Toon posts:

chinese download software

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is er iemand op de hoogte welke software in China gebruikt wordt om allerlei software te downloaden via het internet?

Natuurlijk gebruiken ze daar ook Bittorrent, mIRC, Kazaa, eDonkey etc. maar ik zie nooit zoveel chinese gebruikers voorbijkomen. Ik kan me dan ook goed voorstellen dat zij zelf software ontwikkeld hebben die voor de meeste westerse mensen niet te gebruiken is doordat deze gebruik maakt van het chinese schrift. Iemand die iets meer hierover weet?

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
Het schrift is gewoon een character encoding, en hoewel veel programmeurs hier amper aan denken bij het ontwikkelen van software, is het geen probleem voor functionaliteit. Dus ik denk dat je het niet daarin moet zoeken iig.

Human Bobby

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Het chinese internet wordt nogal 'los' gehouden van de rest van de wereld door de regering ;).

Ik kan me niet voorstellen dat er echt dingen zijn die alleen binnen China geshared worden overigens.

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat het voor het programmeren niets uitmaakt, maar de gebruikers interface zal wel drastisch anders zijn dan de westerse programma's. En wat ik me nu afvraag is: gebruiken ze in China dezelfde software met een andere user interface of hebben ze daar zelf software ontwikkeld? Dit laatste lijkt me waarschijnlijker daar China zo'n groot land is en zoveel mogelijk afhankelijk wil blijven.

Verwijderd

Mja, er zit toch ook een hele dikke firewall tussen china en de rest van de wereld qua internet die probeert alle kwade invloeden uit het internet te filteren? Ik denk dat dat eerder een rede is dat je niet zoveel chinese users ziet :)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:04

The Eagle

I wear my sunglasses at night

In China zit er (net als in bijv Saudi-Arabie overigens) een flinke sensuur op het internet. Internet is in handen van de staat, en is niet overal aanwezig. Vergeet niet dat China nog steeds een communistisch land is.....

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1