deze voeding genoeg is..

[ Voor 83% gewijzigd door Anoniem: 95473 op 27-11-2003 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jukebox126
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-11-2023
offtopic:
hmm das nieuws... aluminium bij de Gamma, ook s ff langsgaan :).

Maar hoe dik is dat spul?

Uhm de vraag is natuurlijk hoe warm dat mem gaat worden door die hoge voltages, en hoeveel warmte je zelfgemaakte koeling ervoor kan opnemen.

Het is in ieder geval het proberen waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-06 17:57

Blamm

Niet meer Smart

Ik zou eerder je mosfets waterkoelen dan je geheugen.. met een heatspreader zullen die het best wel ff uithouden hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67991

inderdaad, op overclockers.com (denk ik) was er ook zo een vent die zen ram had watercooled (met vier (4) radiaters trouwens 8)7 B) _/-\o_ ) en conclusie van het artikel was: hij kon geen meter verder overclocken :P

Dus jah voel gewoon eens aan je mem. Wordt dat pijnlijk na pakweg een halve sec, kan het mss helpen. Anders is het af te raden :z

edit: naja niet af te raden, eerder gewoon onnodig :)

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 67991 op 26-11-2003 23:54 ]

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-06 21:19
Toch af te raden: mijn water is warmer dan mijn memory :)
(geen fans op rad, maar toch...)

Topicstarter
@jukebox ja voor iets minder dan 11€ een plaat van 1m bij 50cm bij 1mm... of 0,5mm
@razorfist wat zijn mosfets??? nooti van gehoord :?

wat koelt eigenlijk beter een dikke plaat of een dunne??
maar heeft het nou zin of niet? want ut valt togh wat tegen :'(
hdd heeft wel zin voor wc togh?? heb nu een heatsink op een van de 2 geheugenmodules maar die wordt togh wel warm, kan het wel vast blijven houden schat een graad of 45-50
voeding watercoolen heeft wel zin maar is mijn voeding wel voldoende als ik ga overclocken word hij onstabiel....standaard is hij ook nie super stabiel, terwijl ik vroeger (met wat minder spul oa ccfl's 160gb maxtor) wel een stabiel systeem had, die toen wel een beetje was overgeclockt...

systeem:
350watt q-tec
A7N8X
2500+ barton
9700pro
terretac 5.1 sky
maxtor diamand 9 160gb 8mb
western 80gb 8mb
dvd-rw & dvd-cdrw combo
4ccfl's
2x 512mb ddr400

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-06 17:39
geheugen modules watercoolen scheeld misschien hooguit 2 a 3 fsb's dus niet echt nuttig 8) , dat was al eens getest op xtremesystems 8)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ik zou het niet doen, het kost je een hele hoop tijd en geld om het voor elkaar te krijgen en de resultaten die je ermee bereikt zijn niet echt noemenswaardig

Topicstarter
als 0€ veel geld is...
ik heb de onderdelen al, en heb ze over...maak binnenkort ook een voor me nieuwe voeding denk ik...
edit:
maakt een antec voeding veel lawaai trouwens?
heb ik ook een krachtigere pomp nodig? heb nu de eheim 1048 (600l/u)

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 95473 op 27-11-2003 22:42 ]

• YoupY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
Anoniem: 67991 schreef op 26 november 2003 @ 23:54:
inderdaad, op overclockers.com (denk ik) was er ook zo een vent die zen ram had watercooled (met vier (4) radiaters trouwens 8)7 B) _/-\o_ ) en conclusie van het artikel was: hij kon geen meter verder overclocken :P

Dus jah voel gewoon eens aan je mem. Wordt dat pijnlijk na pakweg een halve sec, kan het mss helpen. Anders is het af te raden :z

edit: naja niet af te raden, eerder gewoon onnodig :)
Alleen je heatspreaders eraf trekken helpt al enorm. Je mem wordt dan nauwelijks warm meer. Ik kan er 3.3V doorheen jagen, en 't gewoon met m'n vingers aanraken.

Geeft toch te denken waarom die heatspreaders erop zitten, op sommige reepjes tenminste. Bij corsair, mushkin en andere dure merken zitten ze er wel op, terwijl je op Twinmos en AData bijvoorbeeld geen spreaders hebt zitten, terwijl er in sommige gevallen dezelfde chippies op zitten. Het mem blijft ook zonder gewoon prima draaien, en aangezien ze op de goedkope merken geen spraders hebben vermoed ik dat ze ook helemaal niet nodig zijn.

Verder vind ik het wel een mooi project om de geheugen te waterkoelen, maar ik ben bang dat het helaas iet veel zin zal hebben, al zal het er wel enorm stoer uitzien.

