Toon posts:

[XP] Sessie backup via Hibernate functie?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zou het mogelijk zijn een backup te maken van alles wat op het moment in windows draait. In principe denk ik van wel; Van via Hibernate optie van windows gebeurd dat feitelijk ook. Met als enig verschil dat als je weer uit hibernate komt, in de meeste gevallen het filesystem onveranderd is, wat niet het geval hoeft te zijn bij een sessie backup.
Iemand enig idee of er tools bestaan die je huidige sessie kunnen backup als bij de hibernate functie, maar dat je dan wel verder kan met die sessie terwijl de hibernate files bewaard blijven?

Mogelijke gebruik:
Ik heb talloze windows open met browser, text, word, IM, mail ed ed, en het kost me weer veel tijd indien iexplorer weer in eea schermpje crashed en al zijn vriendjes meeneemt in de val, om alles weer te openen en te vinden. Als zou je tussentijds kunnen hibernaten, en hij crashed, kun je gewoon weer terug naar de vorige hibernate backup,.. en open je zelf even de laatste bewaarde document files.

Zijn er dergelijke tools?

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Je wilt dus in feite dat er een dump van het geheugen word weggeschreven naar de harde schijf - wat hibernate afaik doet, en die laad het terug bij een nieuwe boot -, maar dat je wel meteen door kunt werken?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, feitelijk wel. Is er zo iets, maar niet alleen dat je je geheugen dumpt, maar ook dat je m weer in kan laden op zo'n manier dat je weer verder kunt werken vanaf dat punt.