Ok eerst de setup dus maar:
mobo ga7vrxp rev 2.0 van Gigabyte
xp2400
9700pro vga
512 ddr
1 x 60 gb maxtor 1x 80 gb maxtor (respectievelijk master en slave op ide 1)
1x toshiba dvd brander 1x sony cd brander (master en slave op ide 2)
Nu bezit ik 4 ide kanalen genkipt uit de handleiding:
2 IDE controllers provides IDE HDD/CD-ROM (IDE1, IDE2) with PIO, Bus Master (Ultra DMA33/ATA66/ATA100/ATA133) operation modes.
IDE3 and IDE4 Compatible with RAID,Ultra ATA133/100, EIDE
Nu heb ik al enige tijd een derde schijf een 120 gb maxtor als master op ide 3 staan. Als ik nu de pc opstart dan wordt er iets gedetecteerd en verder gaatr alles prima.
Nu hang ik mijn nieuwe (4e schijf dus) 120 gb maxtor als slave aan het ide 3 kanaal.
Echter dit gaat niet.
Kan iemand mij uitleggen hoe ik deze 4 schijven aan de praat krijg? Welke ik als master zet, of ik ide 4 gebruik, zo ja staan de schijven in master apart op ide 3 en ide 4? Ik heb geen idee.
Ik heb al zoveel geprobeerd, ook de FAQ doorgelezen en de handleiding van het mobo maar het lukt me niet.
Het gaat me om opslag dus svp geen raid configuraties.
Ik heb kabels genoeg en gebruik win xp pro.
Daarnaast wil ik ook niet de schijven gaan formatteren en dergelijke, de schijven staan vol data dus graag met behoud van
mobo ga7vrxp rev 2.0 van Gigabyte
xp2400
9700pro vga
512 ddr
1 x 60 gb maxtor 1x 80 gb maxtor (respectievelijk master en slave op ide 1)
1x toshiba dvd brander 1x sony cd brander (master en slave op ide 2)
Nu bezit ik 4 ide kanalen genkipt uit de handleiding:
2 IDE controllers provides IDE HDD/CD-ROM (IDE1, IDE2) with PIO, Bus Master (Ultra DMA33/ATA66/ATA100/ATA133) operation modes.
IDE3 and IDE4 Compatible with RAID,Ultra ATA133/100, EIDE
Nu heb ik al enige tijd een derde schijf een 120 gb maxtor als master op ide 3 staan. Als ik nu de pc opstart dan wordt er iets gedetecteerd en verder gaatr alles prima.
Nu hang ik mijn nieuwe (4e schijf dus) 120 gb maxtor als slave aan het ide 3 kanaal.
Echter dit gaat niet.
Kan iemand mij uitleggen hoe ik deze 4 schijven aan de praat krijg? Welke ik als master zet, of ik ide 4 gebruik, zo ja staan de schijven in master apart op ide 3 en ide 4? Ik heb geen idee.
Ik heb al zoveel geprobeerd, ook de FAQ doorgelezen en de handleiding van het mobo maar het lukt me niet.
Het gaat me om opslag dus svp geen raid configuraties.
Ik heb kabels genoeg en gebruik win xp pro.
Daarnaast wil ik ook niet de schijven gaan formatteren en dergelijke, de schijven staan vol data dus graag met behoud van