Toon posts:

Virtual Pinball - driver gezocht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of ik hier goed zit, maar aangezien het hier hardware betreft die toch alleen door een specifieke groep gamers wordt gebruikt post ik het hier maar.

Laatst heb ik een Virtual Pinball (zo'n kast met flipperknoppen aan de zijkant en zo'n trekding van voren :)) van Philips in mijn bezit gekregen, alleen zonder manual, drivers etc. Is er hier misschien iemand die mij aan drivers kan helpen?

Heb zelf al gezocht, maar tot nu toe heeft dat niets opgeleverd. Ook bij Philips heb ik al gekeken, maar dat schoot ook niet echt op.

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-02 23:33

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

volgens mij kon je dit ding alleen gebruiken met de bijgeleverde philips-software en flipperspel. Dus vraag diegene van wie je hem gekocht/gekregen hebtof hij die cdrom nog heeft.

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Damn da's lang geleden dat ik van zo'n ding gehoord heb! Moest echt ff graven in mijn geheugen...is iets geweest van halverwege jaren '90 ofzo, zou dat kunnen?
Kan me voorstellen dat je er niet zo 123 drivers voor kunt vinden. Hoe sluit je het ding eigenlijk aan? Per ongeluk via je game-poort? Zou best wel eens kunnen da je het ding gewoon middels een standaard joystick-driver kunt configureren als dat zo is.

Edit: Goggle niks opgeleverd? volgens deze site: http://www.pcpinball.com/reviews/english/hardware/pvrpb.html
moet het ding zonder extra software kunnen werken.

En als ik hier kijk: http://www.the-underdogs.org/game.php?name=Absolute+Pinball

Krijg ik al sterk het vermoeden dat de games zelf die Philips moeten ondersteunen

[ Voor 31% gewijzigd door The Eagle op 26-11-2003 15:53 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
mentalmadnizz schreef op 26 november 2003 @ 15:47:
volgens mij kon je dit ding alleen gebruiken met de bijgeleverde philips-software en flipperspel. Dus vraag diegene van wie je hem gekocht/gekregen hebtof hij die cdrom nog heeft.
Helaas kan die persoon mij daar ook niet aan helpen...

Verwijderd

Topicstarter
The_Eagle schreef op 26 november 2003 @ 15:48:
Damn da's lang geleden dat ik van zo'n ding gehoord heb! Moest echt ff graven in mijn geheugen...is iets geweest van halverwege jaren '90 ofzo, zou dat kunnen?
Kan me voorstellen dat je er niet zo 123 drivers voor kunt vinden. Hoe sluit je het ding eigenlijk aan? Per ongeluk via je game-poort? Zou best wel eens kunnen da je het ding gewoon middels een standaard joystick-driver kunt configureren als dat zo is.
Je drukt hem gewoon in je PS/2 poort voor je toetsenbord en plugt je toetsenbord in de virtual pinball. Heb al uitgevonden dat hij standaard in ieder geval de twee shift-toetsen nadoet voor linker- en rechterflipper en dat hij de enter-toets gebruikt om de bal in het spel te brengen.

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21-01 14:35

evaarties

Powerball @ 12.582

Die heb ik thuis ook staan.. ik heb ook nog wel het blaadje met de jumperinstellingen voor je. Vanmiddag zal ik even scannen ;). Drivers heb je er trouwens niet voor nodig, dat ding stuurt alleen key scancodes door.

[ Voor 26% gewijzigd door evaarties op 26-11-2003 15:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
evaarties schreef op 26 november 2003 @ 15:58:
Die heb ik thuis ook staan.. ik heb ook nog wel het blaadje met de jumperinstellingen voor je. Vanmiddag zal ik even scannen ;). Drivers heb je er trouwens niet voor nodig, dat ding stuurt alleen key scancodes door.
Relaxed! Mijn held!! _/-\o_

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

Zoals belooft, de jumperinstellingen:

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/e.c.vaarties/tweakers/virtual_pinball_dipswitches.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Hey, hartstikke bedankt!

Nu alleen nog een vraagje...
Even de testinstelling gedaan in notepad. De flipperknoppen zijn inderdaad 1 en 2, dat trekding is 6, maar wat is nu 3, 4 en 5? Er zitten toch maar 3 knoppen op?

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

Lol.. duw maar eens naar voren terwijl je naar beneden drukt (4).

En doe hetzelfde door naar links (5) en naar rechts (3) te duwen terwijl je naar beneden drukt.

Juist, je kan hem lekker op tilt laten slaan, zoals een echte flipperkast.

PS: Vergt enige oefening om de juiste beweging te vinden, maar het is wel geinig.

[ Voor 18% gewijzigd door evaarties op 27-11-2003 08:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
evaarties schreef op 27 november 2003 @ 08:32:
Lol.. duw maar eens naar voren terwijl je naar beneden drukt (4).

En doe hetzelfde door naar links (5) en naar rechts (3) te duwen terwijl je naar beneden drukt.

Juist, je kan hem lekker op tilt laten slaan, zoals een echte flipperkast.

PS: Vergt enige oefening om de juiste beweging te vinden, maar het is wel geinig.
Jemig, dat lukt dus met geen mogelijkheid he, hoeveel kracht moet je wel niet zetten op dat ding man :?

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

In principe weinig kracht. het gaat er om dat je schuin naar beneden drukt. Als het goed gaat hoor je een klikje.
Pagina: 1