Toon posts:

Twinmos pc3200 vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het is me even niet duidelijk.

http://is41.introweb.nl/c...6043065f+NL/products/8615

Daar staan volgens de site 2 reepjes pc3200 dual channel geheugen te koop.

'Vergelijkbaar' geheugen is vaak 2 maal zo duur (kingston, corsair).

Na het lezen van deze review

nieuws: TwinMOS PC3200 Dual Channel DDR geheugenreview

Blijkt het prima geheugen te zijn.

Mijn vraag, kan dit geheugen kwalitatief meekomen met de duurdere merken, en s het 'echt' dualchannel mem. :>

In overclocken ben ik nie geintresseerd.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2003 19:31 ]

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

_Elk_ geheugen kan in principe in dual channel draaien, zolang het dezelfde grootte heeft. Dual channel heeft eigenlijk niks met de modules te maken, het is gewoon een soort van aansturing.

Twinmos is goed geheugen; en kan zeker tot de a-merken gerekend worden.

[ Voor 3% gewijzigd door Leon T op 26-11-2003 19:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja ok, dat is dus via mobo bios instelbaar?

Het gaat me er eigenlijk om dat twinmos voor zo weinig geld (lees de helft van bijv kingston) dat geheugen weet de produceren.

Verwijderd

let wel erop dat asus p4p800 moeilijk doet met twinmos geheugen..... het is prima geheugen verder.....

als het goed is stelt de mobo zichzelf in na detectie bij opstart.

mijn bord ondersteunt dual ddr maar ik heb maar 1 reep en dus staat erbij opstart found single memorie kingston 400 mhz( precies weet ik het ook niet meer, pin me er niet op vast!)

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2003 19:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het moet gaan werken met een asus p4c800 de luxe..

Was gewoon verbaasd over de prijs, en ik zit nu steeds te kijken of t wel echt 2x 512 mb is voor dat geld :p

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2003 19:36 ]

Verwijderd

p4c800 lijkt sterk op de p4p800, als ik jou was ging ik maar eerst checken op de asus.com of p4c800 twinmos wel slikt? (overigens waar zag je dat ? volgens mij zag ik hetzelfde in delft?

ow trouwens ik herineer me plots dat ik me verbaasde om twinmos geheugen dat zo goedkoop was, het bleek dat het maar 1 reepje was en dat twinmos niet altijd perse dubbel memorie verkoopt

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2003 19:39 ]

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
ik heb zelf die Twinmos pc3200 met Twinmos chippies
2 x 256 MB op een Asus A7N8X Deluxe rev 2.0
in dual channel mode

Het geheugen kan heel goed tegen hoge voltages en is mede daardoor (ook in dual channel mode) erg goed FSB-overklokbaar.

Echter, op een site heb ik een review gelezen met dezelfde modules in single channel mode. Volgens de review konden ze het geheugen op 200+ FSB
op 2-3-3-5 stabiel draaien.
In dual channel mode kan ik niet sneller dan factory defaults draaien (2.5-3-3-8).
Echter kan ik met deze timings wel de FSB makkelijk op 220 zetten.
Helaas wil m'n XP1800+ niet verder dan 220 FSB :+

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman (F60) Cooper S (Stage 1 tuned)

Verwijderd

Topicstarter
Enige op de ASUS website is dit: 'PC3200/PC2700/PC2100 ECC/Non_ECC DDR SDRAM'

Verder nergens wat te vinden, al eerder geprobeerd.

Niemand ervaring mee?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2003 19:51 ]

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:38

Exigence

dnkroz

Verwijderd schreef op 26 november 2003 @ 19:34:
Het gaat me er eigenlijk om dat twinmos voor zo weinig geld (lees de helft van bijv kingston) dat geheugen weet de produceren.
Nee, je moet het anders zien: Kingston verkoopt het voor dubbel zo veel geld als Twinmos :)

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 23:25

DSK

boeiend...

Heb zeer goede ervaring met Twinmos, volgens mij zijn ze evenwaardig als een A-merk, met uitzondering van de prijs ;)

Blog (Linux-related)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De term "Dual Channel" wordt door geheugenfabrikanten misbruikt in de marketing, daarmee misleiden ze onwetende mensen om juist dát geheugen te kopen in plaats van twee huis-tuin-keuken reepjes :)

En verder zijn Kingston en zeker Corsair A-merken met anders geldende garanties en andere service, etcetera, terwijl Twinmos zo'n beetje tussen cheap-ass en A-merk hangt. Het doet wat het doen moet, maar verwacht er niet teveel van ;)

Je kunt je nog lang blijven verbazen over de prijzen, maar het verbaast me eigenlijk dat je slechts vanwege het prijsverschil een topic opent ..
Pagina: 1