[Feature] Automatisch binnen subforum zoeken

Pagina: 1
Acties:
  • 16 views sinds 30-01-2008

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Topicstarter
Een featurerequest wat mij al enige tijd handig lijkt en die toch nog niemand heeft gesubmit (getuige de seach) zal ik hier toch maar eens neerzetten. Het lijkt mij namelijk handig als de search pagina automatisch binnen het huidige subforum zoekt.

De huidige selectiebox op de searchpagina vind ik lastig te hanteren; en ik denk dat onderstaande dit kan verbeteren.

Dus: ik zit in een bepaald topic in NOS; ik klik bovenin op search; en het 'Forum:' veld heeft automatisch alleen NOS geselecteerd. Deze selectie is uiteraard ongedaan te maken als ik toch het hele forum wil doorzoeken. Volgens mij is deze wijziging te implementeren door de search pagina ondersteuning te laten bieden voor URL's in de vorm van 'http://gathering.tweakers.net/forum/find/23' waarbij het laatste getal het subforum is. De href bij de search knop kan dan automatisch verwijzen naar deze URL.

Ben ik de enige die deze feature graag ziet verschijnen?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:10

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Eerlijk gezegd vind ik dit helemaal niet tof: ik zoek eigenlijk altijd op volledige forumbreedte. Nou moet ik dus telkens dit uit gaan schakelen als ik wil gaan zoeken.

Je zou het wel kunnen oplossen door naast de zoekknop bij de search iets te maken in de vorm van een knop ernaast met "zoeken in huidig subforum" erop waarbij deze de waarde krijgt op de door jou gegeven manier. Dan zijn we beide blij ;)

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Ik vind dat imho alleen maar vervelend, aangezien als je graag iets wilt opzoeken je soms op 'search' drukt en dan dus in het huidige forum zoekt. Ik denk dat het juist slimmer is om het NIET te doen, aangezien mensen veel meer forum-wide zullen zoeken dan forum-specifiek (ook nieuwere users zullen de selectie niet altijd doorhebben), lijkt het me dat dit juist moeite creeert in plaats van minder, en de door jou voorgestelde functie derhalve averechts zal werken. :)

DUX: tsja, dan word de topbar weer verneukt vind ik, terwijl de verhouding nu erg prettig oogt :)

[ Voor 11% gewijzigd door G33rt op 26-11-2003 18:54 ]

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:10

DUX

blijft ook nu voor Oranje

G33rt schreef op 26 november 2003 @ 18:53:
DUX: tsja, dan word de topbar weer verneukt vind ik, terwijl de verhouding nu erg prettig oogt :)
Ik heb het niet over de topbar: ik heb het over de onderkant van het searchformulier. Daar zie je een submit-botton met "Zoek" erop. Als je er daar nou eentje naast zet.

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:06

crisp

Devver

Pixelated

er komt een quicksearch onderin de pagina met een optie om in het huidige subforum te zoeken :)

Intentionally left blank

Dit topic is gesloten.