[Geforce FX 5600] Artifacts + performance problemen

Pagina: 1
Acties:

• nealzie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-07-2024
Ik heb sinds een maand ongeveer een nieuw systeem, met de volgende specs

Asus A7N8X-X
Athlon XP 2500+ @ 2205 Mhz
512 MB PC3200 A-merk
Asus Geforce FX 5600 256MB

Nou heeftie eigenlijk maar heel kort echt goed gedraait, maar nu word het wel heel extreem.
Toen ik na een tijdje maar weer ging formateren omdat het allemaal niet meer wou, kreeg ik de melding dat er niet geformateerd kon worden omdat de schijf beschadigd was. Quick format werkte wel, dus windows XP er op geknalt... in windows kon scandisk verder niks vinden... De hele cluster reutemeteut uit laten voeren, gedefragmenteerd, enz. maar dat mocht allemaal niet echt baten. Het liep gewoon allemaal niet zo snel als het in het begin liep... Ook nog ff videokaart geoc'ed, in 3dmark 03 geen enkele artifact what so ever, score van 2832...
Nu speel ik nogal wat Vice city, en dat liep opzicht wel goed, maar nu wil het op een dag gebeuren dat het echt bagger loopt... 3d Mark loopt nog zo'n beetje hetzelfde... Virus scanner gedraait.. zat een worm op, die dr af geflikkerd, Ad-Aware vond nog 64 bestanden, die heeftie ook verweiderd... nog steeds liep VC kut, en GTA3 liep ook voor geen meter.. Dus vandaag maar een format er tegen aan gekwakt. Weer quick format moeten doen, en nog steeds loopt het bagger :( Vice city is nu zelfs on speelbaar geworden, door, wat ik denk artifacts, maar dit zal wel wat anders zijn omdat het in alle topics als witte dingetjes wordt beschreven... Andere detonators oid wil ook niet helpen, andere nForce drivers ook niet :(
Nu weet ik dus niet of dit ineens de videokaart is die het niet zo leuk meer vind, of toch iets met de hdd ofzo, dus weet ik ook niet of dit topic hier goed staat, maargoed. Search heb ik ook niets gevonden dat me heeft kunnen helpen. Ik ben nu 3d mark aan het downloaden om te kijken oftie met deze verse install ook probs geeft.
Videokaart is nu overigens dus niet geOced...
Pic staat hier onder... sry voor het grootte, maar heb nog geen photoshop oid hier op staan, alleen paint :|

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~mulde026/vice.JPG

Verwijderd

kan je pic ff verkleind worden, die plaatje trekt alles uit de vorm......

• nealzie
Verwijderd schreef op 26 november 2003 @ 19:32:
kan je pic ff verkleind worden, die plaatje trekt alles uit de vorm......
sry, was dr al mee bezig toen ik de post zag

• Babdef
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-06 09:57

Babdef

Zo, en nu jij weer...

Lijkt toch iets te maken te hebben met slechte koeling, dit is namelijk een typische kwaal als je aan het overclocken bent. Draait de fan van de videoplank wel goed?

Als je de comp net hebt aangezet, heb je het probleem dan ook? En wordt het naarmate je langer aan het spelen bent erger?

"A good traveller has no fixed plans, and is not intent on arriving." (Lao Tzu)

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:11
[rml][ FX5600 256mb] Rare art affects...[/rml] hoi :W

Ikke ook probleempke...

Verwijderd

ik geloof zo uit de hoofd dat je die plaatje url met als toevoeging 800,600 moest invullen. heb je geen photoshop voor nodig....

[img=w,h]url van afbeelding en dan 800,600[/img]

als dat niet klopt dan maar paint, open de plaat in paint en dan ga je bovenin naar afbeelding>uitrekken/hellen en dan zie je de 1e 2 zijn 100% verander je naar 50 % en de onderste 2 blijf je van af en dan klik je oke en dan is je plaatje 50 procent gekrompen :*)

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2003 19:55 ]

• danslo
Verwijderd schreef op 26 november 2003 @ 19:48:
ik geloof zo uit de hoofd dat je die plaatje url met als toevoeging 800,600 moest invullen. heb je geen photoshop voor nodig....

[[url= url van afbeelding en dan 800,600 ]afbeelding[/url]]

als dat niet klopt dan maar paint, open de plaat in paint en dan ga je bovenin naar afbeelding>uitrekken/hellen en dan zie je de 1e 2 zijn 100% verander je naar 50 % en de onderste 2 blijf je van af en dan klik je oke en dan is je plaatje 50 procent gekrompen :*)
Uhh.. ja, dat zou je toch gewoon kunnen editen in je eerste post?

