In Mijn Documenten komen

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• Slurpgeit
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:47
Ik heb mijn eigen hd in de pc van mijn broertje gedaan, omdat mijn eigen pc kapot is. maar als ik nu via zijn pc in mijn eigen documenten wil, zegt hij toegang geweigerd. ik heb ook al geprobeerd om deze hd als master in te stellen, maar dat werkt niet.

iemand enig idee hoe ik (het liefst zonder boot disks) toch in mijn eigen documenten kan komen?

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Documenten toe-eigenen.
Je hebt je gegevens met een wachtwoord beveiligd gehad, XP gooit dus rechten over die map heen. Rechten die de XP van je broertje niet heeft toegekend, en dus ook niet kent.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een zelfde user aanmaken als op je oude machine.
Ik heb er namelijk nooit problemen mee met hdds die ik overzet vanuit mijn eigen machines (gebruik 1 user/pass voor al mijn machines) maar als ik bijvoorbeeld de hdd uit mijn broertjes pc erin doe werkt het niet.
dus probeer dat eerst eens :)

Verwijderd

indeedz, rechts klikken, security en bij advanced take ownership.

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-05 13:40
Als je geen zin hebt in het settings wijzigen, probeer eens een read-only vanaf een windows cd (recovery?) of zat dat er niet op?/ en anders knoppix ofzo ... (is een linux run from cd OS die ook NTFS partities kan benaderen en zich dus niets aantrekt van NT security)

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

• Slurpgeit
nieuwe user aanmaken werkt niet, en dat security? waar staat dat precies? sry hoor, maar snap er niet zo veel van..

even voor de duidelijkheid: ik heb hem ERBIJ gestopt, hij staat nu dus onder D:\

Verwijderd

Slurpgeit schreef op 26 november 2003 @ 21:50:
nieuwe user aanmaken werkt niet, en dat security? waar staat dat precies? sry hoor, maar snap er niet zo veel van..

even voor de duidelijkheid: ik heb hem ERBIJ gestopt, hij staat nu dus onder D:\
log als administrator in op dat systeem, en ga naar die schijf, je zult er dan wellicht wel bij kunnen. Anders moet je even de rechten zo aanpassen dat je er in mag, dit doe je door met de rechtermuisknop op de map te klikken, dan eigenschappen te kiezen, en daar vind je ergens een tabblad met rechten op dat bestand.

• Slurpgeit
yes, gelukt, via admin klikte ik op een paar dingen, en ik zat erin :P

bedankt iedereen!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:39

momania

iPhone 30! Bam!

Die staat dus ook gewoon in: Windows Operated Systems - FAQ

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*