Toon posts:

[NT4] Server Standaard naar Terminal Services?*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik heb een windows nt 4.0 server. Maar ik wil binnenkort met terminal services werken. Je hebt voor nt 4.0 een aparte 4.0 terminal services editie. Maar is het ook mogelijk om met de standaard editie van 4.0 server als een terminal server te laten fungeren? (kan er nix over vinden op internet, ik wil ivm kosten niet upgraden naar 2000 etc.)"

alvast bedankt,

ronald

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verder pas ik je titel even aan zodat het voldoet aan de richtlijnen zoals die hier bovenaan het forum staan (was: windows nt 4.0 upgraden voor gebruik terminal serice ?)

Mag ik je ook nogmaals vragen om op te rechten waar je allemaal op gezocht hebt - wat heb je dan wel gevonden ?

Oh, en het antwoord. Nee, kan niet (je hebt bv. ook speciale servicepacks voor NT4 TSE en voor NT4 Normaal)

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Nee, kan niet. Je zult de Windows NT Terminal Server Editie aan moeten schaffen.

Er is een goede kans dat deze niet meer te koop is (mischien nog op eBay?), en als je em nieuw wil kopen zal de prijs niet veel verschillen van Windows 2000 Server, of Windows Server 2003.

Je zult hoe dan ook de portemonee moeten opentrekken als je Terminal Services wilt gebruiken. Vergeet niet dat je ook Client Access licenses moet aanschaffen.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• Steenvoorde
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20-01 15:09
maartena schreef op 26 november 2003 @ 19:28:
Nee, kan niet. Je zult de Windows NT Terminal Server Editie aan moeten schaffen.

Er is een goede kans dat deze niet meer te koop is (mischien nog op eBay?), en als je em nieuw wil kopen zal de prijs niet veel verschillen van Windows 2000 Server, of Windows Server 2003.

Je zult hoe dan ook de portemonee moeten opentrekken als je Terminal Services wilt gebruiken. Vergeet niet dat je ook Client Access licenses moet aanschaffen.
Niet als je in Remote Administration mode werkt.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Steenvoorde schreef op 26 november 2003 @ 22:17:
[...]

vriend dat noem ik geen terminal services meer, .. ms heeft in 2003 niet voor niks 'remote administration mode' losgekoppeld van het hele TS verhaal

Terminal services is voor meerdere users en remote admin is maar voor 2 (admin nog ook) gebruikers

Topicstarter wil ivm kosten niet upgraden naar 2000/2003 maar heb je er wel eens aan gedacht dat je ook andere hardware nodig bent om daadwerkelijk Terminal service te kunnen draaien (mocht je al een windows nt4 terminal server kunnen komen (reinstall is dan sowieso verplicht dus dat kost je ook weer tijd)

[ Voor 28% gewijzigd door Zwelgje op 26-11-2003 23:50 ]

A wise man's life is based around fuck you

• Bud_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-05 22:44
NT4 = EOL (end of life)

Mocht je toch verder moeten, wil je dan investeren in software waar geen support meer voor is ?

In mijn ogen 2 opties :
- geen TS
- TS op w2k / w2k3

Trouwens vreemd dat je 5 dagen geleden nog w2k had ??

Verwijderd in "Terminal Service probleem"

[ Voor 27% gewijzigd door Bud_s op 26-11-2003 23:59 ]

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Steenvoorde schreef op 26 november 2003 @ 22:17:
[...]
Remote Administration Mode is precies hetzelfde als de Terminal Services qua functionaliteit, maar er zitten twee hele grote verschillen bij: Je hebt maar een 2 user license, en alleen administrators mogen aanloggen.

Perfect voor waar het voor bedoeld is: Remote Administration. Niet goed als je er users mee wil laten aanloggen die geen adminrechten hebben ;) (En voor tweakers die alleen maar zelf even op hun thuisbak willen aanloggen ;) )

Je zult zelfs voor 1 "normale" gebruiker (niet een administrator) een Terminal Service Client Access License moeten aanschaffen.

Verder is de support voor Windows NT 4.0 afgelopen, en zul je zowiezo naar Windows 2000 of 2003 moeten. Zelf raad ik 2003 aan, aangezien de support voor Windows 2000 eind 2006 ophoudt, niet lang na Longhorn gelanceerd is.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Pagina: 1