Ghost icm HP PC

Pagina: 1
Acties:

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:25
Goedendag heren(dames)

Ik zit met het volgende probleem. Ik wil graag een image maken van een HP pc. Als ik mijn Norton Ghost diskette er in plaats begint ie met starting pc-dos .......
waarna die een foutmelding geeft in de richting van divide overflow. Wat nu te doen. Ik gebruik de onboard netwerkkaart niet maar een realtek 8139. Je ziet ook wel dat ie daarmee begint in te laden maar hij heeft op het laatst duz die foutmelding. Aan de diskette kan het niet liggen omdat ie op een andere pc met dezelfde netwerkkaart het wel goed doet. Wat nu te doen?

Ps tis een HP d330m

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Raadpleeg even de Symantec website, daar staan als het goed is de betekennissen op van de foutmeldingen.

Ook kan je daar een Ghost update downloaden. Misschien helpt dat.

Werkt de pc voor de rest nog wel goed?

[ Voor 13% gewijzigd door dreeke op 26-11-2003 22:05 ]

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Appie Heijn schreef op 26 november 2003 @ 22:04:
Aan de diskette kan het niet liggen omdat ie op een andere pc met dezelfde netwerkkaart het wel goed doet.
Roep dat nooit te hard. Diskettes en diskettestations doen de gekste dingen. Ik zou even met WinImage o.i.d. op een PC waarop het wel goed gaat even een image van die diskette maken. Dan kun je het toch even met een andere diskette proberen of desnoods op een CD'tje.

Ik werk hier ook met bootflops voor Ghosten. Ik heb er altijd een aantal bij me, om bovenstaande reden. (Zal niet de eerste keer zijn, dat ik op kantoor een bootflop test om er vervolgens achter te komen, dat die diskette in exact hetzelfde type PC op de andere locatie foutmeldingen geeft, of gewoon helemaal niet start.)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2003 22:12 ]

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-09 17:26

Coach4All

I'm a Coach 4 All

PC-Dos is IBM, niet Compaq ( daar hoord het typenummer d330 eigenlijk bij) of HP.

Wellicht dat dit iets uitmaakt....

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• dreeke

dreeke

outdated icon

Coach4All schreef op 26 november 2003 @ 22:10:
PC-Dos is IBM, niet Compaq ( daar hoord het typenummer d330 eigenlijk bij) of HP.

Compaq en HP zijn samen tegenwoordig.

PC DOS is puur het OS waar de Ghost bootfloppy op draait. Aangezien een HP of Compaq computer ook gewoon IBM compatible is, maakt dit niets uit.

Verwijderd

Coach4All schreef op 26 november 2003 @ 22:10:

Als het goed is niet hoor. Ik heb ook een aantal bootflops met PC-Dos voor gebruik op Compaq/HP machines.

• Appie Heijn
Dat pc-dos hoort geen probleem te zijn naar mijn weten. Heb wel meer van dit soort vage meldingen gekregen met merk pc's. Vooral oude packard bells beginnen met de vreemdste kuren. :S

• dreeke

dreeke

outdated icon

Appie Heijn schreef op 26 november 2003 @ 22:15:
Dat pc-dos hoort geen probleem te zijn naar mijn weten. Heb wel meer van dit soort vage meldingen gekregen met merk pc's. Vooral oude packard bells beginnen met de vreemdste kuren. :S
Ligt niet aan het merk ... maar aan de gebruikte componenten :)

Als je wilt weten of het aan de PC ligt, voer dan even een RAM test uit of een algehele test zoals Memtest86 en/of Quicktech.

• Appie Heijn
dreeke schreef op 26 november 2003 @ 22:05:
Raadpleeg even de Symantec website, daar staan als het goed is de betekennissen op van de foutmeldingen.

Ook kan je daar een Ghost update downloaden. Misschien helpt dat.

Werkt de pc voor de rest nog wel goed?
Ja de rest werkt nog wel, maar om te voorkomen dat ie het een x laat afweten wou ik graag een image maken

• Appie Heijn
Nou het ligt niet aan de diskette's heb net 3 geprobeert. Ghost ook al geupdate.
Onderstaand is de exacte foutmelding.

