• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
Het lijkt mij ontzettend gaaf om een draagbaar GPS systeem te hebben, voor zowel in de auto als bijvoorbeeld wandelend in een vreemde stad.

Ik zie veel ipaq achtige dingen op internet, en paketten met prijzen waar je niet goed van wordt.

Maar kan het goedkoop? Een ontvanger met een draad naar een apparaat met bijvoorbeeld een zwart/wit scherm en een cheap speakertje voor de "over 500m linksaf stem"?

Of zijn er ook al betaalbare GSM's geschikt?

[ Voor 5% gewijzigd door cornelixnootje1 op 26-11-2003 17:44 ]

• nastydog
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-11 19:46
Ben bang dat het bij die dure aparaten blijft!!!

Ik houd het al een enige tijd in de gaten, maar het goedkoopste wat ik gezien heb is bij Mediamarkt dan heb je een Ipaq H1940 &TomTom 2.0 Benelux Bluetooth paket voor een prijs schrik niet € 699,- , normaal € 899,-!!!! :'(

( En alleen tijdens de komende HCC dagen want daar staan ze samen met M$ en de prijzen gelden ook in alle Mediamarkt winkels)

Maar succes verder met zoeken!!! ;)

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
nastydog schreef op 26 november 2003 @ 17:53:
Ben bang dat het bij die dure aparaten blijft!!!

Ik houd het al een enige tijd in de gaten, maar het goedkoopste wat ik gezien heb is bij Mediamarkt dan heb je een Ipaq H1940 &TomTom 2.0 Benelux Bluetooth paket voor een prijs schrik niet € 699,- , normaal € 899,-!!!! :'(
Tja, maar dan heb je een draadloze zender en een kleuren PDA. Erg luxe dus.

Hoeveel van die prijs is van de software eigenlijk? En zijn die paketten er ook zonder software?

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Tja, je hebt redelijk draagbare GPS ontvangers die nog enigzins te betalen zijn, maar dan ben je er natuurlijk nog niet. Je moet tevens software met een routeplanner hebben die ermee om kan gaan, en hardware om dit alles naar jou in visual en audio te vertalen.

Heb al vaker gezien dat mensen een cheapass GPS apparaat zien, en denken een routeplanner te kunnen kopen, en dan krijgen ze zo'n apparaat dat heel netjes je latitude en longitude aangeeft, en dat blijkt dan niet te zijn wat ze zochten :)

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

• nastydog
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-11 19:46
Als je dat wilt weten kan je het beste kijken op www.pdashop.nl.

Daar staan alle pda's op met en zonder software!!!!

Succes verder! :)

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 10:24

it0

Mijn mening is een feit.

IK heb een garmin etrex venture van ebay af geplukt, als je die uit amerika haalt dan doe je een goeie deal. Helaas geen kaarten of route planner. Maar als ik ergens naar toe rij dan laad ik vantevoren de route erin.

Plus hij is lekker compact, maar die ipaq combo heeft voordelen en dit ook, dus wat wil je...

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www1.nl.conrad.com/IMS_Docs/79/79E1953EAC3A7FAAE10000000A010251.JPG

MAGELLAN SPORTRAK
prijs: 269,00 EUR

productomschrijving:

De SporTrak is door zijn compacte behuizing, het geringe gewicht, het ergonomische ontwerp en de rubberen houder een ideale metgezel voor uw volgende avontuur. De Quadrifilar Helix antenne garandeert zowel in voertuigen, in woonwijken als onder een dicht bladerdak altijd een goed ontvangst en beschikt over een database van de meeste grote steden. De SporTrak is voorzien van 9 verschillende navigatiedisplays, een grote geheugencapaciteit voor 500 waypoints en 20 routes, berekening van de beste jacht- en vistijden en BackTrack-functie, zodat u de weg terug naar het beginpunt moeiteloos kunt vinden.

------------
of deze
Afbeeldingslocatie: http://www1.nl.conrad.com/IMS_Docs/95/95E0953EAC3A7FAAE10000000A010251.JPG
productomschrijving:

De eTrex staat voor compacte navigatie, want door de gebruiksvriendelijkheid is hij ideaal voor rondtrekken, wandelen, hobby´s en vrije tijd. Daarmee worden ook langere tochten in onbekende gebieden eenvoudiger voor u. Maximaal 500 waypoints leiden u precies naar de bestemming en terug. En 50 waypoints kunnen met de BackTracking-functie met elkaar worden verbonden. De bijzondereheden: de geïntegreerde reiscomputer met snelheid, gemiddelde snelheid, zonsop- en ondergang, resetbare maximumsnelheid, reisteller, kilometerteller. Kunststof behuizing. Spatwaterdicht.
Technische spec.: Batterijvoeding met 2 penlitebatterijen (worden niet meegeleverd) of externe gelijkspanning van 12 V · Uitgang RS-232 met NMEA 0183 · Afm. 112 x 51 x 30 mm · Gewicht ca. 150 g · Kleur geel.

