Toon posts:

Pentium HT

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik ga maar weer eens mee doen met seti, heb net een nieuwe computer gekocht p4 3.06Mhz 800HT ,met 1gb geheugen.
Maar wie kan mij vertellen of HT al gesteund wordt door de seti client.....

GrtZ

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:28
Wat denk je zelf?

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
hangt puur en alleen af van je OS

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Lijkt mij wel, maar heb nog geen tijd gehad om het te controleren.
btw ben er al weer een jaar of wat uit,zijn er nog sites mbt seti in nederland waar ik even kan kijken wat er speelt op dit moment , leuke downloads enzo...
Heb trouwens xp home edition.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2003 21:56 ]

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Ik neem aan dat je een 3,0 GHz P4 bedoelt?
De 800MHz FSB Pentium processoren zijn niet meer met ,06 ofzo, aangezien de stepping weer anders is (stappen van 200MHz, niet meer 133).

Verwijderd

Topicstarter
Klop!!
Nieuwe Aldi PC :P

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2003 21:58 ]

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-02 15:02
Als je gewoon 2x de client laat draaien zal hij vast en zeker HT ondersteunen. Ik heb heel wat projectjes gedraaid (geen seti btw) en gewoon 2 clients draaien zorgt ervoor da tje proccesor en HT technologie volledig gebruikt worden.

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Nee, de seti-client ondersteund maar 1 processor. Je kunt het beste de commandline-versie gebruiken icm setihide of setidriver, die ondersteunen wel meerdere processors.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:24
Managert ;P

• Robkazoe
Frankie02 schreef op 26 november 2003 @ 22:05:
Nee, de seti-client ondersteund maar 1 processor. Je kunt het beste de commandline-versie gebruiken icm setihide of setidriver, die ondersteunen wel meerdere processors.
Een HT procesor =/ 2 procesoren. HT zorgt ervoor dat twee dezelfde soorten taken sneller kunnen gedraaid worden. Het is maar 1 fysieke proc. maar WinXP o.a. ziet er 2. Het lijkt me sterk dat als je twee seti clients installeert dat hij dan niet de volle 100% pakt aangezien hij dat wel bij SoB, ECC2, RC5, OGR, D2OL en TSC doet...

• 2bme
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-04-2024

2bme

Oude Tweakers addict...

BredeP schreef op 26 november 2003 @ 21:56:
...........
LOL, hier wordt dezelfde fout gemaakt:

UD grid parade 25 november

Volgens mij wil iedereen weer terug naar de Mhz ;)

Maar even ontopic:
Setihide

SETI Spy ondersteunt dual processors .

SETI Spy is ook een programma dat inzicht geeft in hoever het crunchproces gevorderd is, hoelang het nog duurt en welke resultaten er zijn gevonden.
SetiDriver, die ondersteund ook SMP.
Verder ondersteund de client versie ook switching. Als je de client opstart met het extra command '-?' dan moet je er ook uitkomen.

*edit (links klikbaar gemaakt)
@Robkazoe: Ik weet dat UD bij HT processors maar 'een processor' pakt. Ik beschouw HT in windows in ieder geval wel als 2 processoren..

[ Voor 21% gewijzigd door 2bme op 26-11-2003 22:56 . Reden: links werken niet ]

I used to be schizofrenic, but we're oke now... ;)

• MarkB
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Dit soort opmerkingen kunnen we missen als kiespijn. Hij stelt die vraag niet voor niks. Geef hem fatsoenlijk antwoord of post niks.

De oude crew... helemaal zo slecht niet.

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-02 15:06

_WgV_

It's a magical world!

BredeP schreef op 26 november 2003 @ 21:56:
De 800MHz FSB Pentium processoren zijn niet meer met ,06 ofzo, aangezien de stepping weer anders is (stappen van 200MHz, niet meer 133).
offtopic:
BredeP volgens mij gebruik jij het woord 'stepping' nu een beetje op een verkeerde en verwarrende manier..