Topicstarter
Quote:
al zal het er wel enorm stoer uitzien.

alleen daaorm doen we het al togh :+ :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
duurt nog ff de onderdelen van freezing hardware waren niet op voorraad...ga ut wel doen denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ga ut nu bij een bedrijf laten doen...heeft me pa geregeld, wordt betaald door zijn bedrijf/de gemeente :*) alles wordt nu van koper, ik ga nu voor geheugen maken voor 2 harde schijven en voor de voeding :Y)
laat ik deze week doen dus dit weekend de resultaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:33

Jack

MHz Matters

Anoniem: 95473 schreef op 26 november 2003 @ 23:05:
ga mijn voeding misschien OOK waterkoelen heb togh genoeg materiaal... tenminste als deze voeding genoeg is..
offtopic:Welke voeding heb ik nodig? Deel 2

je maakt toch wel een paar mooie fotootjes van het resultaat he?
en heb je al bedacht hoe je het psies wilt gaan maken?

[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ja heb vandaag net het id doorgegeven aan zon loodgieter of zoiets
heb ook opdracht voor blokje voor southbridge gedaan...
heb strax dus
Antec 550W watercooled (nog niet cker ivm als er spanning op het blokje komt ben ik het bokje en kan ik alles weggooien, omdat er dan stroom van voeding meer dan 220V en dat houd cpu niet ;) )

2x 512mb watercooled
2500+ watercooled
A7N8X watercooled (north-&southbridge)
9700 pro watercooled
1x 120gb maxtor 8mb watercooled
1x 80gb Western 8mb watercooled
wou het geheugen van me videokaart is ook maar dat wil niet omdat er transistoren omhoog steken:( dus dat maar gewoon passief
heb nu een Black ice Pro
en een eheim 1048 pomp maar vooral de pomp is die sterk genoeg?? die radiator red het wel togh? ik bedoel door geheugen, voeding, southbridge wordt ie niet veel warmer togh?
maak wel pics heb nog ook een casemod gedaan, zelfmade sidepanel+2 blowholes en ccfl's enzo....
best bruut togh 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95925

lekker pc'tje mister Heuj :P

[ Voor 71% gewijzigd door Anoniem: 95925 op 02-12-2003 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ow al edit mac_sletje, goedzo

[ Voor 84% gewijzigd door Anoniem: 95473 op 02-12-2003 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-06 21:03

Syzzer

Prutser

Ik denk toch dat die rad het erg zwaar krijgt met zo'n set-up. Ik zou denken dat je toch minimaal een BlackIce Pro 2 zou moeten hebben voor dat geweld aan hitte-productie. Of iets als een Airplex Evo 360 :D .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco-M
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:48

Gerco-M

mijn tornado res.

Ik ben ook bezig om mijn DDR te waterkoelen en heb het bijna af, dit zijn mijn koel "blokken" die ik gemaakt heb

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~gercomar/Tnet/IMG_9572.jpg

was nog effe lastig om ze zo dun te maken dat het past als ik ze in slot 1 en 3 heb maar in deze opstelling gaat het wel lukken. Ik had eerder ook dikkere aansluitingen om de flow hoger te houden maar dat paste dus niet, en flow is toch niet zo heel boeiend hier...

Ik heb deze gemaakt door een stuk koper buis te pletten in de bankschroef en dan te solderen met een gasbrander op een stuk koperplaat, dan de uiteinden dichtgemaakt en gaten in geboord voor de aansluitingen.

Ik doe het dus om meer warmte uit mijn case te halen, want nu met case fans uit wordt mijn case temp nog 50 graden, en dat kan echt lager hoop ik. Meestal heb ik nog een case fan op 4 V draaien om enige flow te houden maar dat vind ik dus niet ideaal want ik wil een fan-less systeem 8) Mijn hele setup is al zo ongeveer watergekoeld, alleen PSU moet ik nog, wel heb ik dus al gekoeld CPU, NB, VGA, en 4 x HD en dus soon ook mijn DDR :)

Weteringbrug ZO 9.900WpNW 6.270WpTotaal 16.170Wp — 5 x MHI L/L (SCM / SRK / ZSX)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
zou ik ook een radiotor van de sloop kunnen halen en die ERBIJ doen??is wat goedkoper nl :D
maar houd de pomp (1048) het dan nog??

edit: wrom heb je die koperen buizen dichtgeklemd?? krijgt de pomp het togh alleen onnodig zwaar? en hoe doe ie dit op je mem? of heb je 2 blokjes per mem nopdig?
hoe duur is zon rad van de sloop eigenlijk??(ongeveer)

[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 95473 op 03-12-2003 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MF
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-06 23:22

MF

Take a Seat

Anoniem: 95473 schreef op 03 december 2003 @ 07:50:
zou ik ook een radiotor van de sloop kunnen halen en die ERBIJ doen??is wat goedkoper nl :D
maar houd de pomp (1048) het dan nog??

