[PHP] Variabele halen mbv Javascript prompter?

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-01 20:14
Hey,
Sorry voor de belabberde titel maar ik wist ff niet hoe ik het in het kort moest uitleggen.
Ik ben voor mezelf bezig met een CD Database systeem, waarmee ik kan bijhouden welke cd's ik heb, welke ik heb uitgeleend, hoeveel het er zijn etc etc.
Nu werkt alles, behalve aan wie ik het heb uitgeleend; dat moet er nog in.
Nu wil ik graag dat als je op het Huisje klikt (icoontje voor Cd is Thuis) je dan een Javascriptje popupje krijgt (geen HTML popup, maar zo'n windows ding met een invoervakje die je wel es krijgt..) waarin je je naam moet invoeren en die dan in een MySQL database word gezet.
Nu is mijn vraag; hoe krijg ik die naam UIT dat Javascript dingetje en IN een PHP-variabele?

Alvast bedankt!

-edit-
Ik heb dit scriptje gevonden;
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<html>
<head>
<title>My Web Page</title>
<script language="JavaScript">

var who = prompt("Please enter your name","");

</script>
</head>
<body>
<h2 align=center>Welcome<script language="JavaScript"> 
document.write(", " +who+ ", "); </script> to my webpage.</h2>
</body>
</html>

Maar hoe krijg ik dan die variabele 'who' in een PHP-variabele??

[ Voor 24% gewijzigd door Peedy op 26-11-2003 20:22 . Reden: scriptje ]

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:08

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

1. Doe een popup
2. Laadt de variabele met javascript in een form var
3. Doe een postback / submit naar de server

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Peedy
Leuk..maar dat had ik dus zelf ook wel door...

De vraag is; HOE?!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

pEeDy16 schreef op 26 november 2003 @ 20:25:
Leuk..maar dat had ik dus zelf ook wel door...

De vraag is; HOE?!
wat dacht je van een javascript tutorial opzoeken? Hier voor je uitkauwen heeft weinig zin, want daar leer jij niks van, daarbij is dit ook het verkeerde forum daarvoor - JS hoort namelijk in Webdesign & Graphics

Intentionally left blank

• InNuedo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 15:02
2 manieren:

1:
- doe toch een html popup
- laat deze data submitten naar een pagina. deze pagina kan de data in bijv. een database zetten, de popup killen en de data in de parent pagina zetten.

2:
- een hidden form maken op je pagina
- als who wordt veranderd, dan submit je dat form (waar who ook in staat) en dan reload de pagina dus en dan heb je de variabele in php

• Peedy
@Crisp: kkan geen tuts vinden die mij uitleggen hoe ik een JS variabele in een PHP variabelen omzet..enne JS = toch ook webscripting??

@Innuedo: manier 1 wil ik juist niet...te veel pagina's en met Javascript popup is het lekker snel. Bovendien wil ik het zo zodat ik ook ff weet hoe dat moet..
En je uitleg van manier 2 snap ik niet maar hoeft ook niet... ik zoek wel ff verder...

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Je zet niets om, je stuurt data terug. Of je dat met een GET-variabele doet in de URL of met een POST variabele in een form is jouw keus. Wat PHP doet staat los van wat er op de client gebeurd; het is een state-less constructie waarbij de enige manier om data terug te krijgen een roundtrip naar de server is.

Intentionally left blank

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Ik denk dat je er met de tips in dit topic wel uit moet komen. Je hebt nu een idee hoe je aan de slag kunt en met enkele basis tutorials heb je het redelijk snel opgelost. Maak eens een losse opstelling zonder al je andere programmeer dingen die het volgende doet:
- Ingetoetste waardes uit de alert in een Javascriptvariabele krijgen
- Met de javascript variabele dit via de GET variabelen in een PHP script krijgen
- Met de javascript variabele dit via de POST variabelen in een PHP script krijgen.

Verder doe ik dit topic dicht, dit is namelijk nogal een 'basisprobleem' welke hier vaak voorkomt. Succes ermee!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.