Anyways... :)
Mag ik TS msn/icq etc waar ik met hem kan praten over dit probleempje? :) (msn adres in profiel..)

• nealzie
Verwijderd schreef op 26 november 2003 @ 19:48:

[[url= url van afbeelding en dan 800,600 ]afbeelding[/url]]

het spijt me, ik zit meestal in het fs2004 topic en daar zijn dit normale maten :P

de gpu word zo'n 55 graden ofzo, volgens smart doctor, en dit is dus terwijl ik zo'n 5 minuten in het spel zit...
De straat op de brug word soms transparant, enz enz, echt allemaal vreemde dingen :?

als ik ff alt+tab is het weg overigens, maar als ik dan verder vlieg/rij/loop gaat het weer vrolijk door...

offtopic:
niels_d@hotmail.com

[ Voor 13% gewijzigd door nealzie op 26-11-2003 19:59 ]

Verwijderd

zeg nou geen sorrie tegen mij 8)7

ik ben niet boos of zo, hoe deed je die plaatje verkleinen eigenlijk? met 800,600 of paint?

lees ook ff de topic door van een probleemgenoot van je hoe hij het heeft opgelost [rml][ Club3D FX5200] SoF2 doet raar[/rml]

clsik edit al zat genoeg, maar aangezien al wat post over de mijne heen zijn gegaan leest hij mij waarschijnlijk niet eens meer en daarom een nieuwe post dus eeeeeeuh.... :X !

• nealzie
Verwijderd schreef op 26 november 2003 @ 19:58:

ik ben niet boos of zo, hoe deed je die plaatje verkleinen eigenlijk? met 800,600 of paint?

lees ook ff de topic door van een probleemgenoot van je hoe hij het heeft opgelost [rml][ Club3D FX5200] SoF2 doet raar[/rml]

clsik edit al zat genoeg, maar aangezien al wat post over de mijne heen zijn gegaan leest hij mij waarschijnlijk niet eens meer en daarom een nieuwe post dus eeeeeeuh.... :X !
met paint gewoon...
* nealzie neemt nu dat topic door :)

• danslo
Verwijderd schreef op 26 november 2003 @ 19:58:

Als ik mn core hoger dan 400 zet gaat hij dus flippen, dat is niet de bedoeling.. en deze kaarten lopen al standaard op die speed.

Ik denk dat ik misschien de oplossing heb... Ik had m'n proc te ver overgeklokt waardoor mn geheugen het niet meer aan kon en nVidia drivers ook niet meer... Als ik Spearhead weer heb ga ik testen...

• nealzie
damn, haalde net met 3dmark 1434 :?
Ik heb dus mn kaart wel overgeclocked gehad, maar weer terug geklocked, heeft verder niks uitgemaakt, behalve wat performance verlies... maar voor ik ooit mn kaart had geOced haalde ik 2400 pt ongeveer...
M'n proc heb ik altijd al op 2205mhz draaien... ook toen alles het nog wel deed, dus het lijkt me sterk dat het daar aan ligt...
Overigens had ik nu voor zo ver als ik kon zien alleen bij Pixel shader 2.0 in 3d mark artifacts, maar dan wel heel erg veel...

• danslo
Hmmm... probeer eens alles op gefaults te zetten (ook je proc).. Ik heb er vorige week een nieuw reepje ram bij gekregen... Toen mn proc op standard waardes gezet en nu lijkt alles weer goed! Even 3dmark downloaden :)

Verwijderd

vraag: staat je AGP wel aan? check het door middel van aida32 of andere proggies. heb je nieuwste chipsetdrivers al geinstalleerd? heb je meerdere nividia drivers uitgeprobeerd, ik las net iets over dat uninstall van nvidia niet echt goed werkt en dat je een speciale verwijderaar ervoor moet hebben om echt van de slecht werkende driver af te komen. enz....

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2003 20:24 ]

• danslo
Verwijderd schreef op 26 november 2003 @ 20:24:
vraag: staat je AGP wel aan? check het door middel van aida32 of andere proggies. heb je nieuwste chipsetdrivers al geinstalleerd? heb je meerdere nividia drivers uitgeprobeerd, ik las net iets over dat uninstall van nvidia niet echt goed werkt en dat je een speciale verwijderaar ervoor moet hebben om echt van de slecht werkende driver af te komen. enz....
Dus vandaag maar een format er tegen aan gekwakt.
Lijkt me genoeg om van nasty drivers af te komen eh? :)

• nealzie
cls schreef op 26 november 2003 @ 20:39:
[...]

