Toon posts:

[DOS] Crashed altijd na een bepaalde tijd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn command promt crashed steeds onder windows. Ik probeer een old-school spel te spelen (leisure suit larry 1 :P) maar het blijft maar crashen (dos loopt vast of sluit zichzelf spontaan af). Ik draai windows XP. Ik heb al geprobeerd te googlen, dos updates geprobeerd en GOT gezocht. Geen resultaten die naar verbetering leiden :(
Het ligt denk niet aan mijn systeem ( ik draai >2Ghz).
Kan iemand me helpen ? :?

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:38
Zit er niet zo'n compitability modus in XP, of was dat alleen in Windows 2000? Misschien moet je die eens aan zetten?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het .com bestand al een keer geprobeerd in een .exe te veranderen en daarna de compatability veranderd, werkt ook niet .... :(

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:13
Onder xp heb je geen dos meer alleen een console window (wat er uit ziet als dos).
Ik denk dat je voor dit doel beter een dual boot systeempje kunt maken met een dos partitie met daarin de goede instellingen. je zult dan ook dos drivers moeten vinden voor je geluidskaart als je ook geluid wilt. Verder zul je even op zoek moeten naar dos4gw (weet niet of ik dit laatste progje goed geraden heb)

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
Ik denk dat je pc te snel is. probeer eens zo'n programmatje te vinden die de snelheid terugschroeft (niet echt, alleen voor dat spel), misschien dat het een 486 emuleert ofzo..

Human Bobby

Verwijderd

Topicstarter
het moet toch ook gewoon mogelijk zijn om dit spel te emuleren onder windows XP, werkt bij een vriend van me wel..., en mijn dos hangt niet alleen bij full-screen maar ook in een gewone window...

Verwijderd

Topicstarter
het is ook niet mijn pc-snelheid... dit word allemaal al automatisch begrensd door het spel zelf. Het spel heeft vroeger ook wel op deze PC gewerkt (ook onder XP), echter niet onder deze licentie van XP... (ik heb nu proffesional)

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
offtopic:
Met Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif kan je je bericht wijzigen. Doe er je voordeel mee! :)

[ Voor 5% gewijzigd door pven op 26-11-2003 21:51 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Google eens op DosBox. Da's een dos emulator voor Win32 (NT/XP/2K/9x). Dat loopt waarschijnlijk beter.

Forget your fears...
...and want to know more...

• sirdupre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-04-2025
http://sarien.sourceforge.net/

De mooiste oplossing ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik nu DOSBox, en het werkt :*), bedankt voor de hulp ...

• sirdupre
Verwijderd schreef op 26 november 2003 @ 22:40:
Ik gebruik nu DOSBox, en het werkt :*), bedankt voor de hulp ...
Waarom zou je DOSBox nou willen gebruiken? Sarien is een veel betere AGI interpreter dan dat ding dat Sierra toentertijd gemaakt heeft, er zitten allerlei mooie opties in die de graphics oppoetsen, zodat ze er beter uit zien. Daarbij ondersteunt het de muis en werkt het zonder gedoe met emulators die een zware overhead hebben op alle moderne operating systems (en zelfs op de dreamcast en pda's)....

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

SirDupre schreef op 27 november 2003 @ 00:08:
[...]

Waarom zou je DOSBox nou willen gebruiken? Sarien is een veel betere AGI interpreter dan dat ding dat Sierra toentertijd gemaakt heeft, er zitten allerlei mooie opties in die de graphics oppoetsen, zodat ze er beter uit zien. Daarbij ondersteunt het de muis en werkt het zonder gedoe met emulators die een zware overhead hebben op alle moderne operating systems (en zelfs op de dreamcast en pda's)....
Als datgene nou doet wat hij moet doen, waarom zou hij dan wat anders moeten proberen?

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• sirdupre
Illegal_Alien schreef op 27 november 2003 @ 00:18:
[...]

Als datgene nou doet wat hij moet doen, waarom zou hij dan wat anders moeten proberen?
Je gaat een oud spel toch ook niet onder windows 98 compatibliteitsmodus draaien als het niet werkt onder xp, als je ook een patch kunt installeren waardoor het wel werkt met xp?
DosBox emuleert een compleet systeem, dat is gewoonweg een beetje overdreven als je ook gewoon een nieuwe exe kan downloaden, in de map van je spel kan pleuren en kan spelen.... Mocht de sarien site wat ingewikkeld zijn, heb ik hier een zipje staan met een goed werkende exe (is alleen wel een beetje oud inmiddels...)...

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

SirDupre schreef op 27 november 2003 @ 00:08:
[...]

Mja... De overhead van zo'n emulator zal je geen reet van merken als je iets speelt dat geschreven is voor een 286/16mhz hoor :P

Dosbox werkt gewoon voor dat soort keioude spellen. En goed. Ik speel er zelf af en toe Dune1 nog op.

Forget your fears...
...and want to know more...

Pagina: 1