Toon posts:

Slecht branden een voedingprobleem?

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi. Dit is mijn systeem:
Soyo 6IZA (sound onboard)
C400
matrox G200 AGP
matrox G100 mms pci (met 4 monitor uitgangen)
2 HDD's (quantum 5.1 en WD 4.3)
1 40x cdrom
1 24x2x2 brander (philips)
netwerkkaart
floppydrive.
systeemfan xtra (8cm)
En dat allemaal in een miditower met 230 Watt voeding.

Sinds die quad head PCI videokaart erin zit brand mijn CDRW en lezen mijn CDrom's heel slecht. Stopt spontaan met branden na 30% bijvoorbeeld (GEEN bufferunderrun, ik was niets aan het doen).

Kan dit liggen aan een voedingstekort? 230W is niet veel toch?

Is het een mogelijkheid om een oude AT voeding op de kast te zetten en deze alle HDD's en CDRW CDROM te laten voeden? Zou dat het probleem oplossen?

Verwijderd

je kunt best een AT voeding erbij nemen (bijvoorbeeld achter op je kast plakken net als ik ;))
alleen moet je die wel elke keer aan/uit zetten (tenzij hij 24/7 draait natuurlijk)

mazzel

• RFAMLK
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-05 22:23
Ik heb met dit systeem ook nog heel soms bufferunderruns :

PII350@467 MHz..
128 MB 100 MHz..
ASUS GeForce V6600
Ricoh MP7060A..

vandaag weer 1 gehad :(
egt zeer irritant..

misschien ligt t aan t overclocken ofzo?
maaja kheb t nie al te vaak dus t is nie al te vaak

en meestal hebbik buffer underruns als mijn schijf laaang nie meer gedefragment es...

maaja

mzzl
MindZ

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

ja, ik zou eens proberen met een xtra voeding. 235 watt moet volgens mij toch wel genoeg zijn hoor. Ik heb ook een 235 met een cd-rom speler, cd-writer, 2x 8 cm fan, 1x 12 cm fan, en natuurlijk een harde schijf (1tje maar).

ik denk dat het komt doordat je moederbord het niet aan kan dat er zoveel stroom gezogen wordt door de pci en agp poort. Kan je denk ik niet veel aan doen.
suc6 met je at voeding in ieder geval!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-08 22:52
nah is niet het probleem denk ik
heb zelf twee of drie hd's twee cd schrijvers een dvd en een gewone cd rom spelers
verder nog twee netwerkkaarten een mpegkaart een bashee een scsi kaartje en een sblive
En een interne equalizer/versterker die ook nogalstroom vreet
en ik heb ook maar 250 watt

.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm net een AT voeding van een 386 ernaast gehangen die alleen de CDrom en de CDRW voedt. Dit lost het probleem helaas niet op. Ik snap er niets van, mijn writer werkt namelijk wel in een ander systeem (p233) en heeft het altijd goed gedaan...
Iemand nog tips?

Verwijderd

De voeding zou het probleem niet mogen zijn; 'k heb zelf een C366@550, 2 HDD's, 1 DVD, 1 CD-RW, TNT, 3 fans e.d. Draait allemaal prima op een 300W voeding.

Als het een IDE-brander betreft, kun je 's het volgende proberen: zorg dat de CD-speler als slave aan de 1e HDD komt te hangen, en hang de CD-RW als slave aan de 2e HDD. ZO verdeel je de load van de CD's over 2 controllers.

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Volgens mij ligt het ook niet aan de voeding.
(Zelf 230 wat, 2x Celly366@550, 2 belachelijk grote koelers, 3 extra fans, 3 harddisks, 1 cd speler, 1 cdr, 1 zip, 1 vid krt, scsi, lan, geluid.

Wat mogelijk is, is dat het een IRQ probleem is. Ik heb iets dergelijks ook gehad, eerst wel doen, en dan opeens niet meer. Probeer eens kaartje te wisselen, dan komt de IRQ verdeling anders te liggen, misschien helpt het.

Verwijderd

Topicstarter
hmm... Ik heb de volgende 2 verdelingen al gehad:
1 master: HDD
1 Slave: CDrom
2 master: CDRW
2 slave: HDD

en:

1 master: HDD
1 slave: HDD
2 master: CDRW
2 slave: CDRom

Beide geven problemen. Volgens w2k is er geen IO nog een IRQ verschil (te zien in apparaatbeheer)...

• Papillon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-08 14:36

Papillon

Spring 's in the Air...

Vertel eens met welk OS je werkt Welke drivers gebruik je ? De DMA drivers van MS willen nogal eens rot doen. (Vooral onder NT). Verder kan ik je vermelden dat bepaalde CD-Recorders bepaalde CD's niet lusten.
Mijn Plextor lust helaas de verbatims en That's write niet. Dan krijg ik de raarste errors.. Alle andere CD's heeft ie altijd perfect geschreven!

F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.

Pagina: 1