Toon posts:

Aansluiten siemens hicom 100e telefooncentrale

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs zowel een Siemens hicom 100e ISDN telefooncentrale gekregen alsook een siemens hicom 120 ISDN telefooncentrale samen met een aantal siemens isdn toestellen (met en zonder display en zelfs met toetsenbord en externe modules).

Nu wil ik de hicom 100e met een aantal van die toestellen hier in huis gaan gebruiken, omdat er ook een bedrijfje gevestigd is. Probleem is alleen dat die centrales officieel door een bedrijf geinstalleerd dienen te worden en dus is er ook niks van aansluit/instel documentatie bij geleverd is (buiten de toestel/doorschakel documentatie etc). Nu ben ik redelijk technisch aangelegd en ik deins niet snel terug voor technische klusjes 8)7 dus vandaar dat ik een poging wil wagen deze centrale zelf aan te sluiten en te configureren.

Kan iemand mij helpen aan deze documentatie en/of heeft er iemand tips voor het aansluiten van deze centrale? :)

Enige bruikbare wat ik tot nog toe tegen ben gekomen is www.hicom-faq.de. Alleen is dat in het Duits en mijn Duits is niet zo goed als m'n Engels ;) , daarnaast is de uitleg ook daar tamelijk sumier.

Vielen dank in voraus zullen we maar zeggen :P

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2003 21:13 ]

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-05 15:01
Hoi, Je hem een programma nodig om de Hicom te programmeren, alsmede een speciale serieel kabel, de software kan je misschine nog wel vinden maar de speciale seriele kabel wordt lastig, wij programmeren ook siemens centrales en daarvoor hebben wij een telecom groothandel, www.sdc.nl, je kan hun eens mailen misschien kunnen zij je helpen!