[PHP] Sessie doorgeven naar ander domein.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een frameset met laten we zeggen een bovenframe en een onderframe.
Ook maak ik tot alle tevredenheid gebruik van sessies.

Als ik nu een link maak vanuit mijn bovenframe naar een pagina op een ander domein in het onderframe, dan gaat mijn sessie verloren.

Dat is opzich niet zo erg, dan geef ik hem gewoon mee in het url van die link.

Op dat moment is de sessie ook bekend in die andere pagina. Als ik dan in dat onderste frame(Op een ander domein) een beetje rondsurf dan moet ik telkens handmatig dat sessieId doorgeven via het url.

Kan dat niet anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
een POST naar de frameset op het andere domein, waarop die de sessie begint en de framecontent laadt met inachtname van de sessiedata?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BOOTZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 09:34
kan je niet bij de eerste pagina die je op het andere domein opvraagt een cookie neerzetten met je sessieID? dan hoef je daarna je sessie op dat domein ook niet meer door te geven, maar krijg je 'm automagisch uit dat cookie.
probleem is wel dat de nieuwere browsers dat cookie niet accepteren, omdat het vanaf een ander domein komt als wat er in je adresbalk staat :/

Maak je eigen poll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee cookie is geen optie. Ik vind het gewoon vreemd dat daarna die sessie niet ook bekend is op het andere domein? Ik registreer hem daar ok gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Kun je niet gewoon al je sessie data meegegeven aan het andere domein?

"www.ondersteframe.nl/pagina.php?ditisDeSessie=".serialize($_SESSION)

en dan in pagina.php $SESSION = unserialize($_GET["ditisDeSessie"]); :?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Ik geef de sessie_id gewoon door naar het onderste frame door

http:www.ondersteframe.nl/pagina.php?PHPSESSID=$sessie_id;

Als ik dan print_r($_SESSION) doe in die pagina.php dan zie ik ook netjes alle variabelen uit mijn sessie.

Als ik dan een formulier post op deze pagina.php, dan ben ik de sessie weer kwijt tenzij ik hem handmatig doorgeef achter het url in de action van het<form>

Kleine voetnoot: Beide sites bevinden zich op dezelfde server en maken dus gebruik van hetzelfde sessiepath.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2003 15:19 ]

Pagina: 1