Toon posts:

BENQ AWL700

Pagina: 1
Acties:
  • 201 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een leek. Ik kan mijn router niet pingen. Wat doe ik fout? Heb ik software op mijn pc nodig voor mijn router. Ik heb dit setje 2ehands gekocht. Het downloaden van de adapter (AWL400) gaat uitstekend. Voor de AWL700 heb ik het idee dat ik een upgrade download (bij www.benq.nl). Ik krijg wel verbinding tussen de AWL700 en AWL400, maar om mijn chello-internet werkend te krijgen, moet ik het mac-adres op de router vervangen en daarvoor moet ik een ping doen.

Ik doe het volgende ; kabel tussen de netwerkkaart en de router (lan1) en dan vanaf de webbrowser http://192.168.1.1 er gebeurt dan niks. Als ik met MOZIllA browse hetzelfde en als ik vanaf de prompt een pingcommando geef, hetzelfde, niks dus.

Wie helpt mij uit de brand!!!

Verwijderd

Het zit er dik in dat de eigenaar voor jouw het "Remote Control IP" heeft veranderd. Daarnaast kan hij ook nog de "Http Public Port" hebben veranderd. Dat de router geen bericht terug geeft op het pingen kan ook kloppen dan heeft hij waarschijnlijk "Ping Reply" op Disable gezet. Dit is meestal ook wel verstandig om hackers buiten de deur te houden.

Ik zou geen oplossing weten, ik weet wel dat er een tooltje is om het pw te veranderen.

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij kan dit niet zo zijn. Op benq staat dat het IP adres niet gewijzigd kan orden.

Verwijderd

Klopt, maar het Remote controle adres wel. Dit betekend dat als je daar 192.168.1.2 in klopt je alleen nog kan in loggen vanaf dat ip en ga dat maar een verzinnen. 254*254*254*254 mogelijkheden.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 13:04

job

Je kan of uit proberen te vinden of dat ding ook een reset knop heeft.
Zal vast wel in de handleiding staan.

Of je vraagt de vorige eigenaar wat het ip van de router is.

edit: Je zegt dat je er een kabel tussen gooit en dan het ip adres intypt..
Zit je uberhaupt wel in de range van de modem?
Welk ip heeft je pc?
Gebruik je wel een goede kabel? (gaat het lampje wel branden op nic en/of router)

Ik zou zeggen, sluit je pc weer op de router aan.
Pc aanzetten, en dan een dosbox openen en ipconfig intypen.

[ Voor 57% gewijzigd door job op 27-11-2003 13:01 ]

• Willems
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-05-2025
Op deze pagina staan een aantal help documenten, hoe je de router kunt instellen voor je abonnement.

http://www.benq.nl/Servic...s/manuals.cfm?product=354

[ Voor 14% gewijzigd door Willems op 27-11-2003 13:02 ]

Verwijderd

Je moet ff je router rezetten naar de fabrieks instellingen.
Dat doe je door de resetknop in te drukken (aan de achterkant van de router) dan
de spanning er op en na +- 5 seconden kun je de reset knop loslaten.
als het goed is kun je nu inloggen op 192.168.1.1 met user admin en password admin

gxt john 8)

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 22:01
Men ziet dit als een kick, maar dit is een reactie op je zojuist gesloten topic ;)

Wat je kan doen:

geef jezelf een vast ip adres:

ip: 192.168.1.10
subnet: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.1.1
dns: 192.168.1.1

Als de router goed werkend is zou je nu als je naar http://192.168.1.1 intikt op je router kunnen komen.

Eigenlijk zou je al een ip adres van je dhcp server in de router moeten krijgen, maargoed, je kan niet alles hebben, wellicht is dat uitgeschakeld door de vorige eigenaar :P

Instellingen voor chello:
ftp://ftp.benq.co.uk/broa...ellen_op_chello_kabel.pdf

Verwijderd

Topicstarter
hoe geef ik mijzelf een ipadres? Volgens mij heb ik dit al gedaan! Ik ga naar netwerkverbindingen, kies voor tcp/ip en dan voor eigenschappen? Als dit is wat je bedoelt, dan heb ik dit al geprobeerd.

