Toon posts:

Screenshot van een MPEG! ??

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ello tweakend nederland,

Ik heb een tijd zitten nadenken waar ik deze topic moet plaatsen maar ben d'r nog steeds niet achter dus daarom in SG :D

Ik verschillende MPEG filmpjes van de meest verschillende dingen op mijn HDD staan (Hier zitten een aantal redelijk educatieve MPEG's tussen en d'r zijn een aantal frames waar ik een screenshot van wil hebben). Gewoon simpel weg ALT+printscreen in Windows Media Player geeft mij een zwart beeld. Hoe maak ik d'r toch een screen van? Moet ik dan met een programma als Adobe Premiere de MPEG's gaan editten of kan het ook VEEL simpeler? :?

Thx,

Xmike *D

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-03 12:48

Tim Schuhmacher

abasios

software forum misschien?

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 07:03
ik weet wel waarom het niet werkt :)
bij gooit als het ware de bewegende beelden nl op een paars of zawrt vlak op je desktop en van dat vlak maak jij de screenshot. hoe het te verhelpen was weet ik nou zo ff 1 2 3 niet meer ( wist het wel )
maar in principe komt het er dus op neer dat het bewegende beeld niet op je scherm staat volgens windows maar erop geprojecteerd zou worden.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Verwijderd

Topicstarter
Thx for da verplaatsing!

Harley --> Dat bedacht ik mij dus ook al op een of ander manier wordt binnen dat venster gewoon later die MPEG toegevoegd. Misschien om dat ik hardware matige MPEG op me videokaart heb of is dat bij alles zo? Ga het wel proberen in Premier maar d'r MOET een makkelijker oplossing zijn! ;)

• ShinDog
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-12-2023
Probeer het eens met Hypersnap DX
Is te vinden op http://www.hyperionics.com/index.html

Verwijderd

Ik geloof dat het met de Xing player ook moet lukken.

Verwijderd

harley-> ok ok, bewegende beelden, maar kan je dan ook verklaren waarom het ook niet kan als je het filmpje op pauze zet?

Verwijderd

Heel simpel |:(

-Open een MPEG filmpje..
-zet deze op pauze
-open het MPEGje waarvan je de screenshot wilt nemen in een nieuwe player...
hier kun je gwoon screenshots van nemen
(werkt ook met Realplayer)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 07 december 2000 22:55 schreef ShinDog het volgende:
Probeer het eens met Hypersnap DX
Is te vinden op http://www.hyperionics.com/index.html
Vet proggie... Werkt cool en is een stuk simpeler dan Adobe Premiere waar het me ondertussen ook mee gelukt is.

Thx, Daarvoor! :D

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 07 december 2000 23:12 schreef MPdave het volgende:
Heel simpel |:(

-Open een MPEG filmpje..
-zet deze op pauze
-open het MPEGje waarvan je de screenshot wilt nemen in een nieuwe player...
hier kun je gwoon screenshots van nemen
(werkt ook met Realplayer)
Weet je wat het mooist is *D
<b>Het werkt nog ook!!!!</b> :o

• TD-er
  • Laatst online: 23:26
Mpeg-filmpjes kun je ook openen in Virtual DUb (www.geocities.com/virtualdub)
dat wordt niet volgens een overlay principe op je scherm getoond, dus kun je grabben.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• ~Destructor()
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
De beeldkwaliteit van VirtualDub ligt bij mij een _stuk_ lager dan tijdens het afspelen in de media player...

In ieder geval 16 bit kleur ipv 32 waardoor het veel 'blokkeriger' wordt.

Nothing is impossible

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
openen met bsplayer en capture frame selecteren.

http://www.geocities.com/geobst/

Verwijderd

Wazig dat dat nog werkt ook .. toch nog iets geleerd vandaag.

• s3mt3x
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-12-2025

s3mt3x

I choose not to know...

Wat ook werkt is even de slider voor je videokaart versneller (krom geformuleerd: video acceleration bedoel ik) op none (helemaal naar links dus) zetten. Dan gebruikt Windows GDI ipv overlay en kun je makkelijk ff wat frames grabben. Schuifje daarna terug naar normaal en hop, gas :) Hoef je tenminste geen extra software te installeren om zoiets simpels te doen.

Nederland een bananenrepubliek? OK, maar dan wel het bijbehorende weer graag!

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
kan dit ook gebruikt worden op video te capturen? :)

• MaxxMark
  • Laatst online: 12-03 11:28

MaxxMark

HT is Tof!

Zal ik et maar even uitleggen ? :)
Je videosignaal wordt ipv van zeg maar eerst naar je desktop te sturen direct naar je videokaart gestuurd! hierdoor komt het eigenlijk nooit op je desktop!
De paarse kleur wordt dan vervangen door het videobeeld. Als je daar dus een screenshot van maakt maak je die eigenlijk van het paars...

Dat je een screenshot kan maken van de 2e videostream is meer dan logisch omdat je videokaart maar 1 videostream tegelijk aan kan! de andere wordt dan wel weer gewoon naar je desktop gestuurd en dus kan je dat WEL capturen!

Programma's als PowerDVD kunnen bdw gewoon een screenshot maken van een mpeg/avi/elke videostream die ook via overlay gaat!

De reden van overlay is bdw dat het dan sneller/beter is...

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Pagina: 1