[...]

Lijkt me genoeg om van nasty drivers af te komen eh? :)
AGP staat aan.. net gechecked
beeldplank overclocken, helpt niks, onderclocken, ook niet, behalve dat het wat meer schokt en 1 graad minder warm word :D
cpu draait nu gewoon op default settings, helpt ook niet..
Verschillende drivers gebruikt, van de 45.23 tot de nieuwste.. allemaal hetzelfde :(
Overigens is het niet meer alleen zo dat de gebouwen er gek uit zien ofzo, maar echt het hele beeld begint te flikkeren enzo... nog steeds artifacts met 3d mark, ondanks ondergeclockte videokaart...
Kan het niet gewoon zijn dat de videokaart de geest heeft gegeven?

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~mulde026/vice2.JPG

• nealzie
beeldplank geruild nadat hij dezelfde probs in een andere pc gaf... netjes een nieuwe gekregen (mocht hem niet wisselen voor een radeo 9600pro :P) en alles doet het weer.. :)

• nealzie
ok, nu breekt mijn klomp B)
vice city doet geen rare dingen meer, behalve dat het niet helemaal soepel loopt...
maar ik krijg nog steeeds bij pixel shader in 3d mark enorm veel artifacts, en een vrij schamele score van 1900, terwijl ik toen ik mn systeempje net had wel 2400 haalde zonder de videokaart te overclocken :?

ik weet het echt niet meer, iemand?!!

Verwijderd

Doet de kaart het wel goed in een andere pc? Zet eens een dikke fan op de videokaart gericht, wellicht dat een ander component te heet wordt. Kijk ook ff in de logs van de eventviewer van windows of er errors staan.

• nealzie
Verwijderd schreef op 27 november 2003 @ 22:10:
Doet de kaart het wel goed in een andere pc? Zet eens een dikke fan op de videokaart gericht, wellicht dat een ander component te heet wordt. Kijk ook ff in de logs van de eventviewer van windows of er errors staan.
Voor dat ik met die andere naar de winkel ben gegaan heb ik die in een andere pc gestopt, die hetzelfde probleem gaf :?
waar vind ik die eventviewer van windows?

Ik heb verder nu ff geen fan om op die kaart te mikken, maar het voelt niet echt warm aan ofzo...

Het vreemd is dat ik het allemaal prachtig werkend heb gezien, en dat het plotsklaps mis is gegaan ofzo :?
Dat mn hdd op het randje van doodgaan ligt weet ik, maar dat kan hier toch niks mee te maken hebben?
ram zou kapot kunnen zijn, maar dat lijkt me ook niet dit soort probs geven...
CPU lijkt me ook sterk dattie niet helemaal lekker is... hij heeft een dikke aero7+ cooler dr op, en een mooie case fan in mn kast gedremeld, dus alles is altijd netjes gekoeld...

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08 13:26
Lui, dit komt door een bug in het spel, had ik ook...
Gewoon een patch downen (sorry, weet niet meer hoe het heet) en het werkt prima!

;)

• Oguz286
  • Laatst online: 15-08 13:26
Oguz286 schreef op 27 november 2003 @ 22:16:
Lui, dit komt door een bug in het spel, had ik ook...
Heeft niks met overgeklokte gpu's te maken :P
Gewoon een patch downen (sorry, weet niet meer hoe het heet) en het werkt prima!

;)
Ik heb slaap nodig :X

[ Voor 6% gewijzigd door Oguz286 op 27-11-2003 22:17 ]

• Thandor
  • Laatst online: 08:16

Thandor

SilverStreak

Je moet gewoon GTA:VC patchen.
Heb je niet de orginele versie ?? dan gewoon crack van 1.1 erover kopieren.

Verder moet je met de FX kaarten zeker de drivers 52.16 installeren. Mijn kaart is zodoende meer dan 2x zo snel geworden t.o.v. 44.03 drivers.

Beetje overklokken & tweaken kan ook nog.. en de FX 5600 is dan nog niet eens zo slecht :)

2943 3dmark03
10022 3dmark01
aquamark 3 : GFX =2,826 CPU = 6,701 Totaal = 23,274

Dit alles met een Athlon XP 1700+ @ 2600+ :)

OPGELET : Vergeet niet dat niet elke FX5600 dezelfde is. Ik heb er een van Pine XFX, m'n broer een van Albatron, maar mijne is meer dan 2x zo snel !