• Icey
Verwijderd schreef op 02 december 2003 @ 21:27:
hoe geef ik mijzelf een ipadres? Volgens mij heb ik dit al gedaan! Ik ga naar netwerkverbindingen, kies voor tcp/ip en dan voor eigenschappen? Als dit is wat je bedoelt, dan heb ik dit al geprobeerd.
Zeker weten dat je dus mijn instellingen heb overgenomen? jah? okay, dan proberen we nog wat :P

Zet diezelfde instellingen allemaal op dhcp, zorg voor de goede kabel van de awl700 naar je computer.

Dan ga je naar start, uitvoeren en ram je daar 'cmd' in, dan krijg je een soort dos-box.

Volgende stap:

ipconfig /release

dan

Ipconfig /renew

daarna doe je 'ipconfig /all' en de uitkomst van daar copy past je naar hier :P

Anders ben ik bang dat je een beetje genaaid bent... als je de router goed gereset heb dan komen alle instellingen weer op de oude setings, en moet je er zeker goed op kunnen komen.

Technische Support Helpdesk: 0900 2021 021
RMA Helpdesk: 0900 2367 669

Verwijderd

Topicstarter
Wat bedoel je met :

Zet diezelfde instellingen allemaal op dhcp, zorg voor de goede kabel van de awl700 naar je computer.

• Icey
Verwijderd schreef op 02 december 2003 @ 21:56:
Wat bedoel je met :

Ik bedoel dus deze instelllingen (ik quote jou)
Verwijderd schreef op 02 december 2003 @ 21:27:
Maar je had toch al geprobeerd met de instellingen die ik jou gaf?
ip: 192.168.1.10
subnet: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.1.1
dns: 192.168.1.1

• job

job

Heb je nou uberhaupt wel onze tips hier opgevolgt??

- aan de vorige eigenaar vragen wat het ip is?
- pc eraan hangen instellen op dhcp en kijken welk ip de pc krijgt
- pc instellen met een fixed ip zoals hierboven...

Het is wel nuttig om te vertellen wat je nou al geprobeert hebt, anders kunnen wij je niet helpen en krijg je dat ding nooit aan de praat.

Heb je de handleiding al wel eens gelezen?
Daar staat namelijk speciaal voor mensen die er niets van snappen uitgelegd hoe je je pc instelt op dhcp of een vast ip geeft.

[ Voor 14% gewijzigd door job op 02-12-2003 22:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
De bewerking is mislukt aangezien er geen enkele adapter is die zich een staat
bevindt die voor deze bewerking is toegestaan.

Dit is de melding die ik krijg! Klinkt niet hoopvol, maar moet XP niet op 1 of andere manier weten dat ik die router er aan hang. Er zit toch niet voor niks installatie software bij. Of vergis ik me?

• job

job

Er zit dus software bij
in de handleiding staat dat er alleen handleidingen op de cd staan, en wat hulp software. ik weet niet wat het voor moet stellen, maar je hebt het niet nodig.

Het enige wat je hoeft te doen is stekkers erin steken in inloggen op het apparaat.
omdat het ip adres waarschijnlijk niet meer klopt zul je of de router moeten resetten, of er achter moeten komen wat het adres nu is.

Heb je dat ding uberhaupt al geprobeert te resetten?
Hoe heb je netwerkaart nu ingestelt?? dhcp, of statisch ip??

[ Voor 95% gewijzigd door job op 02-12-2003 23:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik begrijp jullie frustraties, want hier zit weer zo´n PC nerd, die jullie niet begrijpt.

Ik heb het met dat statische gebeuren geprobeerd en op DHCP (als ik het tenminste allemaal begrijp) en beide werken gewoon niet. Woon je niet in de buurt? Kun je niet tegen een vergoeding de boelaan de praat krijgen?

O ja, en natuurlijk heb ik gereset (pennetje aan de achterkant erin, lampje uit, 10 seconden er in laten zitten, pennetje eruit, gele lampje weer aan). Ik heb geprobeerd een leeg bestand te laden met dat load gebeuren, ook niet dus.

Ik heb de oude eigenaar gemaild. Deze beweert nog gewoon dat dat ding werk en dat he oude ip adres er nog staat.