edit: wrom heb je die koperen buizen dichtgeklemd?? krijgt de pomp het togh alleen onnodig zwaar? en hoe doe ie dit op je mem? of heb je 2 blokjes per mem nopdig?
De snelheid waarmee het water stroomt is niet echt belangrijk. (het moet niet stil staan natuurlijk ;)) Hier zijn al wat topic over geweest en meestal scheelt de flow ten opzichte van de temp niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-06 14:41
Anoniem: 95473 schreef op 26 november 2003 @ 22:36:
ik heb een id om mijn geheugen in me watercoolinging systeem op te nemen...

ik wil het zo doen:

boven me memory een koperenbuis laten lopen... daaromheen een aluminium plaat laten gaan en dat met thermal adhesive aan het geheugen vast maken...is dit effectief?? ik heb alles thuis liggen dus het is wel gratis en misschien een id voor andere mensen...
kun je niet een 6mm koperenbuisjes ertussendoor laten lopen met alufinnen? lijkt me toch iets beter te werken, dezenoods laat je 2 of 3 buisjes naar elkaar lopen...

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
nee doe 10-12 mm die vastgesoldeerd wordt aan een koperen plaat...
wrom wil je er finnen op?? de warmte hoeft alleen maar in het water te komen he..
wil ut juist niet in de kast zodat die lekker koud blijft voor m....uh dvd brander :+
edit: heb ut al doorgegeven aan loodgietbedrijf(of zoiets)...
gemeente betaald dus :7

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 95473 op 03-12-2003 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco-M

Gerco-M

mijn tornado res.

ehh uhm..heuJ ik neem aan dat die vraag over koperen buizen dichtklemmen voor mij bedoeld was ? In elk heb ik dus de koperen buis dichtgeklemd omdat ie dan lekker plat is en makkelijk te solderen was op de koperen plaatjes die er onder zitten zoals de foto hopelijk duidelijk maakt. De messing buisjes heb ik ook wat plat geklemd omdat die dan makkelijker passen in de koperen buis, want het totaal is dus maar 6 mm dik en de diameter van de messing buis is dus 5 mm, maar plat is ie net minder dan 4 en past het net in de koperen buis...

Flow maakt inderdaad niet zo heel veel uit, niet voor dit DDR in elk geval want water kan dus enorm veel warmte opnemen en DDR produceert geen 100 watt aan warmte of zo... Ook zet ik deze 4 samen paralell en dan in een van mijn paralell flows, over 4 x HDs of CPU/NB/VGA. Nee ik heb geen zware overwegingen hiervoor kwa koeling, het komt gewoon mooi uit zo en staat vrij strak in mijn case, geen wirwar van slangen.

Ja ik heb er 2 per DDR, aan elke kant een. Daarom moet het ook zo dun want tussen slot 1 en 3 heb ik dus maar beperkte ruimte, 15 mm terwijl deze dus 6 mm per stuk zijn.
Rad van de sloop ? Ik heb een eigenbouw passieve RVS rad die je HIER kan zien.

Weteringbrug ZO 9.900WpNW 6.270WpTotaal 16.170Wp — 5 x MHI L/L (SCM / SRK / ZSX)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
goed gemaakt die radiotor!! maar is mij te veel werk:P hoe duur is zon ding dus van de sloop (richtprijsje)...
ik ga me geheugen wel anders koelen dan jij, dit is mayb iets effectiever, maar vind dat van mij handiger want heb liever iets meer flow...
maar maak wel plaatjes als ze binnen zijn en ook als ze ingebouwd zijn

ps die vraag was idd voor jou :*) wist nog nie hoe ik moest quoten :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:25

_Ernst_

Mark It Zero!

Prijs van een radiator van de sloop? niet meer als een tientje :)

@ Gerco-M: Koelt die zelfgemaakt rad trouwens goed

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco-M

Gerco-M

mijn tornado res.

Ja die zelfgemaakte rad koelt best goed, houd mijn water op een temp van ong 36 graden op een kamer temp van 23 graden. Als je dus bedenkt dat dat een passieve rad is (met 0 airflow) EN dat ik er enorm veel warmte in pomp via warmte van: mijn overvolte overgeclockte CPU, NB, GPU, 4 x HD is dat niet gek.

Ja veel werk was het wel ja, en ook koste die 35 kg RVS wel het een en ander. Maar het resultaat is er wel naar dus ik ben er wel tevreden mee.

Nou uhm..heuJ jouw plan voor je DDR koeling is ook zo gek nog niet, en koelt denk ik net zo goed, de warmte moet iets verder van DDR naar water maar DDR produceert niet zo veel warmte, en alu kan dat makkelijk transporteren. Maar die van mij is dus wel iets visueler, en iets makkelijker te monteren, want als jij beide zijden van de DDR wil omvatten met een stuk alu zal je dat heel precies moeten buigen om te zorgen dat je erg goed contact hebt met je DDR geheugen chips.
Mijn koelplaat is gewoon heel strak plat en de overige oneffenheden heb ik gewoon gevuld bij het lijmen, met 5 minuten epoxy, vast wel wat gelekt op de DDR strip hier en daar maar epoxy geleid niet en de DDR werkt nog goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
laat het doen door bedrijf, op zon manier dat die platen die op het ddr komen heel dicht bij elkaar zitten als er al ruimte tussen zit...
nu ik het heb laten doen, is het geen aluminium meer maar koper... :+
welke autoradiator is goed?? (van welke autos) koelen die dingen wel goed?? (tov een black ice pro of iets dergelijks)
edit: moet de lijm nie gelijden?? ik smeer de lijm togh gwn op de geheugenmodules en het koperplaatje?? heb van die thermal adhesive lijm...

