Vanmiddag heb ik een USB memory stick van 256 MB gekocht. Deze stick is van de fabrikant Apacer en type HANDY STENO 2.0. Wanneer ik deze stick aansluit op mijn Windows XP computer kan dan reboot mijn systeem ineens. Op twee andere computer (win200 en win xp) had ik meteen toegang. Het apparaat verwijderen en de computer opnieuw opstarten levert weer hetzelfde probleem op.
Verwijderd
Dat opnieuw opstarten doet winXP automatisch dat kun je uitzetten, en dan krijg je wel een foutmelding te zien d.m.v "het blauwe scherm"Verwijderd schreef op 26 november 2003 @ 19:29:
Vanmiddag heb ik een USB memory stick van 256 MB gekocht. Deze stick is van de fabrikant Apacer en type HANDY STENO 2.0. Wanneer ik deze stick aansluit op mijn Windows XP computer kan dan reboot mijn systeem ineens. Op twee andere computer (win200 en win xp) had ik meteen toegang. Het apparaat verwijderen en de computer opnieuw opstarten levert weer hetzelfde probleem op.
uitzetten:
control panel>advanced>startup and recovery> en dan "automatically reboot " uitvinken
Verwijderd
misschien dat er een driver voor die desbetreffende usb stick moet worden gedownd? ik had laatst ook last met zo'n klereding, moest ik ff drivertje van tevoren installen. hoop dat dit de oplossing is? suc6 ermee
Na het rebooten is hij ook niet beschikbaar. Dan krijg ik in apparatenbeheer zo'n uitroeptekentje. De stick staat wel keurig aangegeven als een USB apparaat voor massaopslag. Windows kan het apparaatstuurprogramma voor dit apparaat niet in het geheugen laden. Mogelijk is het stuurprogramma beschadigd of het ontbreekt. Op de website van Apacer kan ik echter geen driver vinden voor Win XP.Verwijderd schreef op 26 november 2003 @ 20:03:
Reboot hij en is hij daarna tot beschikking, of hij crashed hij? wat is het?
Nope, op de verpakking staat dat Win ME, Win 2000 en Win XP dit apparaat vanzelf zouden moeten herkennen. Op twee andere computers werkt deze stick dan ook meteen. Alleen voor Win98 dient een driver te worden geinstalleerd.Verwijderd schreef op 26 november 2003 @ 20:06:
misschien dat er een driver voor die desbetreffende usb stick moet worden gedownd? ik had laatst ook last met zo'n klereding, moest ik ff drivertje van tevoren installen. hoop dat dit de oplossing is? suc6 ermee
Verwijderd
Je hoeft ook geen losse driver te downloaden, omdat XP die reeds aanwezig heeft (vandaar dat hij als Massaopslag wordt gezien).
Zoals je 't beschrijft, klinkt 't alsof juist die driver beschadigt is geraakt.
Dit kan je eventueel nog even testen met een andere USB stick, maar ik voorspel nu al dat hij weer crashed.
Je kan even proberen of 't runnen van "System File Checker" (run->SFC.exe) uitkomst biedt.
Maar ik weet bijna zeker dat je probleem bij een corrupte driver ligt.
Zoals je 't beschrijft, klinkt 't alsof juist die driver beschadigt is geraakt.
Dit kan je eventueel nog even testen met een andere USB stick, maar ik voorspel nu al dat hij weer crashed.
Je kan even proberen of 't runnen van "System File Checker" (run->SFC.exe) uitkomst biedt.
Maar ik weet bijna zeker dat je probleem bij een corrupte driver ligt.
Verwijderd
ooh.. probeer dan gewoon de driver er helemaal af te gooien en opnieuw te beginnen?
[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2003 20:21 ]
probeer de drivers van je USB opnieuw te installeren.........
zou mij nix verbazen dat hij dan wel werkt
suc6
suc6
Ik heb ook een scanner op mijn usb poort aangesloten. Die werkt wel naar behoren.Vierkant228 schreef op 26 november 2003 @ 20:21:
probeer de drivers van je USB opnieuw te installeren.........
suc6
niet geschoten is altijd mis, en las dat hij probleemloos werkte op 2 andere PC's
In het verleden heb ik wel vaker meegemaakt dat sommige apparaten wel op USB werkte en andere niet.
ik zeg niet dat dit de oplossing is, maar zou goed kunnen
In het verleden heb ik wel vaker meegemaakt dat sommige apparaten wel op USB werkte en andere niet.
Bedankt voor je advies, ik wil het zeker een keer proberen. Maar ik ben alleen niet zo thuis in computer; hoe moet ik de drivers van mijn usb kaart vervangen. Dur uit gooien lukt wel, denk ik. Maar hoe installeer ik de nieuwe?Vierkant228 schreef op 26 november 2003 @ 20:32:
niet geschoten is altijd mis, en las dat hij probleemloos werkte op 2 andere PC's
start
instellingen
configuratiescherm
systeem
tabblad hardware
apparatenbeheer
nu naar de usb controller, rechtermuisknop
stuurprogramma bijwerken
-ik wil zelf kiezen-
dan de locatie opgeven (CD-rom of waar de nieuwste driver dan ook staat)
instellingen
configuratiescherm
systeem
tabblad hardware
apparatenbeheer
nu naar de usb controller, rechtermuisknop
stuurprogramma bijwerken
-ik wil zelf kiezen-
dan de locatie opgeven (CD-rom of waar de nieuwste driver dan ook staat)
Verwijderd
als je leest vierkant merk je dat hij geen driver heeft, dat windows hem volgens de verpakking zelf moet detecteren..
bedoel ook de USB driver, niet de stick
USB2 sowieso SP1 (winXP)
USB2 sowieso SP1 (winXP)
Wellicht ligt het aan het feit dat ik SP1 niet heb geinstalleerd. Ik heb namelijk een copietje van Windows XP...Vierkant228 schreef op 26 november 2003 @ 20:52:
bedoel ook de USB driver, niet de stick
USB2 sowieso SP1 (winXP)
Als je kopie WinXP pro hebt, hoef je alleen maar op internet te zoeken voor ander sn. welke wel SP1 laat installeren, bij XP home moet het sowieso kunnen als hij geactiveerd is.
suc6
suc6
Oke zijn we weer.
Inmiddels heb SP1 voor Win XP geinstalleerd en tevens weer eens de USB drivers duruit gegooid, maar nog steeds hetzelfde resultaat. Windows start opnieuw op nadat ik mijn stick in het USB slot gooi.
Inmiddels heb SP1 voor Win XP geinstalleerd en tevens weer eens de USB drivers duruit gegooid, maar nog steeds hetzelfde resultaat. Windows start opnieuw op nadat ik mijn stick in het USB slot gooi.
Ook de USB (2) drivers opniew geinstalleerd (niet van de stick maar moederbord)
meer kan ik mij ook niet bedenken, hooguit dat je usb gaar is (spanningsverliezen/ kortsluiting)
alle usb poorten geprobeert ?
meer kan ik mij ook niet bedenken, hooguit dat je usb gaar is (spanningsverliezen/ kortsluiting)
alle usb poorten geprobeert ?
Pagina: 1