Toon posts:

Multiplyer zoek..(serious)

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Help help...Wie kan mij in hemelsnaam vertellen waar ik me multiplyer kan vinden in me bios????
Ik heb een MSI K7N2 moederbord met een bios van Award versie 7.1...Draai nu op een fsb van 147 mhz (ipv 133),maar wil dus ook graag me mp veranderen...Ik weet zeker dat me mp NU op 15 staat omdat me XP 2400+ cpu nu draait op 2.2 Ghz ipv 2.0 Ghz......Egt graag advies over hoe nu verder....Thnx...

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:04

job

heb je wel een unlockte cpu?
die heb je wel nodig wil je je mp uberhaupt kunnen veranderen.

de mp wordt trouwens ook nog wel eens cpu ratio genoemd.

[ Voor 4% gewijzigd door job op 26-11-2003 19:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
euh.....Die cpu ratio kan ik veranderen van 7.0 tot 13.0...Hij staat nu op [By SPD]....Kan 'm ook instellen op auto..(for best performance...)..
Me current Dram clock staat nu op 222 mhz...
Ik vind het iig vreemd dat ik die cpu ratio niet tot 15.0 kan instellen...Dat is NU me mp..(weet ik zeker..)....

Verwijderd

ga om te beginnen eens de faq lezen, want dan kom je er ook wel uit.
Bij de meeste moederborden kan je inderdaad de MP niet boven de 12.5/13 krijgen, maar de lagere waarden (bijvoorbeeld 5-7 o.i.d. gelden in dat geval ook wel voor een hogere MP. Dit is per mobo verschillend, en kan dus bij jouw mobo wel helemaal niet. Ook iets dat je zelf uit kan zoeken. Verder moet je, zoals hierboven al wordt aangegeven, wel een unlockte cpu hebben. Dit kan je ook zelf uitzoeken, waardoor je tenslotte zelf de eindconclusie hebt bedacht.
succes verder...

Verwijderd

Probeer eerst even na te gaan of je processor gelockt is. Is dat het geval, kijk dan [url = Hoe unlock je een AMD XP Barton?] hier [/url] hoe je een amd processor unlockt. Veel succes

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Mja, CPU ratio dus ..

Voor verdere overclocking/unlocking vragen danwel kwesties verwijs ik je door naar de FAQ van Die-Hard Overclocking & Cooling :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.