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 95473 op 05-12-2003 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_

_Ernst_

Mark It Zero!

Anoniem: 95473 schreef op 05 december 2003 @ 15:15:
edit: moet de lijm nie gelijden?? ik smeer de lijm togh gwn op de geheugenmodules en het koperplaatje?? heb van die thermal adhesive lijm...
thermal adhesive geleid, is het speciaal voor gemaakt he :) Gewoon erop smeren

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hoe lang moet dat drogen eigenlijk :? en hoe lang duurt ut voordat het weer in me comp kan??
Gerco-M schreef op 05 december 2003 @ 00:47:
Ja die zelfgemaakte rad koelt best goed, houd mijn water op een temp van ong 36 graden op een kamer temp van 23 graden. Als je dus bedenkt dat dat een passieve rad is (met 0 airflow) EN dat ik er enorm veel warmte in pomp via warmte van: mijn overvolte overgeclockte CPU, NB, GPU, 4 x HD is dat niet gek.

Ja veel werk was het wel ja, en ook koste die 35 kg RVS wel het een en ander. Maar het resultaat is er wel naar dus ik ben er wel tevreden mee.

Nou uhm..heuJ jouw plan voor je DDR koeling is ook zo gek nog niet, en koelt denk ik net zo goed, de warmte moet iets verder van DDR naar water maar DDR produceert niet zo veel warmte, en alu kan dat makkelijk transporteren. Maar die van mij is dus wel iets visueler, en iets makkelijker te monteren, want als jij beide zijden van de DDR wil omvatten met een stuk alu zal je dat heel precies moeten buigen om te zorgen dat je erg goed contact hebt met je DDR geheugen chips.
Mijn koelplaat is gewoon heel strak plat en de overige oneffenheden heb ik gewoon gevuld bij het lijmen, met 5 minuten epoxy, vast wel wat gelekt op de DDR strip hier en daar maar epoxy geleid niet en de DDR werkt nog goed :)
hij zegt hier dat dat epoxy niet geleid...maar dat maakt niet uit togh (stroom) en warmte moet zelfs geleid worden...is dit electrische of warmte geleiding?? naja niet gelijding :P

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 95473 op 05-12-2003 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco-M

Gerco-M

mijn tornado res.

Eh euhm ik bedoelde dat exoxy WEL warmte geleid maar elektrisch niet, daar ga ik van uit tenminste...
en ik heb nu temp sensors op mijn DDR zitten en ik zie dat de temperatuur direct naast de geheugen strips ong 2 graden hoger is dan aan de buitenkant van de koelstrippen, maar dat is dus met nog geen water erdoorheen. Temp van geheugen strips is 53 graden en temp aan buitenkant is 51 graden, dus het geleide de warmte vrij goed. Ook boeit het volgens mij niet zo heel hard voor DDR, de wartmtegeleiding. Want mijn koper strip is al erg plat en DDR ook, dus de maximale oneffenheden zijn dan ong .3 mm, en dat is niet veel voor de warmte om te overbruggen, zeker niet als je bedenkt dat de warmte productie van DDR per cm2 ERG weinig is. Vergeleken met een processor die 100 watt via 1 cm2 naar buiten pompt of zo...

ik ben niet zuinig geweest met de 5 min epoxy dus hier en daar heb ik wel wat gelekt op de geheugen strips maar het werkt dus nog goed, ik heb het nu in mijn PC :) Ik voorzag ook weinig problemen, eerder voor de zg warmtegeleidende epoxy die te koop is, want daar zit zilver of alu doorheen wat dus wel weer geleid, dus dat vertrouwde ik niet helemaal, hoewel ik moet zeggen dat ik het niet precies weet. Maar dat spul kost ook een boel eigenlijk, ik heb een setje van zalman met erg kleine spuitjes, die zitten voor 1/3 vol, en dan is weer ruim de helft lucht, zodat je werkelijk ongeveer een druppel krijgt...

