Toon posts:

Bepaalde dividers die standaard zijn onder de overclockers?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik had een vraagje over het instellen van dividers bij overclocken....ik weet wel hoe het moet enzo maar ik vroeg me af of je wanneer je een oc hebt van bijv. 2.6 naar 3.2ghz of je er dan bij moet vermelden dat je de dram dividers bijv. op 4/5 gezet hebt.

Hmm ik zie nu dat de titel niet echt duidelijk is...beter zou zijn: "dividers die standaard zijn bij het vermelden van een overclock" oid ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2003 18:26 ]

Verwijderd

Mja..je moet niks :) Maar als je iets post dan is het natuurlijk altijd leuk om wat extra erbij te zetten. Bij een 3DMark score bijv. maakt de divider nogal wat uit en is het dus slim om het erbij te zetten.

Overigens zijn dividers (mem dividers in dit geval) alleen belangrijk bij Intel systemen. AMD systemen gebruiken geen divider. Hij is er wel, maar het snelst is 1:1 (wat dus eigenlijk geen divider is). Een andere div dan 1:1 draaien is onzin op een XP systeem.

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:48
Ik schrijf meestal FSB 281(5:4)
Dus een FrontSideBus van 281 Mhz met de 5:4 divider. Of je vermeldt gewoon op welke snelheid je Mem loopt, dan weet iedereen gelijk wat je hebt ingesteld.
Dus DDR 450 ofzo....

Maareh, wat is je overclock nu dan?

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er mensen die boven de 225mhz komen met hun Pentium4C met de memdivider op 1:1?

Mijn overclock is nu 2.6@3127 (heel precies ja :p) met divider op 4/5...ik heb corsair geheugen maar volgens mij beetje pech gehad want boven de 220mhz begint ie al veel fouten te maken en spontaan te rebooten.

Wat trouwens ook gek is: In de bios kan ik mijn geheugen alleen maar op cas2 zetten...opzich geen probleem...maar met divider 1:1 geeft cpu-z aan dat ie op cas2.5 staat, dit is overigens bij divider 4/5 niet

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2003 18:34 ]