is een DVI aansluiting aan te raden? Ik wil een LLyama tft monitor kopen , en wel de E431S-W maar deze is pas leverbaar op 31/12/03 . De E430-W hebben wel op voorraad. Het verschil tussen deze twee , is dat de E431s-W DVI en speakers heeft. Dus is DVI echt mooier ? Ik heb dat op m`n videokaart zitten (geforce 4 TI4200). Wat zouden jullie doen? Ik heb ook niet zo`n zin om zo lang te wachten
De kwaliteit zal ietsje beter zijn, maar volgens mij is er zo weinig verschil dat je net zo goed een monitor kan kopen zonder DVI.
The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.
Verwijderd
Ik zou in iedergeval voor een tft gaan met DVI, het is echt zonde om een tft te neme zonder dvi.
Want het mooie is aan die tft schermen dat ze nooit met kleuren, enz gaan afwijken door dat ze digitaal zijn. Alleen dat heb je niet meer waneer je hem analoog aansluit.
Want het mooie is aan die tft schermen dat ze nooit met kleuren, enz gaan afwijken door dat ze digitaal zijn. Alleen dat heb je niet meer waneer je hem analoog aansluit.
Gevonden op PCWorld:
Digital versus analog: If you have a graphics card with digital video-out, choose an LCD that has digital input. The image won't have to convert from analog to digital and back again, so it will be clearer. Even if you don't have a DVI port on your system, choosing a digital LCD makes sense, because your next desktop PC probably will have a DVI port--and most digital-capable monitors also have a VGA (analog) connection. Digital inputs tend to be found on more-expensive LCDs. Very few notebook PCs come with digital outputs for external monitors. However, some notebooks can gain a DVI connection when they attach to a docking station or port replicator.
Reporter: 'What do you think about western civilization?'
Gandhi: 'I think it would be a good idea.'
Verwijderd
Of je koopt een Hitachi CML174SXWVerwijderd schreef op 26 november 2003 @ 18:56:
aha bedankt allemaal . Ik wacht maar op de E431S met DVI !
Heeft ook een snelle response tijd enz
Deze IIyama heeft een responsetijd van 16ms. Dus snel zat denk ikVerwijderd schreef op 26 november 2003 @ 19:38:
[...]
Of je koopt een Hitachi CML174SXW
Heeft ook een snelle response tijd enz
Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi
Iiyama Nederland heeft momenteel inderdaad een levertijdprobleem. Ca. 1/3 van de openstaande bestellingen kunnen op dit moment worden uitgeleverd. Nieuwe bestellingen kunnen idd pas vanaf 1 januari uitgeleverd worden.
Het verschil tussen de E430 en de E431S is niet alleen de DVI aansluiting en de speakertjes (waar je overigens geen z*k aan hebt, geloof me). De E431S beschikt namelijk over een nieuwere versie van het TN-panel (dat vertelde Iiyama me iig), wat de kwaliteit zeker ten goede komt! Ook VGA vs. DVI levert een (klein) kwaliteitsverschil op, maar het grootste verschil is het panel. Wachten op de E431S is mijns inziens de moeite waard!
[edit] Houd er rekening mee dat de E431S standaard alleen wordt geleverd incl. een VGA kabel. Een DVI kabel zul je dus apart moeten aanschaffen. Of de schermen die vanaf januari worden uitgeleverd met een extra DVI kabel weet ik niet, maar ik verwacht het niet.
Het verschil tussen de E430 en de E431S is niet alleen de DVI aansluiting en de speakertjes (waar je overigens geen z*k aan hebt, geloof me). De E431S beschikt namelijk over een nieuwere versie van het TN-panel (dat vertelde Iiyama me iig), wat de kwaliteit zeker ten goede komt! Ook VGA vs. DVI levert een (klein) kwaliteitsverschil op, maar het grootste verschil is het panel. Wachten op de E431S is mijns inziens de moeite waard!
[edit] Houd er rekening mee dat de E431S standaard alleen wordt geleverd incl. een VGA kabel. Een DVI kabel zul je dus apart moeten aanschaffen. Of de schermen die vanaf januari worden uitgeleverd met een extra DVI kabel weet ik niet, maar ik verwacht het niet.
