Hey,
Sorry voor de belabberde titel maar ik wist ff niet hoe ik het in het kort moest uitleggen.
Ik ben voor mezelf bezig met een CD Database systeem, waarmee ik kan bijhouden welke cd's ik heb, welke ik heb uitgeleend, hoeveel het er zijn etc etc.
Nu werkt alles, behalve aan wie ik het heb uitgeleend; dat moet er nog in.
Nu wil ik graag dat als je op het Huisje klikt (icoontje voor Cd is Thuis) je dan een Javascriptje popupje krijgt (geen HTML popup, maar zo'n windows ding met een invoervakje die je wel es krijgt..) waarin je je naam moet invoeren en die dan in een MySQL database word gezet.
Nu is mijn vraag; hoe krijg ik die naam UIT dat Javascript dingetje en IN een PHP-variabele?
Alvast bedankt!
-edit-
Ik heb dit scriptje gevonden;
Maar hoe krijg ik dan die variabele 'who' in een PHP-variabele??
Sorry voor de belabberde titel maar ik wist ff niet hoe ik het in het kort moest uitleggen.
Ik ben voor mezelf bezig met een CD Database systeem, waarmee ik kan bijhouden welke cd's ik heb, welke ik heb uitgeleend, hoeveel het er zijn etc etc.
Nu werkt alles, behalve aan wie ik het heb uitgeleend; dat moet er nog in.
Nu wil ik graag dat als je op het Huisje klikt (icoontje voor Cd is Thuis) je dan een Javascriptje popupje krijgt (geen HTML popup, maar zo'n windows ding met een invoervakje die je wel es krijgt..) waarin je je naam moet invoeren en die dan in een MySQL database word gezet.
Nu is mijn vraag; hoe krijg ik die naam UIT dat Javascript dingetje en IN een PHP-variabele?
Alvast bedankt!
-edit-
Ik heb dit scriptje gevonden;
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| <html>
<head>
<title>My Web Page</title>
<script language="JavaScript">
var who = prompt("Please enter your name","");
</script>
</head>
<body>
<h2 align=center>Welcome<script language="JavaScript">
document.write(", " +who+ ", "); </script> to my webpage.</h2>
</body>
</html> |
Maar hoe krijg ik dan die variabele 'who' in een PHP-variabele??
[ Voor 24% gewijzigd door Peedy op 26-11-2003 20:22 . Reden: scriptje ]