Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Een andere koeler voor de 9800SE, weinig ruimte..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Jongens ik zit met een probleem:

Ik heb een Shuttle SS51G, een barebone pc dus, hier een plaatje van het moederbord (http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1030642115.jpg). Ik heb het pci slot opgevuld met een SBlive geluidskaartje, en het agp slot met een 9800SE, die ik ge-unlocked heb naar een 9800PRO, waarna ik hem nog eens heb overgeclocked. Nou je raad al dat de kaart erg warm wordt in de barebone, met de kap erop, dus heb ik op de geheugen modules 1 cm hoge heatsinks gezet. Nu wil ik eigenlijk de flut koeler die standaard op de kaart zit (de zwarte 1,5 volt versie) vervangen door een betere koeler met heatsink. Ik heb me echt kapot gezocht naar een goede vervanger, maar niets gevonden op de revoltecs en zalman en arctic na, maar die koelblokken zijn te hoog voor in de barebone. Ik moet dus een vga koeler en heatsink voor de gpu hebben die niet verder dan 1.8 cm van de kaart af komen. Iemand suggesties??

Verwijderd

Is die zalman hp80 pid ook te dik?

Verwijderd

Topicstarter
Hahaha, veel te dik ben ik bang, niet alleen aan de voorkant, maar zeker al aan de achterkant, omdat daar direct de pci kaart achter de vga kaart zit.

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:35

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Misschien is de Revoltec VGA koeler iets voor jou? Kijk op http://shop.freezinghardware.nl/index-info.asp?ID=1085

Mijn muziekcollectie op Discogs

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-11 19:50
deze arctic cooling vga silencer schijnt anders ook best ok te zijn...

Afbeeldingslocatie: http://www.silentpcreview.com/files/images/ac_vga_cooler/vgacooler4.jpg

maar bij nader inzien misschien ook te dik voor hetgene wat je wilt..

[ Voor 15% gewijzigd door NewbieNeo op 26-11-2003 16:12 ]

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-11 17:14
Ik geloof dat ik eens een topic in Cme gezien heb waar een gast een zalman vga koeler wel in zijn shuttle kast kreeg door oa, een deel van de heatsinks aan de buitenkant "eruit"te laten steken. Ik geloof dat de ts toen op Casejunkies een how to heeft gepost.Misschien dat je er wat mee kan. ;)

Vergeet casejunkies opmerking :P

Ik heb het gevonden op goT

http://gathering.tweakers...s/710191///shuttle,zalman

Pics zijn inmiddesl off line, maar kan je vast bij de Ts van dat topic per mail bekomen, succes ............... :)

[ Voor 33% gewijzigd door Cybersijp op 26-11-2003 16:52 . Reden: url opgezocht ]

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

die vga silencer past niet. Je hebt maar 1 1/2 cm. Die silencer gebrukt twee slots. Die revoltec is leuk, maar past maar net. Je ontkomt bijna niet aan modificeren van je kast.

Verwijderd

Misschien kan je je pci slot i.p.v. horizontaal verticaal in je kast zetten, dus 90 graden draaien. Voor zoiets zijn vast wel omschakel dingetjes.

de wonderen van paint:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/fokit/GOT_840396_01.PNG

• Nimrod|IA
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-03-2020

Nimrod|IA

Snoopy schopt KONT!!!!!!!!!

Waarom niet gewoon standaard laten draaien ipv te overclocken.
De kaart is snel genoeg op dit moment. Denk niet dat die 5 a 10% snelheidswinst veel zullen uitmaken.
Ok, ik geef toe het is gewoon geil om te zeggen dat je GPU zoveel procent boven zijn standaard waarde draait. Maar het scheelt je wel veel problemen.

Waarom gebruik je eigenlijk een SB live. Er zit al 5.1 geluid in met dig-out.
Je videokaart is al gemod naar een 9800 Pro, waarom dan ook nog overclocken in een pc/behuizing waavan je weet dat hij er niet voor gemaakt is. Als je wou overclocken had je beter een Bigtower kunnen kopen. Bijv. een mooi lian-li of een Chieftec met genoeg mogelijkheden voor Casefans en betere cooling dan in een Barebone Pc'tje.

Denk dat je het zwaar moeilijk gaat hebben om een geschikte koeler hiervoor te vinden. er zijn genoeg koelers, maar deze zijn gewoon veel groter, zwaarder en dus ook hoger. Of je moet je case willen modden, maar zou dit persoonlijk een beetje zonde vinden.

[ Voor 53% gewijzigd door Nimrod|IA op 27-11-2003 21:14 ]

>Systeemspecs<

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11 10:55
Verwijderd schreef op 27 november 2003 @ 20:54:
Misschien kan je je pci slot i.p.v. horizontaal verticaal in je kast zetten, dus 90 graden draaien. Voor zoiets zijn vast wel omschakel dingetjes.
wel eens een shuttle van binnen gezien? ;)

• snooze
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-07 16:28

snooze

kinda busy atm.

de agp-slot zit recht tegen de wand aan zo te zien als je nou eens een gat maakt precies boven de gpu dat zou zou misschien icm een fanductje weleens heel veel kunnen schelen als je dan een mooie luchtfilter/fangril ervoor zet is het nog mooi afgewerkt ook.

als je ruimte over hebt kun je het gat wat groter maken en er een 80mm fan in hangen, en op de gpu een groot passief koelblok zetten. creeërt gelijk wat meer airflow.

weet iemand nog een leuke signature?

Verwijderd

unfor schreef op 27 november 2003 @ 21:11:
[...]

wel eens een shuttle van binnen gezien? ;)
nope,
maar het hoeft ook niet zoals ik voorstelde, misschien kan je wel je pci kaart 1 cm opzij zetten als het ware, dus in een raar hoekje
eenn beetje ascii-art :)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
     | |   |          | |
     | |   |          | |
     | |   |          | |
     | |   |      ____| |
     | |_ _|     / ____/   
    _|_|_     _|_|_
_ _| _ _ |_ _| _ _ |_ _ _
     slot1     pci

Het wordt wel heel erg krap, maar zo kan je misschien een halve centimeter ruimte maken, misschien net genoeg voor een leuke koeling

offtopic:
En nee, ik heb nog nooit een shuttle van binnen gezien (in het echt bedoel ik dan)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2003 21:24 ]

Pagina: 1