• Icey
Verwijderd schreef op 02 december 2003 @ 23:20:
Ik begrijp jullie frustraties, want hier zit weer zo´n PC nerd, die jullie niet begrijpt.

Ik heb het met dat statische gebeuren geprobeerd en op DHCP (als ik het tenminste allemaal begrijp) en beide werken gewoon niet. Woon je niet in de buurt? Kun je niet tegen een vergoeding de boelaan de praat krijgen?

O ja, en natuurlijk heb ik gereset (pennetje aan de achterkant erin, lampje uit, 10 seconden er in laten zitten, pennetje eruit, gele lampje weer aan). Ik heb geprobeerd een leeg bestand te laden met dat load gebeuren, ook niet dus.

Ik heb de oude eigenaar gemaild. Deze beweert nog gewoon dat dat ding werk en dat he oude ip adres er nog staat.
Vraag hem wat zijn oude ip adres is...

Overigens, als je de boel reset heb je daar geen last van, vraag de oude eigenaar eens of je de router bij hem thuis ff mag testen :X

Overigens, ik wil je best helpen, en andere medetweakers ook wel, maar als je _geen_ ip adres krijgt, statisch nog vast ip dan is hij waarschijnlijk kapot en kunnen ook wij er niks mee...

Tevens, als je dus dat vast ip insteld, toepassen, okay, en opnieuw opstart, en je doet dan in de eerder genoemde dosbox een 'ping 192.168.1.1' dat zou hij gewoon moeten pakken.

Krijg je dan toch errors dan vermoed ik dat er wellicht iets met je netwerkkaart niet helemaal 100% is, dat kan softwarematig, maar ook hardware matig. Probeer die router eens bij een vriend thuis.

Benq heeft ook een erg behulpzame goede helpdesk, zie eerder genoemde nummers die ik je gaf in je al gesloten topic.

Verwijderd

Topicstarter
Oke,

Ik ga die vriend proberen. Bedankt voor de moeite en wellicht meld ik me nog eens

• Icey
Verwijderd schreef op 02 december 2003 @ 23:31:
Oke,

Ik ga die vriend proberen. Bedankt voor de moeite en wellicht meld ik me nog eens
Ik las net je error message, volgens mij als je aan het pingen bent...

'De bewerking is mislukt aangezien er geen enkele adapter is die zich een staat
bevindt die voor deze bewerking is toegestaan'.

Wat voor netwerkkaart heb je erin zitten? Doe eens een 'ipconfig /all' daar staat het ook in, want zelfs als die router gaar is hoor je niet zo'n melding te krijgen.

Dus ik vermoed, maar kan niet zeker vaststellen dat er dus wellicht iets met jou pc/netwerkkaart/windows aan de hand is.

probeer het bij een vriend en we hebben zekerheid 8)7

Verwijderd

Topicstarter
NVidia nForce MCP networking adapter

• job

job

en als je nou het volgende doet:
start > uitvoeren > cmd > ipconfig /all

wat komt er dan te staan?

Verwijderd

Als eerste:

welk besturings systeem heb je ?

- windows 98 -> start - uitvoeren - winipcfg
dan kijken naar je netwerk kaart en je gateway adres in de browser intikken.

- Windows xp -> start instellingen- config scherm- netwerkverbindingen.
Dan netwerkkaart - rechter muis - status en dan ondersteuning en weer je gateway overnemen in je browser.

dus bv.v Gateway is 192.168.1.1 dan in de browser intikken http://192.168.1.1

Verwijderd

Topicstarter
Als ik /all doet dan staat er bij standaardgateway helemaal niks.

Als ik dat verhaal van die netwerkkaart doe, dan staat bij alle 4 de opties niet beschikbaar

• job

job

Het gaat niet zozeer om je gateway, maar wat er allemaal staat.
wat er staat er allemaal? doe maar een copy paste en gooi alles hier neer.