prijs: 235
----------

ik heb zelf de Garmin GPS12 maar ik weet niet of dat die nog te krijgen is. Dat ding bevalt me prima...geen moving map of iets maar toch ruim voldoende voor wat je hem wilt gaan gebruiken. Geen stem maargoed..je hebt je richting iig. :)

Verwijderd

Mag ik de garmin emap adviseren. Perfect. met kaarten en leuke opties en toch betaalbaar . dedicated GPs , dus niks kleurenscherm, zodat het blauwe windowsscherm ook echt blauw is. ook niet zo'n superaccu nodig, gewoon 2 penlites. Normaal formaat rekenmachine. Licht en nee ik werk niet bij Garmin of iets daar omtrent :)

Verwijderd

ik heb zelf de Garmin GPS12 maar ik weet niet of dat die nog te krijgen is. Dat ding bevalt me prima...geen moving map of iets maar toch ruim voldoende voor wat je hem wilt gaan gebruiken. Geen stem maargoed..je hebt je richting iig. :)
Ik snap overigens niet wat het nut van een moving map is :?
Het doel van een GPS apparaat is om je coordinaten te achterhalen. De rest kun je zelf wel :)
Overigens heeft Benefon een GSM met GPS geintegreerd :P

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:57
offtopic:
die garmin iQue is dat wat

Repareren doe je zo.

• BYM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-08 13:25

BYM

In memoriam : De Gulden

Verwijderd schreef op 28 november 2003 @ 10:27:
of deze

Afbeeldingslocatie: http://www1.nl.conrad.com/IMS_Docs/95/95E0953EAC3A7FAAE10000000A010251.JPG

productomschrijving:

De eTrex staat voor compacte navigatie, want door de gebruiksvriendelijkheid is hij ideaal voor rondtrekken, wandelen, hobby´s en vrije tijd. Daarmee worden ook langere tochten in onbekende gebieden eenvoudiger voor u. Maximaal 500 waypoints leiden u precies naar de bestemming en terug. En 50 waypoints kunnen met de BackTracking-functie met elkaar worden verbonden. De bijzondereheden: de geïntegreerde reiscomputer met snelheid, gemiddelde snelheid, zonsop- en ondergang, resetbare maximumsnelheid, reisteller, kilometerteller. Kunststof behuizing. Spatwaterdicht.
Technische spec.: Batterijvoeding met 2 penlitebatterijen (worden niet meegeleverd) of externe gelijkspanning van 12 V · Uitgang RS-232 met NMEA 0183 · Afm. 112 x 51 x 30 mm · Gewicht ca. 150 g · Kleur geel.

prijs: 235
----------
Die heb ik dus, gekocht voor nog net geen 100 euro .......
Met een kabel van Ebay en een laptop kan je best nog wel leuke grapjes mee uithalen ;)

Als ik een goeie signature zou weten, zou ik die hier neerzetten.

Verwijderd

Oke, dit topic is al een beetje oud maar het is het enige wat in de buurt komt, ik kan namelijk geen Tomtom mobile topic deel 4 vinden maar goed, daar gaan we:
Ik ben op zoek naar de goedkoopste GPS navigatie oplossing, zelf zat ik te denken aan een Ngage met een GPS ontvanger (bluetooth), maar misschien is er een goedkopere oplossing?
De Ngage is wel 2dehands te krijgen, de ontvanger is leverbaar voor 80 euro kom ik op ongeveer 130 euro uit (software heb ik al), iemand een suggestie voor iets goedkopers?

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 10:24

it0

Mijn mening is een feit.

De motorola a780 telefoon met gps, met abbo lijkt het me de goedkoopste oplossing omdat deze gesponserd wordt.

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-11 14:08
Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2006 @ 11:03:
Oke, dit topic is al een beetje oud maar het is het enige wat in de buurt komt, ik kan namelijk geen Tomtom mobile topic deel 4 vinden maar goed, daar gaan we:
Ik ben op zoek naar de goedkoopste GPS navigatie oplossing, zelf zat ik te denken aan een Ngage met een GPS ontvanger (bluetooth), maar misschien is er een goedkopere oplossing?
De Ngage is wel 2dehands te krijgen, de ontvanger is leverbaar voor 80 euro kom ik op ongeveer 130 euro uit (software heb ik al), iemand een suggestie voor iets goedkopers?
Geen Ngage meer nemen voor GPS. Tomtom doet het er niet meer op en Route66 ondersteunt de telefoon niet meer met de nieuwste versie.
Het enige wat er in de buurt komt is Navicore, een relatief nieuwe ontwikkelaar op dit gebied. Maar de webwinkel (Mobileplaza) die het aanbood kan hem niet meer leveren. En op 'het alternatieve circuit' kan je alleen de kaarten van Scandinavië vinden.
Dus voor € 130,- heb je iets waarvan je op je klompen kan aanvoelen dat er niet meer geupdate kan worden en met navigatie zijn geupdate kaarten toch wel lekker zo nu en dan.

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Verwijderd

Kijk dat zijn antwoorden waar ik wat mee kan!

Dank u, zou een Nokia 3650 wat zijn, of zit dan nog met het update probleem?
Pagina: 1