[VB6] Access db | datafield linken 2 forms

Pagina: 1
Acties:

• Crewlz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-04-2024
Voor ik begin, ik heb al een VB6 boek van academic service en microsoft doorgebladerd. En ook al hier gezocht en op F1 gedrukt in VB 6.

Ik heb een vraagje over het volgende. Ik ben nog niet zo heel lang bekend met VB maar ik moet voor mijn stage (waar ze het eigenlijk ook niet zo weten + geen tijd) een access db linken aan VB. Nu wil ik alleen het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/VB6.gif

sorry dat i zo groot is maar anders zie je het niet goed

In form 1 word via de standaard db functie een access db ingevoegd. Dit gaat prima, en in form 2 ook. Nu wil ik alleen dat als ik in form 1 op "gegevens openen" druk hij me de gegevens van dat id dat in form 1 actief is gaat weergeven in form 2. Dan kan ik de db navigator in form 2 uit zetten. Hoe doe ik dit? Ik heb al geprobeerd er een variabele van te maken en die weer te laden. Ook in form 2 rechtstreeks overnemen uit wil niet.
Wie weet wat ik hier zou moeten doen?

Tevens is er tussen ID en tijd (wat niet te zien is) een label "input". Deze bestaat uit 8 inputs. Deze zou ik ook graag via een soort van pulldown menu willen selecteren. Is dit misschien ook mogelijk?

btw, alle db velden zijn in labels geplaatst.

Alvast bedankt

• mboy
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06-2024
Je kunt in dit geval volgens mij gewoon elementen van een ander form opvragen met de volgende code.

Visual Basic:
1
lbltijd.caption = form1.adoobject.recordset.fields("veldnaam").value

Kijk anders ook even www.visualbasicforum.com Daar vind ik echt bijna altijd m'n antwoorden bij problemen.

edit:

Oh stom van me. Ik lees dat je idd met het standaard DB object werkt. Bovenstaand voorbeeld is meer van toepassing op ADO, en ik denk dat je idd beter met ADO kunt gaan werken.

[ Voor 28% gewijzigd door mboy op 26-11-2003 17:30 ]

Verwijderd

Waarom werk je niet met ado ? Vind ik persoonlijk een stuk fijner werken.

• Crewlz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-04-2024
Heb ik nog nooit me gewerkt dus dan zal ik daar maar eens wat research naar gaan doen.