Toon posts:

[Chello] Niet betalen, toch Internet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist heb ik iets raars gemerkt bij een kennis van me. (Nee niet dat ik niet betaald heb :))

Ze was afgesloten van Internet, kreeg toch een IP nummer, en kon mijn station benaderen via de wijkhub of hoe zo'n ding ook heet. De blokkade door wanbetaling lag pas bij de 5e hop.

Waarom zouden deze mensen niet gewoon gebruik maken van een proxy die ergens in de wijk staat zodat ze toch op Internet kunnen?

Chello merkt eigenlijk niet veel omdat ze de wijkhubs toch niet loggen lijkt me. Evil thought van mij, maar het kan toch niet zo zijn dat Chello zoiets kan laten gebeuren? Dit zou HEEL erg dom zijn...

reacties!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:11

Sick Nick

Drop the top!

fijn, dan ga je allemaal over een baggertrage proxy die bij iemand thuis draait op een chello bak. Weet je hoe extreem hopelaas traag dat gaat?

[edit]

Ik ben dus eindelijk van die chello gasten af, ik kan echter met die modem op ELK willekeurig huis hier in de wijk aansluiten en ik heb gewoon werkend internet. Ook al heb je nooit een chello abo gehad op dat adres, het werkt gewoon. Ook met elke pc, mac adres gebonden ip hebben ze niet. Je krijgt gewoon een ander ip.

[ Voor 54% gewijzigd door Sick Nick op 26-11-2003 18:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt me sterk dat je gewoon een lease krijgt met een modem die nog nooit geauthoriseerd is geweest... Kan je ook meer details er over geven? Want dan ga ik nog 2-3 modems aankoppelen voor nog meer bandbreedte >:) En als een proxy traag is, dan doe je het toch niet helemaal goed. Je zou natuurlijk ook gewoon Internet kunnen "delen"... of ieder ander deel pakket gebruiken...

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2003 18:46 ]

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:11

Sick Nick

Drop the top!

Een proxy op een chello lijntje is per definitie traag, sneller dan 128 kbit zal je je pagina's niet kunnen krijgen. Als je dan met meer dan 2 man op dat ding zit, nou tel uit je winst he.
En dat is m'n oude modem dus die zal wel een keertje opgenomen zijn in het systeem. Vanaf volgende maand kijk ik wel even of het dan nog werkt (dan zou de lijn afgesloten moeten zijn)

[ Voor 34% gewijzigd door Sick Nick op 26-11-2003 18:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb je ook weer gelijk in, maar je hebt natuurlijk van die mensen die alleen maar MSN'en.... Leuke buurtchat ;) Zou je trouwens niet een leuke DHCP server op kunnen zetten voor je eigen wijk en zo een klein netwerkje aan kunnen leggen??? >:)

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2003 19:13 ]