Starting PC DOS...

IBM Protocol Manager Version 2.1
MAC/Dis to Packet Driver converter loaded. Version 1.18
Portions Copyright(c) 2000 Symantec Corporation

Divide overflow
_

• CyberTijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 12:23
zo bij Symantec vandaan:
Error: "Your program caused a divide overflow" during startup

Situation:
When you start Ghost from a bootable floppy disk, you see the message "Your program caused a divide overflow."

Solution:
This problem happens when starting Ghost from a damaged Ghost.exe file. Replace the copy of Ghost.exe on the floppy disk or hard disk with a fresh copy from your Ghost installation.

Other causes and solutions

You might get this message when using a 3Com 3CCFEM556B network interface card on a Tecra 8000 PIII computer. If so, you might be encountering a problem between the PCMCIA card and the Docking Station that happens when using the packet drivers. To resolve the problem, edit the computer's BIOS to record the values for the Battery Save Mode and the Processor Speed. Change the Battery Save Mode to User Setting and the Processor Speed to low. Once you have finished cloning, edit the BIOS to set these back to their previous values.
This could be a problem with an older BIOS. Update the computer's BIOS to the latest revision.
Occasionally, the PC DOS files included on the Ghost boot disk do not work well with specific hardware. Try replacing the PC DOS files with MS DOS files, and then starting from the bootable floppy disk. See the document How to replace the DOS files.

• Appie Heijn
CyberTijn schreef op 26 november 2003 @ 23:05:
zo bij Symantec vandaan:

[...]
Bedankt dat je het opgezocht hebt, maar ik had er zelf ook al om gezocht. Hoe kan het dat ik 3 verschillende diskette's probeer en dat er dan niet 1 van werkt, terwijl die op ander pc's geen problemen geven :S Dat wijzigen van die Dos files zou misschien iets zijn. Zal er effe naar kijken.

[ Voor 12% gewijzigd door Appie Heijn op 26-11-2003 23:17 ]

• dreeke

dreeke

outdated icon

Appie Heijn schreef op 26 november 2003 @ 23:16:
[...]

Bedankt dat je het opgezocht hebt, maar ik had er zelf ook al om gezocht. Hoe kan het dat ik 3 verschillende diskette's probeer en dat er dan niet 1 van werkt, terwijl die op ander pc's geen problemen geven :S
Probeer eens een andere floppydrive

:)

• Appie Heijn
Heb dus nu ms dos geprobeerd en hij geeft aan: :S

Your program caused a divide overflow error.
If the problem persists contact your program vendor

Wat nu?

• aTmosh
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Appie Heijn schreef op 02 december 2003 @ 21:59:
Heb dus nu ms dos geprobeerd en hij geeft aan: :S

Your program caused a divide overflow error.
If the problem persists contact your program vendor

Wat nu?
Onlangs had ik hetzelfde, draaide niet vanaf floppy, toevallig stond het nog op de HD en daarvandaan draaide het wel (na van bewuste DOS flop geboot te hebben, dus waarschijnlijk fout bij laden, lag niet aan het systeem of Ghost versie).

Dus oorzaak: floppy (half) kapot of floppy-drive (half) kapot.

• Delta2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:41
Ik werk zelf ook veel met ghost en kan uit eigen ervaring vertellen dat het vaak je CPU snelheid is bij een Devide error.
Probeer eens een bootflop van http://www.nu2.nu , met een beetje configgen kun je hiermee softwarematig de CPU snelheid trottlen.

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)

• aTmosh
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Delta2 schreef op 28 februari 2004 @ 20:24:
Ik werk zelf ook veel met ghost en kan uit eigen ervaring vertellen dat het vaak je CPU snelheid is bij een Devide error.
Dat was op een P166, lijkt me uiterst sterk dat het dan aan de CPU snelheid lag. Bovendien draaide het wel van de HD, met dezelfde CPU snelheid, dus het zal veel eerder aan de flop liggen.
Pagina: 1