Ik ben bezig met een pagina waarbij de user links krijgt van het administratiemenu, welke bij zijn groep horen. Nu zit ik vast met een aantal loops.
De gebruiker logt in, en ik vraag zijn username op via
Daarna vraag ik zijn groepsnummers op (zie code hieronder & welke er dus meer groepen kunnen zijn). Waarna deze groepsnummers vergelijken moeten worden in een andere tabel, welke weer de ID's bevat van de links die de gebruiker moet krijgen.
Nu krijg ik dus 4x alle info die ik maar 1x nodig heb. En ik heb geen idee hoe ik dit aan kan passen. Het zijn veel tabellen, maar de vorige persoon die dit geschreven heeft had geen normalisatie in z'n achterhoofd. En het is meer werk om alles te veranderen dan dit goed te krijgen. Heeft iemand enig idee hoe ik dit goed kan loopen? Liefst dmv een array, wat ik niet voor elkaar kreeg, het boek 'snel leren werken met asp' was hier niet bepaald uitgebreid op ingegaan. Na dit script moeten de gegevens nog uit 1 tabel gehaald worden namelijk, het omzetten van de Link ID's naar de URL en naam van de link. Al zou ik deze wel kunnen integreren met de 'main_groepen_links' tabel. Liefst niet natuurlijk.
De gebruiker logt in, en ik vraag zijn username op via
code:
1
| username = Request.Servervariables("AUTH_USER") |
Daarna vraag ik zijn groepsnummers op (zie code hieronder & welke er dus meer groepen kunnen zijn). Waarna deze groepsnummers vergelijken moeten worden in een andere tabel, welke weer de ID's bevat van de links die de gebruiker moet krijgen.
Nu krijg ik dus 4x alle info die ik maar 1x nodig heb. En ik heb geen idee hoe ik dit aan kan passen. Het zijn veel tabellen, maar de vorige persoon die dit geschreven heeft had geen normalisatie in z'n achterhoofd. En het is meer werk om alles te veranderen dan dit goed te krijgen. Heeft iemand enig idee hoe ik dit goed kan loopen? Liefst dmv een array, wat ik niet voor elkaar kreeg, het boek 'snel leren werken met asp' was hier niet bepaald uitgebreid op ingegaan. Na dit script moeten de gegevens nog uit 1 tabel gehaald worden namelijk, het omzetten van de Link ID's naar de URL en naam van de link. Al zou ik deze wel kunnen integreren met de 'main_groepen_links' tabel. Liefst niet natuurlijk.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| sql = "SELECT DISTINCTROW groups.Groep FROM users INNER JOIN groups ON users.[User ID] = groups.[User ID] WHERE (((users.Gebruikersnaam)='" & username & "')) "
Set rs = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
rs.Open sql, conn, 3, 3
rs.movefirst
do while not rs.eof
sql1 = "SELECT [main_groepen_links].[link ID] FROM [main_groepen_links] INNER JOIN [_groepen] ON [main_groepen_links].[groep ID] = [_groepen].[id]"
Set rs1 = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
rs1.Open sql1, conn, 3, 3
rs1.movefirst
do while not rs1.eof
'hier komt dus 4x hetzelfde, omdat de gebruiker ook 4x in een groep zit.
response.write rs1("link id")
response.write "<br>"
rs1.movenext
loop
rs.movenext
loop |