PC upgraden

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

• Pad
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-12-2025
Ik heb een AMD Athlon 900 MHz, 128 MB RAM en een 32 MB videokaart.

Nou wil ik m'n PC een beetje opfokken (ten behoeve van Photoshop en games). Waarmee kan ik dat het beste doen?

Ik dacht zelf aan 512 MB RAM bijprikken en eventueel een 128 MB videokaart erin zetten.

Ik ga zaterdag naar de HCC dagen, dus dan kan ik waarschijnlijk wel wat leuke aanbiedingen vinden.

Tips iemand? Moet ik toch mijn moederboard en processor vervangen, of zit ik in de goede richting te denken.

Budget: € 300,-

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 15:55

Strikie

Athletics

Dan zullen we toch eerst moeten weten welk moederbord/geheugen je hebt?

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

• Pad
Ow sorry... er zit nu 128 MB ddr in en het type moederboard weet ik niet uit mijn hoofd (ben nu niet thuis). Ik geloof dat het een Asus is.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:47
Pad schreef op 26 november 2003 @ 17:24:
Ow sorry... er zit nu 128 MB ddr in en het type moederboard weet ik niet uit mijn hoofd (ben nu niet thuis). Ik geloof dat het een Asus is.
Zoek dan als je thuis bent eerst dat type moederbord maareens op. Zonder dat weten we ook niet wat voor proc je mobo ondersteund en hoeveel mem erop kan.

Verder zou ik niet teveel geld uitgeven aan een videokaart, meer geheugen & snellere proc merk je met normaal PC gebruik veel meer.

Wat voor games speel je?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

hiervoor is een speciaal topic in OH, zie "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" deel 6

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:13
Het is inderdaad aan te raden om meer geheugen te nemen en een nieuwe videokaart (ookal vermeldt je niet welke videokaart je nu hebt), maar een nieuwe CPU kan ook geen kwaad.

Heb je hier al eens in gekeken: "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" deel 6? :)

The devil is in the details.

• Pad
Ik zal thuis idd eerst het type moederboard opzoeken.

Games speel ik vooral CivIII, Rise of Nations, SimCity, maar ook games als Max Payne 2, Freedom Fighters, Splinter Cell en Halo (om maar een aantal voorbelden te noemen) wil ik fatsoenlijk kunnen spelen.

Ik merk ook dat als ik nu aan het Photoshoppen ben, dat filters op HR afbeeldingen super sloom gedaan worden...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:05

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PMG FAQ: Welke Processor/Moederbord/Geheugen moet ik nemen?

Het komt er met name op neer dat je zelf eerst moet uitzoeken exact wat je nu hebt, vervolgens moet nagaat tot hoe ver het up te graden is en dan tenslotte kijken wat een zinnige upgrade is gezien je budget.

Wat daarbij de beste keus is hangt met name af van wat je met je PC doet en waar hij nu tekort schiet. Games hebben vooral baat bij CPU en Videokaart, Photoshop CPU en (met name) geheugen. Zo uit de duim gezogen lijkt dus een flinke RAM upgrade een goed idee, met evt een CPU upgrade als dat kan (dat hangt van je moederbord af, minder dan een 500Mhz verbetereing is imho het geld niet waard)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.