Onderstaande pics verklaren een boel hoop ik, zoveel lijm heb ik gebruikt en zo ziet er nu uit in mijn PC. Nee water nog niet aangesloten, was eerst nog aan het testen of de DDR uberhaupt nog goed werkte :) en zo kan je het ook beter zien.
deze 5 min epoxy kan je 5 min verwerken, en na 30 minuten is het wel zo ongeveer hard. Een uur nadat ik het gelijmd had zat het in mijn PC.

redelijk veel lijm voor goed contact en maximale lijmkracht :)
ja iets zuiniger zou kunnen maar ach.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~gercomar/Tnet/IMG_9595.jpg

deze pic is clickable
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~gercomar/Tnet/IMG_9608.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
heb je die hdd koeling zelf gemaakt of had je geld teveel?? hoeveel radiators heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81502

Je had ook in het midden van de chips koelpaste kunnen gebruiken en in de hoekjes lijm. Het zal nu wel werken, maar lijm is niet echt de beste warmtegeleider. Ook bestaat er zo'n Zalman koelpaste die tegelijk lijm is.

Voor de rest vind ik het wel knap gemaakt _/-\o_ !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roedie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-04 20:42
Anoniem: 81502 schreef op 06 december 2003 @ 15:18:
Je had ook in het midden van de chips koelpaste kunnen gebruiken en in de hoekjes lijm. Het zal nu wel werken, maar lijm is niet echt de beste warmtegeleider. Ook bestaat er zo'n Zalman koelpaste die tegelijk lijm is.

Voor de rest vind ik het wel knap gemaakt _/-\o_ !
arctic silver adhesive ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60095

Anoniem: 95473 schreef op 27 november 2003 @ 18:32:
@jukebox ja voor iets minder dan 11€ een plaat van 1m bij 50cm bij 1mm... of 0,5mm
@razorfist wat zijn mosfets??? nooti van gehoord :?
mosfits zijn die kleine zwarte blokjes naast je cpu socket bij mij zijn het er 8 naast elkaar
die worden best warm dus dat is ook een idee om te gaan koelen :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer

Syzzer

Prutser

MOSFETS zijn voltage regulatoren. (Staat voor Metal Oxide nogwattus :p ). Bij hoge Vcore's worden die dingen soms meer dan 100 *C . Zeker het koelen waard. Naar mijn mening nog eerder als geheugen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hoe kan je die mosfets gaan koelen dan :+??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer

Syzzer

Prutser

Ik heb dr heatsinkjes opzitten (zie mijn specs-page in mijn sig) welke ik koel met een 80mm fan.

Dr zijn ook gasten die ze koelen met waterkoeling, maar dat is vrij lastig door de condensatoren die eromheen zitten. Sommigen koelen ook de achterkant van het moederbord, omdat ook daar de MOSFET's veel hitte produceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco-M

Gerco-M

mijn tornado res.

Uhm.., mijn HDD koelblokken, dat is de standaard HDD O Matic van Innovatek. Ik heb twee radiatoren, een passieve en een actieve met 2 x 12 cm fan. Die heb ik alleen aan als ik zware load draai op mijn systeem en er niet achter zit en wat meer lawaai geen ramp is.

Oc4ever, dank je voor je compliment maar zoals ik al uitgelegd had lijkt me warmtetransport bij DDR niet zon zware zaak dat ik daar speciaal spul voor moet gebruiken, er is minstens een factor 30 minder warmte productie per cm2 dan bij je processor dus mijn standaard 5 min epoxy die die .3 mm moet overbruggen kan dat denk ik wel aan....

Ja zalman and arctic heeft van die zooi maar dat kost nogal veel per druppel en dat is zonde voor DDR

mijn mobo heeft geen mostfets die echt heet worden, ik heb wel 3 koper spoelen op mijn A7V8X-X naast de processor die ik graag zou willen waterkoelen maar wat wat lastig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-06 17:41

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

TEERING jantje, zietum daar! 4HDD blokken, GPU, CPU, northbridge, en nou nog je ram!, ik zou gaan voor een grote externe radiator, met een grote langzame fan. :P
een echte autoradiator ofzow :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco-M

Gerco-M

mijn tornado res.

fan ?? wat nou fan, ik wil helemaal geen fans in mijn systeem !! :7
Ik heb in de hele zijwand van mijn (grote) case een passieve zelfgemaakte RVS radiator en die doet het werk heel netjes hoor, water temp van 13 graden boven kamer temp is niet gek als je ziet wat ik er mee koel volgens mij.

[ Voor 3% gewijzigd door Gerco-M op 07-12-2003 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:53
Sjee, da's wel melig spul ja :D 'T enige dat mij nog tegenhoudt om ook zo'n fan-less systeem te maken is dat ik zonder het geluid van m'n fans niet meer kan slapen :P (over geld hebben we het even niet)

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-06 22:35
Passief draaien is totaal niet moeilijk, gewoon zo'n groot mogelijke radiator scoren op de sloop en huppa, klaar is kees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-06 22:35
Gerco-M schreef op 07 december 2003 @ 04:33:
Uhm.., mijn HDD koelblokken, dat is de standaard HDD O Matic van Innovatek. mijn mobo heeft geen mostfets die echt heet worden, ik heb wel 3 koper spoelen op mijn A7V8X-X naast de processor die ik graag zou willen waterkoelen maar wat wat lastig is.
Is dat niet de HD-O-Matic Micro? De gewone HD-O-Matic koelt toch enkel de zijkanten van de hd's? Als het idd de micro is, waar heb je ze vandaan, ze staan nog niet in de pricewatch namelijk.