Van www.whatis.com:
stepping

Stepping is a number used by Intel to identify what level of design change a microprocessor was built to. Typically, the first version of a microprocessor comes out with a stepping of A0. As design improvements occur, later versions are identified by a change in the number (for example, A3) for minor design changes and by a change to the letter and number for more extensive design changes (for example, B2). Stepping allows the consumer and servicers to identify a microprocessor's versio

Stepping heeft dus niks te maken met de FSB (die 133 of 200 MHz).

De goede uitleg van het feit dat de 800 MHz FSB versie een 3,0 is en geen 3,06 is dus dat er een multiplyer van 15 x 200 MHz FSB is 3000 MHz is gebruikt. In tegenstelling tot de 533 MHz die het met 23 x 133 FSB = 3066 MHz moet doen...

#StopBurningStuff

• Jive
  • Laatst online: 03-01 22:57

Jive

MooMooMastah

Ik weet uit ervaring dat P4 machines met HT door Windows 2000 gezien worden als "dual processor" en dat de Distributed.Net client dus ook 1 core per processor start (2 voor elke HT proc dus 4 op een Dual Xeon P4 HT doos)

Hij is met de dnet client zeker niet 2x sneller daardoor, maar de output is wel hoger.
Ik haal bijv met een P4-2.4 8mkeys op ogr, terwijl ik met die dual-xeon met HT 24 mkeys haal, en dat is dan +/- 3x de snelheid, ipv 2x of 4x.
Er is wel winst mee te halen iig voor het P4 platform na verwijdering van de block-rotate ...

Ik kan je helaas geen ervaringen delen van andere crunchers, daar ik nagenoeg alleen dnetc doe.

Jive's Box
Jive @ DNET

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-02 15:06

_WgV_

It's a magical world!

Met D2OL kun je ook 2 cliënts starten (die moeten dan wel in een andere map geinstalleerd zijn, maar kunnen wel op hetzelfde nodenummer).
Dan doet hij een stuk meer dan wanneer er maar 1 cliënt draait als ik het goed heb wel 66%! (ik heb dit een keertje grof uitgerekend door met DSPY te kijken hoeveel de tijd per candidate omlaag ging als er een 2de cliënt werd gestart)

#StopBurningStuff

• DukeBox
  • Laatst online: 21:24
SoB kan als service prima 2 client aan, anders moet je de client 2 keer opstarten (vanuit een eigen dir). Zeker met de 800Mhz bus presteerd SoB (welke nogal afhankelijk van de geheugen snelheid is) zal hij erg goed presteren.

Verwijderd

Er is wel winst mee te halen iig voor het P4 platform na verwijdering van de block-rotate ...
Na de verwijdering van wattus ???

• Robkazoe
block rotation was een optie bij de PIII en AMD procs. Als deze optie in de structuur van de proc. is ingebouwd kun je bij 9 van de 10 heel veel meer resultaten halen. De PIV heeft dus geen block rotation meer maar HT is een leuke vervanger om meer results te halen.

Verwijderd

Ik gebruik seti driver en met HT aan en 2 processen doe ik er ongeveer elke 65 minuten een WU :)
Dat is op een snelheid van net geen 4200mhz. Niet de max van de cpu maar een snelheid waarmee ik dat ding ook onbeheerd kan laten draaien.

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Robkazoe schreef op 26 november 2003 @ 22:47:
[...]

Een HT procesor =/ 2 procesoren. HT zorgt ervoor dat twee dezelfde soorten taken sneller kunnen gedraaid worden. Het is maar 1 fysieke proc. maar WinXP o.a. ziet er 2. Het lijkt me sterk dat als je twee seti clients installeert dat hij dan niet de volle 100% pakt aangezien hij dat wel bij SoB, ECC2, RC5, OGR, D2OL en TSC doet...
Ik weet best wel wat HT is/doet. Helaas gebruikt 1 losse seti-client ook maar 1 processor. Bij een HT processor wordt er dan maar 50% gebruikt.

Oplossingen zijn; setidriver of setihide gebruiken en 2 of meerdere units tegelijkertijd te laten crunchen, of 2 apparte setimapjes maken met daarin een seticlient en dan deze 2 beide appart laten starten/draaien.

Mijn ervaring is dat Setidriver icm de commandlineversie van seti perfekt draait op een p4 processor met HT.
Pagina: 1