Toon posts:

[XP] licence error.. maar wel een legale versie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo ik heb al een half jaartje mijn pc staan met xp-pro. nu wilde ik gisteren even mijn netwerkkaart uitzetten. op het moment dat ik dat deed starte de computer opnieuw op, en na een lange tijd kreeg ik een fout: als gevolg van een probleem kan windows de licentie niet nauwkerig controleren foutcode: 0x800703e7.
ik kan nog wel in de veilige modes komen maar niet met netwerkmogelijkheden o.i.d.
ik heb al wel het 1 en ander opgezocht en mailtje gestuurd naar microsoft maar daar word ik niet veel wijzer van. ik heb er een originele oem versie bijbesteld ten tijde van aankoop van de computer.
wie kan mij helpen. bij voorbaat dank,
koen

p.s. ben best wel noob in computers

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-05 12:15

Tux

Volgens mij maakt windows een soort sleutel waarin alle gegevens over hardware staan, zodat de installatie aan een systeem gekoppeld kan worden.

Als je dan iets wijzigt aan je configuratie kan het dan mis gaan.

Maar hoe je het op moet lossen weet ik niet.

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Wat voor mailtje heb je precies gekregen van Microsoft? Het lijkt me dat dit een probleem is met activering ivm hardwareconfiguratie, al hoort dat alleen relevant te zijn bij nieuwe installaties :)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
OEM versie van windows>>>dan moet je bij je computerleverancier zijn, MS geeft geen support op OEM versies, dat kopen ze namelijk af

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
dit is het mailtje wat ik van microsoft heb gekregen: Op 25-11-2003 ontvingen wij uw vraag over Windoqws XP Professional. Helaas kunnen wij op deze aanvraag geen gratis support verlenen. Producten die zijn voorgeïnstalleerd door een merkfabrikant (OEM) of via een Microsoft volume licentie contract aangekocht komen niet in aanmerking voor Personal Support.

Als u een OEM-versie heeft, dan is uw eerste bron voor support de leverancier van de software (uw dealer).
Als u geïnteresseerd bent in verdere support, dan kunt u de Microsoft Support Webpagina's raadplegen op http://www.microsoft.nl/support.
G33rt schreef op 26 november 2003 @ 20:35:
Wat voor mailtje heb je precies gekregen van Microsoft? Het lijkt me dat dit een probleem is met activering ivm hardwareconfiguratie, al hoort dat alleen relevant te zijn bij nieuwe installaties :)
ik was te laat zwelgje

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Niet helemaal de juiste fout codes, maar wel het zelfde probleem....
Oplossing voor Dell computers:
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;310794
Oplossing als je zelf een keer een backup hebt terug gezet, moet ook werken als er zomaar wat fout is gegaan.
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;821401

[ Voor 22% gewijzigd door djexplo op 26-11-2003 20:43 ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Verwijderd

Topicstarter
djexplo het is een heel eind gelukt ik kom windows nu weer normaal in, heb het nog wel via een iets andere manier gedaan maar het is gelukt. bedankt allemaal voor de reply's
groeten koen

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Vermeld dan even wat die "iets andere manier" is... Zo hebben anderen hier er ook nog iets aan als ze ooit tegen hetzelfde probleem aan lopen...

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1