En zat er standaard een slangtule op als aansluiting? Of die rare plug-and-cool aansluitinge?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
gister alles binnengekregen... :D zal wel ff fotos maken en dan installeren maar zometeen eerst ff lang norrod om 512mb kingston te halen....
voeding laat ik eerst achterwege maar hdd en geheugen heb ik nu...
waterblokjes voor mosfets en southbridge ff tekenen en binnnekort aan die kerel geven... mosfets zijn dat die kleine zwarte dingen?? die vierhoekige blokjes??
die zijn bij mijn mobo nie zo moeilijk te koelen :+
clock je verder over als je die dingen koelt?

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 95473 op 08-12-2003 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86592

De mosfets zijn inderdaad die zwarte dingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Laatst online: 20:48

Epsilon

Anoniem: 95473 schreef op 08 december 2003 @ 16:27:
clock je verder over als je die dingen koelt?
Soms
Alleen als je zeer hoge voltages draait en de mosfets dusdanig warm worden dat ze niet geweldig meer functioneren, KAN je baat hebben bij het koelen van die dingen. Met 2v ofzo hoef je nog niet echt bang te zijn. Overigens is een fan erop laten draaien meer dan zat, waterkoeling is mega overkill voor die 1W per stuk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
heheh overkill daar houden we van hiero in leeuwarden :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-06 06:09

ReseTTim

Chocolate addicted

arnoman schreef op 08 december 2003 @ 15:08:
Passief draaien is totaal niet moeilijk, gewoon zo'n groot mogelijke radiator scoren op de sloop en huppa, klaar is kees
geloof me gerco heeft er 1 die groot genoeg is en ook meteen de zwaarste :|

* ReseTTim heeft meegeholpen met het tillen van zijn case.. damn wat is die case zwaar..

35 kg voor de radiator alleen al en totaal incl. case is het 85 kg :X :)

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco-M

Gerco-M

mijn tornado res.

Eh ja licht is mijn case nou niet bepaald nee 8)
Maar mijn case is ook alleen bedoeld voor zeer actief thuisgebruik en Lannen of zo doe ik niet...

@ Arnoman,
passief draaien met zon grote radiator is dan misschien nog wel een keer te doen maar er ook een enigzins mooie case mee maken dat moet ik nog zien, ik ben het nog niet tegengekomen. Zon rad is volgens mij nogal lastig in te bouwen in een normale case. Daarom heb ik dus zelf mijn passieve radiator gebouwd..

Nee hoor dat is de normale HDD O Matic. En ja die koelt gewoon alleen aan de zijkant inderdaad. Maar dat is voldoende voor HDDs, die zijn niet erg kritisch, en als ze onder de 40 graden blijven is het al okee, hoewel 45 ook nog geen probleem is volgens mij...
zat standaard zon innovatek schroefdop aansluiting op of hoe dat ook heet, dat je die dop over je slang schuift, dan de slang erop, en dan de zaak dichtschroeft. Maar dat werkt dus alleen met dunwandige slang, en ik heb nu dikwandige want die knikt gewoon nooit. Dus nu gebruik ik die schroefdingen niet en druk de slangen gewoon op de tule die er zit maar wel effe een tierap eromheen just to be safe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
harde schijf waterkoeling net getest idle 29 stressed 33....eerst was het iets van 42~45....bij het geheugen had ik me videokaart over het hoofd gezien maar post binnenkort wel ff wat pics

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
zijn dit beetje normale temps??
kamertemp 15graden
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/temp.JPG
en kamertemp 20graden
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/temps2.JPG
en dan is het de 2e van temp1
let niet op voltages zijn fout volgens bios is dat nl:
12,03
4,98
3,31
netjes togh :+
edit: in bios zijn de temps nog paar graden lager..
kan ik trouwens een AMD (magnum) blokje ombouwen tot een voor de p4??

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 95473 op 12-12-2003 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
kingston geheugen was niet goed (net nieuw dus wordt opgestuurd...6weken later krijg ik het pas :( )
maar iemand een idee hoe je een AMD (magnum) waterblokje om kan bouwen tot een blokje voor de p4?? of kan dit helemaal niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-06 17:41

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

beetje offtopic:

ej effe iets over dat programmatje SpeedFan, ik heb dat zelf ook een tijdje gebruikt om de fans van mijn rad te regelen. Maar wat ik heb uitgevonden is dat de manier van "controllen" een hoop herrie oplevert. Het lijkt wel alsof het programma de fan aanstuurt met een aantal pulsen, ipv het voltage lager te doen. Dit levert bij mij iig een ratelende/zoemende fan op die meer herrie maakt dan gewoon in 12V mode. Heb jij hier ook last van?