Bij mij staat er bijvoorbeeld dit:
Ethernet adapter Local Area Connection:
Connection-specific DNS Suffix . :
Description . . . . . . . . . . . : 3Com EtherLink XL 10/100 PCI TX NIC (3C905B-TX)
Physical Address. . . . . . . . . : 00-10-5A-6C-3D-A1
Dhcp Enabled. . . . . . . . . . . : No
IP Address. . . . . . . . . . . . : 192.168.1.202
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.1.201
DNS Servers . . . . . . . . . . . : 192.168.1.201

Icey heeft het idee dat je netwerkkaart gewoon niet goed geinstalleerd is.
en dat idee begin ik nou ook een beetje te krijgen.

[ Voor 53% gewijzigd door job op 03-12-2003 10:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hier is ie dan

C:\Documents and Settings\Eigenaar>ipconfig /all

Windows IP-configuratie

Host-naam . . . . . . . . . . . .: COMPUTER1
Primair DNS-achtervoegsel. . . . .:
Knooppunttype: . . . . . . . . . .: onbekend
IP-routering ingeschakeld. . . . .: nee
WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee

Ethernet-adapter LAN-verbinding:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
Beschrijving . . . . . . . . . . .:
NVIDIA nForce MCP Networking Adapter
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-10-DC-A5-6D-55
DHCP ingeshakeld. . . . . . . . . : ja
Autom. configuratie ingeschakeld. : ja
Autoconfiguratie IP-adres . . . . : 169.254.196.133
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.0.0
Standaardgateway. . . . . . . . . :

Ik heb ook bij hardware me netwerkkaart gecheckt, mijn computer zegt dat deze goed is.

• Icey
Verwijderd schreef op 03 december 2003 @ 12:26:
Hier is ie dan

DHCP ingeshakeld. . . . . . . . . : ja
Autom. configuratie ingeschakeld. : ja
Autoconfiguratie IP-adres . . . . : 169.254.196.133
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.0.0
Standaardgateway. . . . . . . . . :

Ik heb ook bij hardware me netwerkkaart gecheckt, mijn computer zegt dat deze goed is.
Okay, je krijgt dus _geen_ ip van de dhcp server, dat kan je zien aan de 169.x.x.x. 169 geeft aan dat je geen ip toegewezen kreeg.

Wees nu eens lief, en tikt voor mij in:

ip 192.168.1.10
subnet 255.255.255.0
gateway 192.168.1.1
dns 192.168.1.1

dan op okay, opnieuw opstarten, en dan nog eens je ipconfig /all posten.

Als dat goed is kan je met 192.168.1.1 bij je router komen.

Verwijderd

Topicstarter
Daar komt ie weer. Helaas pindakaas dus, schiet mij maar lek.

C:\Documents and Settings\Eigenaar>ipconfig /all

Windows IP-configuratie

Host-naam . . . . . . . . . . . .: COMPUTER1
Primair DNS-achtervoegsel. . . . .:
Knooppunttype: . . . . . . . . . .: onbekend
IP-routering ingeschakeld. . . . .: nee
WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee

Ethernet-adapter LAN-verbinding:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
Beschrijving . . . . . . . . . . .:
NVIDIA nForce MCP Networking Adapter
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-10-DC-A5-6D-55
DHCP ingeschakeld:. . . . . . . . : nee
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.10
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.1.1
DNS-servers . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1

C:\Documents and Settings\Eigenaar>ping 192.168.1.1

Pingen naar 192.168.1.1 met 32 byte gegevens:

Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.

Ping-statistieken voor 192.168.1.1:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 0, verloren = 4
(100% verlies).
C:\Documents and Settings\Eigenaar>
C:\Documents and Settings\Eigenaar>

Als jullie nog iets weten dan hoor ik het wel! Het aanbod om hem te mogen installeren staat nog steeds!

• Icey
Wellicht iets heel stoms hoor (mijn router kan je bijv. ook niet pingen omdat ik dat uit heb staan, ping maar eens icey.xs4all.nl ;)), maar kan je wel bij http://192.168.1.1

je settings zijn goed, daar ligt het niet aan, je kan hem bij een andere pc proberen met dezelfde instellingen. Werkt het dan ook niet?

Nodig dan de vorige eigenaar uit om hem ff te laten zien, en vraag hem eens waarom hij hem eigenlijk weg heeft gedaan (awl700 is een leuk apparaat).

Ik vermoed dat hij dus echt kapot is... Had je benq al gebeld? wat zeiden die?
Pagina: 1