[ Voor 14% gewijzigd door Thandor op 27-11-2003 22:24 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• nealzie
AMD-FreaK schreef op 27 november 2003 @ 22:21:
Je moet gewoon GTA:VC patchen.
Heb je niet de orginele versie ?? dan gewoon crack van 1.1 erover kopieren.

Verder moet je met de FX kaarten zeker de drivers 52.16 installeren. Mijn kaart is zodoende meer dan 2x zo snel geworden t.o.v. 44.03 drivers.

Beetje overklokken & tweaken kan ook nog.. en de FX 5600 is dan nog niet eens zo slecht :)

2943 3dmark03
10022 3dmark01
aquamark 3 : GFX =2,826 CPU = 6,701 Totaal = 23,274

Dit alles met een Athlon XP 1700+ @ 2600+ :)
kijk, vice city is niet eens zo'n ramp, dat had ik toch al uitgespeeld, maar ik maak me een beetje zorgen over deze lage score en artifacts, terwijl ik het veel beter heb gezien op dit systeem...

toen ik hem goed had lopen, ook videokaart overclocked, haalde ik in de 2800 punten met 3dmark03... overigens liepen bij mij de 45.33 beter dan de nieuwste, en draai nu ff 45.23...
maargoed, ik vind het vreemd dat dit zo plots gebeurd, dan moet er toch iets mis zijn... en zolang ik niet de performance haal die ik had, en die ik dus hoor te hebben, baal ik e-norm :( :(

edit:

Je bedoeld dat deze miss langzamer is dan die die ik had?

[ Voor 4% gewijzigd door nealzie op 27-11-2003 22:33 ]

Verwijderd

Ik heb ook een XFX FX5600 256 mb,...tot op heden ook zulke beelden,.. en spontane reboots.

Eerst alleen bij spellen van EA Games,... maar nu ook bij andere games.
In WinXP heb ik dxdiag gedraaid. Toen ik de direct 3D test aanklikte, hing het hele systeem.

Lekker he....

Misschien de kaart weer omruilen voor een andere.
Gaat een Radeon 9600 goed samen met een Asus A7v8X-X moederbord, of zijn hier slechte ervaringen mee?.

Verwijderd

er wordt flink wat omgeruild zo te lezen....

ff ertussendoor, ik las ergens dat er een nieuwe nvidia detanor 53.xx is uitgekomen. misschien zijn de problemen die mensen hadden met 52.xx opgelost daarmee? baat het niet, dan schaad het niet.....

ik heb flink lopen te zoeken WAAR ik dat nou gezien had maar ik vond um meuktracker: nVidia Detonator XP 53.03

op nvidia.com zelluf vond ik um niet, vreemd......:?

Corrected the following issues from 52.16:

*Clone mode may be set for the GeForce FX 5600 although only one display is connected.
*GeForce FX 5950 Ultra: When 4x FSAA is enabled, half of the screen is black in Tiger Woods 2004 introductory video.
*GeForce4 MX 440 and GeForce4 Ti 4400, Windows XP: Blue-screen crash during Battlefield 1942 Desert Combat.
*GeForce FX 5950 Ultra: Homeworld2 antialiased performance is slow.
*GeForce FX 5950 Ultra and GeForce4 Ti 4400, Windows XP: Rendering corruption in Battlefield 1942 Desert Combat.
*GeForce FX 5950 Ultra, Windows XP: “X2: The Threat” benchmark is choppy or jerky in some places.
*All GeForce FX: Intermittently, Warcraft III videos are not displayed properly on some systems.

enz enz

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2003 02:55 ]

• nealzie
Ik ben dus bij computerland geweest, met mn geruilde kaart...
Daar zeiden ze dat die eerste gewoon goed was, bla bla bla... de verkoper was wel aardig, had nog gevraagt oftie me niet een ati mee kon geven, maar dat mocht niet, en zit ik nou met die ouwe kaart B)
heb nu een nieuwe hdd (moest zowiezo al) en haalde net mn 3d mark 2001 SE 9888 punten :? ik weet niet echt of dit laag of hoog is eigenlijk, maar volgensmij kan het wel hoger... ik zag niet echt artifacts, behalve bij die laatste, met dat paard, toen twijfelde ik een beetje of het nou echt artifacts waren die ik zag...
Pagina: 1