Ik heb nu trouwens gewoon een 5v/12v schakelaartje en dat bevalt me prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
nee ik heb van die zalman speedcontrollers..egt prachtige dingen voor 3€... :)
gebruik speedfan alleen voor de temps omdat die van ASUS probe niet altijd kloppen..
maar heeft iemand een id hoe ik dat kan ombouwen?? en of de temps beetje goed zijn??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_

_Ernst_

Mark It Zero!

Anoniem: 95473 schreef op 14 december 2003 @ 22:40:
nee ik heb van die zalman speedcontrollers..egt prachtige dingen voor 3€... :)
gebruik speedfan alleen voor de temps omdat die van ASUS probe niet altijd kloppen..
maar heeft iemand een id hoe ik dat kan ombouwen?? en of de temps beetje goed zijn??
Alleen de bevestiging is een probleem. Zou je niet iets met een beugeltje over het blok heen kunnen doen en die dan met schroeven gewoon vast zetten ofzo?
In temperatuur maakt geen verschil lijkt mij want er zit vrij weinig verschil tussen het amd blok en die voor een pentium4.

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
maar dat kan je wel redelijk strak zetten?
heeft een p4 vier of twee gaten rond cpu??
ik heb strax de keus tussen een p4 2.8Ghz 800FSB of me oudere barton 2500+ (max 12,5x200Mhz)
zit er veel verschil tussen deze 2?? welke clockt best over??
edit: of is een AMD64 3000+ 512kb een betere keus?

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 95473 op 18-12-2003 18:04 ]

Topicstarter
hier een paar pics eidenlijk...let niet op kwaliteit, camera nie van mij dus wist nie egt hoe die werkte....

videokaartje waterkoeled:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/videokaart.JPG

Kastje in het donker:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/kast%20alle2.JPG

Harde schijf onduidelijk binnenkort wel us beter...
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/hdd%20waterkoeling3.JPG

en ff met flits:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/kast%20alle%20flits3.JPG

plexiglas was helaas wat beschadigd voordat ik ermee begon maja...
eerste mod trouwens
edit: hoe kan ik de grote van die plaatjes aanpassen?

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 95473 op 22-12-2003 13:40 ]

Anoniem: 86592

VGA blokje ziet er netjes uit. Krijg alleen bij de eerste pic een foto de rest zijn kruisjes...

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

Wel link dat je geen slangenklemmen gebruikt als je de slang aansluit op de koperen pijpen. Stel dat het goed warm wordt (bijv. zomer ;)) dan heb je kans dat ze eraf schieten en dan heb je een huge probleem

edit: ook niet bij de slangpilaren van je waterblok.

[ Voor 12% gewijzigd door AaroN op 18-12-2003 23:02 ]

JayGTeam (213177)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 787

edit: hoe kan ik de grote van die plaatjes aanpassen?
Vooraf resizen met Paint, ACDsee, IrfanView e.d. tot max 600 pixels breed.
Je kunt ook croppen (selecteren) zodat overbodige stukken van de foto worden weggelaten (achtergrond e.d.).
Dan blijft de data-grootte (in KB) ook beperkt: 270KB is teveel van het goede..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

code:
1
[img=600]http://www.blaat.nl/woei.jpg[/img]

verder beetje rare manier van hdd's koelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco-M

Gerco-M

mijn tornado res.

Effe weer on topic, ik heb mijn DDR waterkoeling af !!
En ik ben er heel tevreden over, temp van DDR is nu watertemp, wat 35 graden ongeveer is. Dat was eerder 57 graden, als ik 0 case fans aan heb. Dus nu krijg ik een boel minder warmte in mijn case en ben ik fijn geen case fans meer nodig. Als ik goed luister hoor ik nog wel de PSU papst fans (temp controlled maar toch) maar dat probleem hoop ik spoedig ook op te lossen.

Hier wat pics.

Dit zijn de waterblokken zoals gelijmd op mijn DDR zonder slangen.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~gercomar/Tnet/IMG_9818.jpg

Met waterslangen aangesloten.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~gercomar/Tnet/IMG_9828.jpg

En nog een keer met UV omdat ie zo mooi is :P
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~gercomar/Tnet/IMG_9835.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ReseTTim schreef op 19 december 2003 @ 01:03:
code:
1
[img=600]http://www.blaat.nl/woei.jpg[/img]

verder beetje rare manier van hdd's koelen..
wrom vreemde manier?? is goedkoper dan die dingen die je kan kopen in de winkel... en dan is dit makkelijkste/effectiefste manier volgens mij...

edit: je harde schijven worden door deze manier ook veel stiller ik hoor ze nl helemaal niet meer... eerst hoorde ik ze nog wel draaien..

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 95473 op 19-12-2003 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:08

Wimo.

Shake and Bake!

