ik maak al een hele tijd ieder week backups van een server, en tot nu toe is het (gelukkig) nog niet nodig geweest iets terug te halen van de tape. helaas moet het nu wel, en ik dacht dat ik dat wel gewoon zou kunnen.
de server is alleen al meer dan 15 uur bezig, en ik zie nog geen vooruitgang.
technische info:
het gaat hier om een server met debian 3.0 erop. als tapestreamer heb ik een seagate dat ding (voor 6 tape's). de backup staat op 1 tape (20/40 gb-tapes. is dat dds-4 ofzo? 4mm geloof ik).
voor het maken van backups maak ik gebruik van tob, en voor het terugzetten van een directory gebruik ik het commando:
afio -b 10240 -c 1000 -viny"*home/dezemapwilik/*" /dev/nst0
nadat ik natuurlijk eerst even het tapeje heb teruggespoeld.
hoe lang zou zo'n actie normaal mogen duren, als de totale backup 20gb is en de map die ik zoek een mb-tje of 50?
de server is alleen al meer dan 15 uur bezig, en ik zie nog geen vooruitgang.
technische info:
het gaat hier om een server met debian 3.0 erop. als tapestreamer heb ik een seagate dat ding (voor 6 tape's). de backup staat op 1 tape (20/40 gb-tapes. is dat dds-4 ofzo? 4mm geloof ik).
voor het maken van backups maak ik gebruik van tob, en voor het terugzetten van een directory gebruik ik het commando:
afio -b 10240 -c 1000 -viny"*home/dezemapwilik/*" /dev/nst0
nadat ik natuurlijk eerst even het tapeje heb teruggespoeld.
hoe lang zou zo'n actie normaal mogen duren, als de totale backup 20gb is en de map die ik zoek een mb-tje of 50?
There is no adequate defense, except stupidity, against the impact of a new idea.