Toon posts:

Scrollen: voeding of cooler gaat langzamer draaien

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de onduidelijke topictitel, maar het probleem wat ik heb is niet zo heel erg makkelijk uit te leggen, maar ik probeer het toch, hopelijk komt het iemand bekend voor. Nouja, het is niet echt een probleem, maar toch wil ik weleens weten waar het door komt. Als ik met mijn muis ga scrollen, dan lijkt het alsof mijn voeding of mijn CPU cooler iets langzamer gaan draaien en na het scrollen weer normaal. Het is niet heel veel lager, maar toch een klein beetje, het is iig wel hoorbaar. Ik wist niet dat scrollen daarop invloed had. Iemand die het probleem bekend voor komt? Ik heb geen flauw idee waar ik het moet zoeken.

Specs kast: Aopen HQ-85
Specs CPU cooler: Coolermaster Aero 7+

• CRiMiNaL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-01-2024

CRiMiNaL

Witlof ^^

ik weet wel wat je bedoeld, maar volgens mij is dit alleen bedrog van je eigen gehoor.
hoor het zelf af en toe wel is, als ik een grote file copy of zoiets. maar kan me bijna niet voorstellen dat het iets anders is dan het ene geluid wat het andere in je kast iets dempt.

... MMORPG Addict.

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05 17:27

DaOverclocker

Overclocker for life...

Volgens komt het omdat je je cpu ineens voor 100% gebruikt, en dus je 12v lijn beetje inzakt.

Ik weet zeker dat dit geen bedrog is, wat het is me ook wel eens opgevallen terwijl ik naast een pc stond en er niet eens naar keek. (toen ging zag ik dat de hd ook aan het ratelen was)

systeem specs

• Hazuki
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-05 19:02

Hazuki

On my Suzuki

Er zijn genoeg programma's om de snelheid van je fans weer te geven. Ik stel voor dat je er eentje download en het gewoon test.
Lijkt me, als het idd zo is, niet echt gezond.

Koekie?

Verwijderd

Hebk ook last van gehad.. hierover is genoeg op de seach te vinden btw..
is een redelijk veel voorkomend probleem en het is niet schadelijk voor je hardware als je 12 v lijn en 5 volt lijn maar binnen een marge van 10% blijven.

als ik goed luister heeft zelfs mn nieuwe pc dr een beetje last van.

• Babdef
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-05 14:37

Babdef

Zo, en nu jij weer...

Volgens mij is zelfs redelijk normaal. Dit is mij meer dan eens opgevallen bij verschillende computers, maar het maakt verder niets uit. Over het algemeen gaat de fan maar een heel klein beetje langzamer draaien en dat kan absoluut geen kwaad (maar hij moet natuurlijk niet bijna stil gaan staan als je heftig aan het scrollen bent :9)

"A good traveller has no fixed plans, and is not intent on arriving." (Lao Tzu)

Verwijderd

bij mij @ stage hebben vrijwel alle pc's er last van ;-)

en indien je pc gewoon stabiel loopt is er heus niks aan de hand hoor
Pagina: 1