[ Voor 17% gewijzigd door koraks op 26-11-2003 23:40 ]
Verwijderd
Ik heb gisteren een E431S gekocht bij Mycom, ze zijn daar dus gewoon leverbaar. Vobis heeft ze ook maar daar zijn ze 30 euro duurder...koraks schreef op 26 november 2003 @ 23:37:
Iiyama Nederland heeft momenteel inderdaad een levertijdprobleem. Ca. 1/3 van de openstaande bestellingen kunnen op dit moment worden uitgeleverd. Nieuwe bestellingen kunnen idd pas vanaf 1 januari uitgeleverd worden.
ik heb mijn e431s nu een maand volgens mij, en ik moet eerlijk zeggen dat ik geen verschil merkte tussen dvi en vga (met een radeon 9700pro) Maar ja misschien zijn mijn ogen niet zo goed
Het is natuurlijk goed mogelijk dat er voorraden in het land zijn van dit type scherm. Iiyama Nederland zelf heeft er in ieder geval te weinig, dus als je op dit moment als dealer bij Iiyama zo'n scherm bestelt wordt het pas in januari geleverd.Ik heb gisteren een E431S gekocht bij Mycom, ze zijn daar dus gewoon leverbaar. Vobis heeft ze ook maar daar zijn ze 30 euro duurder...
ik heb hem sinds gisteren. ze hadden een spoedbestelling (ofzo) binnengekregen.
Wel even wennen van crt naar tft , heel helder beeld (veel licht). Vind het wel een mooi ding. Is het zo dat deze monitor het mooiste is op 1280X1024? lijkt wel zo.
Ik het iets gehoord over native resolution?
Wel even wennen van crt naar tft , heel helder beeld (veel licht). Vind het wel een mooi ding. Is het zo dat deze monitor het mooiste is op 1280X1024? lijkt wel zo.
Ik het iets gehoord over native resolution?
Kan iemand zeggen of deze e431 van IIama idd een beter scherm heeft zoals eerder opgemerkt in dit topic?
Wil iemand eens wat echte gebruikerservaringen posten mbt dit scherm?
bedankt alvast
bedankt alvast
Anders zoek je evend_marf schreef op 18 december 2003 @ 00:18:
Kan iemand zeggen of deze e431 van IIama idd een beter scherm heeft zoals eerder opgemerkt in dit topic?
bedankt alvast
TFT-Gamen - The 8th Episode staat bijvoorbeeld wel wat.
Ik zit ook nog op een E431S-B te wachten (bij Paradigit) en ze "hopen" dat ze vrijdag meer weten. Zal wel januari worden ofzo.
Maar een andere monitor wil ik niet, omdat deze gewoon overal als beste uit de bus komt.
Om even ontopic te blijven: DVI scheelt ook geklooit met refreshrate, calibratie enz. omdat het beeld digitaal wordt verzonden en niet analoog
[edit]
Goh, tis nog een oud topic ook
[ Voor 4% gewijzigd door MikeN op 18-12-2003 00:31 ]
ik zal ff mijn bevinden beschrijven.
ik ben eergisteren van dsub naar dvi kabel gegaan, en ik merk het echt enorm in de kwaliteit van het beeld.
Ik had eerst dus ook alles geconfigureerd enzo met betere verhouding kleurtjes etc. maar het ziet er nu al beter uit na eigen calibratie van het scherm, dvi is naar mijn mening veel scherper, en qua kleur scherper, en mooier van kleur, daarbij is me ook nog opgevallen dat ik met dsub eerst onderin mn taakbalk pixels in de iconen zag, en dat is nu ook helemaal weg.
Ook is er helemaal geen extra ghosting ofzo ( niet dat die er al was ofzo ).
tis overigens een kabel van 6 euro meen ik, bij een inkoopactie besteld.
en de monitor waar ik het over heb is de - hoe kan het ook anders - iiyama e431s-b
ik ben eergisteren van dsub naar dvi kabel gegaan, en ik merk het echt enorm in de kwaliteit van het beeld.
Ik had eerst dus ook alles geconfigureerd enzo met betere verhouding kleurtjes etc. maar het ziet er nu al beter uit na eigen calibratie van het scherm, dvi is naar mijn mening veel scherper, en qua kleur scherper, en mooier van kleur, daarbij is me ook nog opgevallen dat ik met dsub eerst onderin mn taakbalk pixels in de iconen zag, en dat is nu ook helemaal weg.
Ook is er helemaal geen extra ghosting ofzo ( niet dat die er al was ofzo ).
tis overigens een kabel van 6 euro meen ik, bij een inkoopactie besteld.
en de monitor waar ik het over heb is de - hoe kan het ook anders - iiyama e431s-b
Jepz, en daarom kan deze wel dicht aangezien het of prima zelf uit te zoeken is, of te vinden is in de TFT - gamen topics
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()