Toon posts:

Vreemd probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste computerkenners (tenminste, dat hoop ik ;) )

Mijn computer start niet meer op als 'ie koud is (nacht uit gestaan), de volgende foutmeldingen heb ik voorbij zien komen:

1. Windows kan niet worden gestart wegens een fout in de software

2. Windows kan niet worden gestart omdat het volgende bestand is beschadigd of niet kan worden gevonden:
\windows\system32\config\system

3. Windows kan niet worden gestart omdat het volgende bestand is beschadigd of niet kan worden gevonden:
<windows-hoofdmap>\system32\ntoskrnl.exe

4. De computer blijft hangin in een zwart scherm.

De computer start zonder problemen op als 'ie warm is.
Als ik de computer laat staan bij de eerste keer dat 'ie vastloopt of een foutmelding geeft en ik druk na een minuut of 10 weer op reset, start 'ie meteen goed op.

Ik dacht aan een softwarefout, ik heb alle partities verwijderd, opnieuw aangemaakt, geformatteerd en toen heb ik Windows XP weer geïnstalleerd. Hiermee was het probleem niet opgelost.

Toen heb ik de helpdesk gebeld, er is toen een monteur mijn computer komen maken, eerst een nieuw moederbord, het probleem bestond nog steeds dus het originele weer terug.
Toen een nieuwe processor, het probleem bestond nog steeds dus de originele weer terug.
Toen nieuw geheugen, het probleem bestond nog steeds dus het originele weer terug.
Toen een nieuwe harde schijf en het probleem leek opgelost. Maar nu start ik vanmorgen mijn computer weer opnieuw op en weer de foutmeldingen!

Mijn computer is ongeveer een jaar geleden bij de ALDI gekocht en alleen de originele hardware zit erin, dat zijn o.a.:
AMD 2400+
ASUS A7V8X

Hebben jullie enig idee wat het nog zou kunnen zijn? Zelf zit ik te denken aan de voeding, omdat dit één van de weinige onderdelen is die nog niet nieuw geprobeerd is.

Bijvoorbaat Dank.

• MeIsTwisted
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

voeding denk ik

[ Voor 40% gewijzigd door MeIsTwisted op 26-11-2003 18:26 ]

Multimonitor is relax :P

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:19
Dit klinkt mij al mem probleem.
Toen ik nog ergens werkte bleek dit bij brak geheugen voor te komen ook al zette je een correcte image op de harde schijf.
De bestanden zijn dus wel degelijk aanwezig op de schijf alleen komen ze niet goed in het geheugen terecht.
Ik zou als ik jouw was memtest86 ff een uurtje gaan draaien.

Taal fouten inbegrepen ;)

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Meneer aard

Porsche rulez!

klaasbram schreef op 26 november 2003 @ 18:27:
Dit klinkt mij al mem probleem.
Toen ik nog ergens werkte bleek dit bij brak geheugen voor te komen ook al zette je een correcte image op de harde schijf.
De bestanden zijn dus wel degelijk aanwezig op de schijf alleen komen ze niet goed in het geheugen terecht.
Ik zou als ik jouw was memtest86 ff een uurtje gaan draaien.
Dat kan best kloppen, maar dan moet de ts wel een fout melding zien tijdens het installen van windows.

Ik heb dit probleem bij de pc van mijn neef, pc starte mooi op met rood aandringende waarschuwing, ik denk laten gaan windows er op mooi niet ene fout na de andere. Alle anders os`sen gebruikt en wou niuet installeren. Het probleem was weg toen ik het geheugen een keer had aan gedrukt.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties.

De monteur had ook nieuw geheugen geprobeerd, echter dit mocht niet baten, tenzij natuurlijk de door hem geplaatste module ook niet goed is.
Tijdens de installatie van Windows XP zijn er geen foutmeldingen weergegeven.

Morgen bel ik de helpdesk nog eens, ik ben erg benieuwd wat de oorzaak is van het probleem.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2003 22:58 ]

Verwijderd

Lijkt mij toch iets van een software fout, of het moet in de harde schijf zitten. Met de Recovery cd kun je windowsfouten herstellen.
Anders kun je ook nog de aankooptoestand herstellen met de Application & Support cd. (zie handleiding).
Heeft dit allemaal geen effect, dan denk ik toch dat de harde schijf een probleempje heeft. 8)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 november 2003 @ 23:04:
Lijkt mij toch iets van een software fout, of het moet in de harde schijf zitten. Met de Recovery cd kun je windowsfouten herstellen.
Anders kun je ook nog de aankooptoestand herstellen met de Application & Support cd. (zie handleiding).
Heeft dit allemaal geen effect, dan denk ik toch dat de harde schijf een probleempje heeft. 8)
Ik heb de software al allemaal opnieuw geïnstalleerd, sterker nog, dat heeft de monteur gedaan.
Er zit nu ook een nieuwe harde schijf in.
Software en harde schijf zijn dus zo goed als uitgesloten als oorzaak van het probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom er net achter dat het probleem zich alleen voordoet wanneer de computer een hele nacht zonder spanning heeft gestaan (met een schakelaar op de stekkerdoos). Laat ik de spanning op de computer staan (voor de duidelijkheid, de computer staat wel uit) dan start 'ie in 1x probleemloos op.

• BEVEL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-04 07:20

BEVEL

s9.BeVeL

schuif em iets dichter bij de kachel anders :)

nee.. lol

lijkt me gewoon een voedingsprobleem
probeer nog een andere voedingskast

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 november 2003 @ 08:17:
Ik kom er net achter dat het probleem zich alleen voordoet wanneer de computer een hele nacht zonder spanning heeft gestaan (met een schakelaar op de stekkerdoos). Laat ik de spanning op de computer staan (voor de duidelijkheid, de computer staat wel uit) dan start 'ie in 1x probleemloos op.
Waarom haal je dan je netvoeding er af?
Als de pc uit is staat er alleen stroom op je voeding en op je aanknopje,
verders wordt er stroom gebruikt om je bios battery op te laden.
Als ik jouw was zou ik gewoon je net voeding er op laten.
Pagina: 1