Toon posts:

cd labels op cd zonder kit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wist niet waar ik het anders moest plaatsen:

Weet iemand een manier om cd covers op een cd te plakken zonder zo'n dure label kit?? zo ja, dan wil ik m graag horen.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Zelf een labelkit maken?!?

FF zonder gein...
Houd er rekening mee dat die labelkits eigenlijk niets anders doen dan er voor zorgen dat je label precies op het midden van de CD komt.
Hierdoor blijft de CD in balans. Als het label uitwijkt, heb je kans dat de CD uit balans raakt tijdens het draaien, met als gevolg dat de CD uit elkaar zou kunnen spatten.

[ Voor 87% gewijzigd door Brede P op 26-11-2003 21:40 ]

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:50

w0w

stukje papier en hobby-lijm :Y)

Verwijderd

Topicstarter
maar het plakmiddel, waarmee moet dat
lijm lijkt mij niet zo goed

Verwijderd

Topicstarter
en wat versta jij onder hobby-lijm??

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Het vastmaken van een label is het makkelijkst door te printen op een stickervel, en dan uit te snijden.
Dat maakt die labelkits zo duur, voorgesneden stickervellen een een stukkie software dat er voor zorgt dat je zelfgemaakte label ook op het CD-gedeelte van het papier komt.

• w0w

w0w

maar het plakmiddel, waarmee moet dat
lijm lijkt mij niet zo goed
Ehm cement?
Als je even goed zoekt (beurs/2de hands) kun je er eentje voor 10 euro krijgen :)
Het vastmaken van een label is het makkelijkst door te printen op een stickervel, en dan uit te snijden.
Dat maakt die labelkits zo duur, voorgesneden stickervellen een een stukkie software dat er voor zorgt dat je zelfgemaakte label ook op het CD-gedeelte van het papier komt
Toen ik mijn 4x cd-writer kocht (ongeveer 4 jaar geleden), kregen we er zo'n label-ding-kit erbij, hier zat helemaal geen software oid bij Ik heb overigs nooit begrepen hoe dat ding werkt

[ Voor 61% gewijzigd door w0w op 26-11-2003 21:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
oke, een stickervel, bedankt

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:35
Weet je wat nog makkelijker is? Op je CD's zelf printen....koop een Epson (dacht dat al vanaf de 935 dit nu kan, heb zelf een 2100), een dotje printbare CD's en gaan met deie banaan!!!!

• orca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-08-2025

orca

Zwem goed, Broeder.....

stickervellen met cd formaat stickers zijn niet zo duur hoor,
50 bladen met twee stickers per blad voor zo'n 9 euro is 9 eurocent per sticker

en het plakken, als je een beetje vaste hand hebt dan doe je dat op het oog.

en mijn ervaring is dat een kleine verschuiving niet merkbaar is.

Ask not what your computer can do for you ! Ask what you can do for your computer ! ! !

• w0w

w0w

Hier stond dus onzin

[ Voor 96% gewijzigd door w0w op 27-11-2003 14:20 ]

Verwijderd

Heb zo'n labelkit liggen, en ik gebruik het nooit (meer) 1x een stikker losgelaten en BAM mijn DVD speler naar de kl*te ik heb nu een stift........ perfect en zeker geen last van onbalans.
De ddosjes maak ik uiteraard nog wel :+

• mahi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

mahi

God bless GoT

In de laatste c't magazine (hét computermagazine) raadt men in de Hotline-rubriek ook sterk af om labels op cd's en dvd's te kleven. C't magazine's argumentatie:

Om dvd's en ook cd's te beschrijven moet je geen labels gebruiken - ook al ben je nog zo nauwkeurig bij het plakken. Dit komt door de verschillende uitzettingseigenschappen van papier, lijm en het polycarbonaat van de schijf. Zij zetten bij een veranderende luchtvochtigheid en temperatuur (en dat laatste doet zich zeker in de speler voor) in verschillende mate uit, waardoor verwringingen in het materiaal ontstaan en de dvd fysiek verbuigt. De leesoptiek van dvd-spelers [en cd-spelers] is hier erg gevoelig voor omdat zij de microscopische kleine gegevenssporen niet meer kan volgen en de laser niet goed kan focusseren - dan zijn de gegevens dus niet meer te lezen. Papieren stickers zijn dus funest voor een dvd [en cd]. Je moet de cd's dus met een zachte viltstift beschrijven die geen agressieve oplosmiddelen bevat of met een speciale printer die direct op het schijfopperlak print.

A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops... On my desk I have a workstation.

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-03 12:02
yojordi schreef op 26 november 2003 @ 21:58:
[...]

:P
Maar inderdaad, zo duur is zo'n label kit + stickervel toch niet?
9.00 / (50 * 2) = 9 cent

als je het niet beter weet, niet reageren...
Pagina: 1