AaroN schreef op 18 december 2003 @ 23:00:
Wel link dat je geen slangenklemmen gebruikt als je de slang aansluit op de koperen pijpen. Stel dat het goed warm wordt (bijv. zomer ;)) dan heb je kans dat ze eraf schieten en dan heb je een huge probleem

edit: ook niet bij de slangpilaren van je waterblok.
Ik heb ook nooit slangpilaren gebruikt .. draait al jaren zonder problemen in mijn setup .. zolang je maar wat oversized aansluitingen gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71895

ideetje ?
maak ff nieuwe topic, met daarin je mem temps en een uitleg van hoe je die mem koeling snel in elkaar keilt? een kleine FAQ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ja is wel een goed id...
zal ik wel doen als ik klaar ben met alles...
heb nu nl chieftec kast dus alles ff ombouwen en dan heb ik denk ik wat slang over, want dat had ik nu te kort :(
maar zolang nog dit topic :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
strax post ik ff nieuwe pics van geheugenkoeling, nieuwe kast+halve mod.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Anoniem: 95473 schreef op 21 december 2003 @ 17:19:
strax post ik ff nieuwe pics van geheugenkoeling, nieuwe kast+halve mod.. :)
resize eerst ffies die foto's van je.. dit is irri!!

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
videokaartje waterkoeled:
[img=600]http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/videokaart.JPG[/img]

Kastje in het donker:
[img=600]http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/kast%20alle2.JPG[/img]

Harde schijf onduidelijk binnenkort wel us beter...
[img=600]http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/hdd%20waterkoeling3.JPG[/img]

en ff met flits:
[img=600]http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/kast%20alle%20flits3.JPG[/img]

zo moet dat dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Gerco-M: mooi werk! :)
Ik heb ook geknutseld met platte koperbuis.
Maar is het ook nodig, geheugenkoeling?

@ Resettim:
Zo moet het niet!

Citaat uit de foto-policy:
Je moet je creaties daarom ook resizen. En ik bedoel dan ook echt resizen. Niet simpel met een tag-code het formaat veranderen. Resize de foto en maak een link naar de originele foto als je wilt op de volgende wijze:
code:
1
2
[url=http://www.groteplaatjes.com/grootplaatje.jpg]
  [img]http://www.kleineplaatjes.com/kleinplaatje.jpg[/img][/url]

Resizen is heel makkelijk en kan heel makkelijk met [irfanview]. Natuurlijk kan en mag je ook Photoshop, The Gimp, Paint Shop Pro, etc gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voorbeeldje:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/rad%206k.jpg
clickable thumbnail

(En dan heb ik het grote plaatje al geresized van 250KB naar 49KB omdat ik geen >50 KB kan uploaden naar www.theforumisdown.com).

Toegegeven: het is veel werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

mierenneuker.. ik weet ook wel dat die foto;s kleiner moeten.. maar ik ben al blij als de maat kleiner is. en btw de foto is al kleiner dan 50kb omdat hij op theforumisdown staat kortom. ze mogen best wel via [img=600] geresized worden..

[edit]
mmh plaatje is wel groter dan 50kb.. maar goed dan nog wat boeit het. iedereen zit hier haast toch met kabel/ adsl..

en als je zon mierenneuker bent waarom edit jeje post niet gewoon en zette je het eronder!!

[ Voor 23% gewijzigd door ReseTTim op 21-12-2003 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben geen mierenneuker: ik citeer een GoT moderator.

Een bewijs dat 41Kb al ruim voldoende is: hier.
Zie je de details? Waarom hebben anderen dan 300KB nodig voor een wazig plaatje?

Editten is trouwens lastig: je moet eerst inloggen voordat je de editknop überhaupt te zien krijgt. Ik ben nooit ingelogd. Waarom ze die knop tegenwoordig standaard weglaten is mij een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:40
Gerco-M schreef op 19 december 2003 @ 01:46:
Effe weer on topic, ik heb mijn DDR waterkoeling af !!
En ik ben er heel tevreden over, temp van DDR is nu watertemp, wat 35 graden ongeveer is. Dat was eerder 57 graden, als ik 0 case fans aan heb. Dus nu krijg ik een boel minder warmte in mijn case en ben ik fijn geen case fans meer nodig. Als ik goed luister hoor ik nog wel de PSU papst fans (temp controlled maar toch) maar dat probleem hoop ik spoedig ook op te lossen.

Hier wat pics.

Dit zijn de waterblokken zoals gelijmd op mijn DDR zonder slangen.
[afbeelding]

Met waterslangen aangesloten.
[afbeelding]

En nog een keer met UV omdat ie zo mooi is :P
[afbeelding]
Omg, sweet! Trekt die pomp dat nog wel allemaal enzo? hehe damn :) Volgens mij is jou kast ook wel vet zwaar of niet *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Laatst online: 20:48

Epsilon

Nijz mem koeling dude :)
klasse :)
Pagina: 1