Monitor audio speakers, degelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-05 15:37
Het zit zo,

Ik heb vorig weekend een stel van twee Monitor Audio speakers gekregen die bij mij grootvader lagen. De laatste keer dat ik ze hoor klonken was 3 jaar geleden, en naar mijn mening klonken ze goed, maarja mijn klank-ervaring was dan minder. Nu heb ik ze gisterren ff aan een philips tuner gekopeld om ze ff te testen. Veel kon ik er niet uit halen.

Nu mijn vraag. Deze speakers zijn denk ik een jaar of tien oud. Wat ze ooit gekost hebben weet ik niet. Maar nu vraag ik me af, koop ik er een goede versterker voor of verkoop ik de speakers en wat zijn ze dan waard?

Afbeeldingslocatie: http://juan.be/images.jpg
Zo zien ze er ongeveer uit. (zijn een dikke 60cm hoog )

Op één van hen staat:
Monitor Audio, Cambridge UK
range: 20-100W
max output oid: 100W
8ohm
MA4 Series

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-10-2025

FFF

Je krijgt iets en verkoopt het?

Ik zou eerst even kijken of je er meer uit kan halen met een andere set voor je gaat kopen, ken ze niet dus daar kan ik niet over oordelen, maar denk niet dat je er te veel van moet verwachten.

Kwa waarde, zou ik rekenen op misschien 50-100 euro per set? Als ze er nog toppie uitzien en vrij goed klinken, anders naar de rommelmarkt in mijn ogen.

• arend71
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-08-2025

arend71

Audionut

monitor audio is op zich niks verkeerds mee. Na 10 jaar moeten ze het nog gewoon goed doen (mits er niet al te hard mee gespeeld is natuurlijk).
Een fatsoenlijke versterker (niet wat je tegenwoordig aan hometheaterprut in de winkels ziet liggen) eraan en je kunt er prima mee uit de voeten.

Je grootvader heeft er ooit een hoop voor betaald want het is echt best een duur merk. Ze zijn een goede versterker echt waard. Verkopen ervan heeft niet veel nut tenzij je ze bij een van de betere hifizaken goed kunt inruilen. Onbekend is vaak onbemind.

[ Voor 31% gewijzigd door arend71 op 26-11-2003 17:00 ]

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-05 15:37
Ik zou ze dus best houden?

• arend71
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-08-2025

arend71

Audionut

Zou ik wel doen, ja.

• Boekster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-04 17:18

Boekster

Naimoholic

Monitor Audio maakt speakers met een relatief goede prijs kwaliteit verhouding. (vooral de B4's die op je foto'tje staan ;) ). Er is meer uit te halen dan met een Philips versterkertje. Zonde om ze weg te doen als je nog niet echt weet wat ze kunnen. Waarde zal inderdaad zo'n 100 Euro zijn, mits nog helemaal goed :) .

Music Addicted

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05-2025

Verbal Kint

The man with the plan

Inderdaad. MA is bepaald geen prutsmerk. Het is misschien onbekend, maar dat zijn de meeste hifi-merken bij niet hifi-mensen. Zoek er een leuke (tweedehands) versterker bij en je hebt het begin van een leuke set!

Great minds think alike!

Pagina: 1