creative pci128 of awe32

Pagina: 1
Acties:

• Daniel304
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06 09:54
Ik ben een pc aan het samen stellen van schroot van 3 andere computers...
Athlon 1Ghz enzo.. voornamelijk voor games... nu heb ik de keuze tussen een ct4740 volgens mij een pci128 van creative of een awe32 (not PnP) er komt windows xp op te draaien.. welke zal het beste geluid geven ?!?

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
AWE32 is de keuze voor DOS omgeving omdat die een superieure geluidskwaliteit heeft en sommige DOS spellen hebben zelfs een aparte AWE mode.
Maar voor Windows XP en andere NT soorten is dat vrij nutteloos, vooral sinds DOS spellen best crap werken.
De AWE32 wordt dan niet meer dan een leukere SB16 'clone'.

Ik denk dat je beter af zal zijn met die PCI128, en bewaar die AWE32 voor een leuke oude machine waarop je MS-DOS of Windows 95 zet :)

* Vinnie heeft zelf de Creative Labs Sound Blaster AWE64 PnP ISA (+8MB mem) :9

[ Voor 10% gewijzigd door Vinnie op 26-11-2003 20:02 ]

C:\>_

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:32

JWO

non pnp kaarten werkten volgens mij niet eens meer in windows xp ..

• Daniel304
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06 09:54
dat zeer zeker wel alleen je moet xp even vertellen dat je er een non pnp kaart in heb zitten !!!

Vinnie nou je het zegt over die AWE gold.. ik heb in de archief kast van mijn pa gekeken en wat haal ik eruit ook een awe 64 gold... geen idee hoeveel mem onboard.. maar denk dat ik die eens ga proberen.. zal gerust beter zijn dan 1 van de voorgaande neem ik aan..

*slecht nederlands

[ Voor 62% gewijzigd door Daniel304 op 26-11-2003 20:33 ]

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
JWO schreef op 26 november 2003 @ 20:10:
Die AWE32 is ook gewoon PnP :)
Daniel304 schreef op 26 november 2003 @ 20:21:
dat zeer zeker wel alleen je moet xp even vertellen dat je er een non pnp kaart in heb zitten !!!

Vinnie nou je het zegt over die AWE gold.. ik heb in de archief kast van mijn pa gekeken en wat haal ik eruit ook een awe 64 gold... geen idee hoeveel mem onboard.. maar denk dat ik die eens ga proberen.. zal gerust beter zijn dan 1 van de voorgaande neem ik aan..

*slecht nederlands
zonder dochterboard zit er 512kB aan geheugen op. Maar deze kaart heeft hetzelfde verhaal als de AWE32. Stop die PCI128 er dus in :)

* Vinnie wilt wel die AWE64 Gold :9 (ik heb de nonGold)

C:\>_

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

JWO schreef op 26 november 2003 @ 20:10:
O zeker wel hoor :)

Maar dan moet je bij de driver-installatie handmatig de goede resources opgeven (die je dus ook in de BIOS reserveren moet en op de kaart instellen moet met jumpers). Oude SB 8Bit werkt prima onder XP :D (dual P1-166 met 128MB RAM, vraag maar niks ;) )

Forget your fears...
...and want to know more...

Pagina: 1